Ik zit al een jaar te dubben of ik een AMD 64 bits CPU zal aanschraffen. Niet omdat ik twijfel of het wel een goede CPU is maar omdat ik nu nog op een PIII-800 MHz zit.Dat houdt dus ook ik in dat ik een nieuw moederbord bij moet kopen en (dacht ik begrepen te hebben) nieuwe geheugenbankjes. Da's dus allemaal wel even slikken, financieel gezien. Nou heb ik op tweakers.net geprobeerd te kijken wat een goed moederbord zou zijn maar ik schrok een beetje dat AGP-slots al volledig verouderd lijken te zijn. Ik heb namelijk nog geen jaar een GF 4 Ti4200 128MB 8x AGP (die nu op 4x draait). En die wil ik gewoon zeker niet wegdoen, hij doet het gewoon erg goed. Kunnen jullie me enigzins op weg helpen? Ik heb overigens geen plannen om mijn PC te overclocken of wat dan ook, ik wil hem gewoon kunnen gebruiken
.
Lees benchmarks, kijk welke s754/s939 borden een agp-slot hebben, kijk wat je budget is, zoek er een mooi bord bij.
Lijkt me dat je dit zelf het best uit kunt zoeken! Via GoT / Google is hier genoeg over te vinden!
Lijkt me dat je dit zelf het best uit kunt zoeken! Via GoT / Google is hier genoeg over te vinden!
Rail Away!
In de Computer Totaal van deze maand staan een aantal complete systemen. Van instap systeem tot high-end systeem. Aan de hand van die overzichten kun je zien wat mogelijk combinaties van o.a moederbord en processor zijn. Via Pricewatch kun je zien wat welk mobo kost, en waar het te verkrijgen is.
[ Voor 27% gewijzigd door Goliath op 15-01-2005 17:50 ]
Er zijn nog genoeg S754/939 borden te krijgen met AGP
Gewoon even kijken op de site's van de verschillende mobo fabrikanten en er wat reviews op na slaan. Collega had laatst dezelfde vraag (wou z'n 9800Pro AGP kaart begrijpelijkerwijs niet weg doen) en die heb ik een MSI K8N Neo2 aangeraden waar hij nu erg content mee is. En zo zijn er wel veel meer mobo's te krijgen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()