Toon posts:

overclocken altijd beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu een coppermine op 500@700 op abit be6-2.
Een vriend van me heeft een p3 133mhz op 667 draaien met een via chipset . Ik vond zijn pc soepeler draaien.
We hebben beiden een geforce pro. Hij heeft 256 mb intern en ik heb 128 mb.

Vraag:
Als je maximaal overclockt is dat dan altijd sneller of kan snel ook wel weer eens trager zijn? Of zit het verschil in het geheugen.

Thankz

Verwijderd

hij heeft veel sneller geheugen door dat 133 Mhz geheugen .. probeer eens sisoft sandra op beide pcŽs...dan weet je het zeker..

alleen sneller in Q3 / UT ?? dan zou hij wel eens zijn video-kaartje kunnen hebben overgeklokt...met zulke pcŽs is de geforce de limiterende factor ;)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

zowiezo ben je veel kritischer ten opzicht van je eigen systeem dus een systeem van een ander ziet er al snel sneller uit!
En moet je persee de snelste hebben?
ik bedoel 50fps of 55 fps??
Dat meer geheugen doet niet veel, zeker niet met spellen. De via chipset is over het algemeen trager dan een bx overgeklokt naar 133 mhz. Ja ja zal nu wel iemand zijn die dat een oneerlijk vergelijk vind maar dat is niet zo. De oude bx is goed geoptimaliseerd en dat kun je zien als je dat ding overklokt en vergelijkt met de chipsets van nu. Bx blijft rock stable en rent alle andere systemen eruit (behalve als je echt veel poen ertegenaan smijt). Maar over het algemeen zul je met die bx van abit sneller moeten kunnen gaan dan met een via chipset die in menig opzicht zelfs trager is dan de bx niet overgeklokt.
Draai eens een benchmark en dan weet je wie er sneller is. Ik ben trouwens benieuwd, laat het even weten hiero!