Toon posts:

[98se] Crasht na restart tijdens laatste deel installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje.
Op een 2e hands pc bij familie een format c uitgevoerd.
Win98 SE installeren ( XP gaat nie lukken op een PII met 64 MB) , alles loopt lekker.
Dan komt het gedeelte dat de hardware wordt geinstalleerd, klaar > restart.
zover alles goed.

vervolgens komt tijdens de restart,na het BIOS, als Win98 opgestart moet worden de melding dat er een beschermingsfout in Windows is opgetreden, druk op een toets om opnieuw op te starten.
Gevolg de hele computer gaat uit. 8)7

vervolgens de pc weer aangezet, via scandisk > veilige modus gewoon 98 in. alles doet het.
Restart, weer hetzelfde..... beschermingsfout en de pc gaat helemaal uit.

na verwijdering van netwerkkaart, pci modem nog een x getest en nopes nada, probleem blijft.
oke foutje tijdens installatie zal je denken, niet dus , want nog een x format c, nieuwe install en het probleem doet zich weer voor.

wat nu?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe groot is je harde schijf? En hoe exact heb je die geformatteerd? FAT16 of FAT32?

Al eens geprobeerd het geheugen te testen? Werkt die 98 cd op een andere pc wel goed? En heb je wellicht een 95 of 2000 cdtje liggen om eens mee te kijken wat ie daarmee doet?

* sanfranjake fixt even de titel, deze was niet helemaal volledig doorgekomen, en ik zet [98se] tussen blokhaken zoals we dat graag zien :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Een voor een apparaten in veilige modus uitzetten en dan normaal rebooten: misschien is het een driver die het veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:17:
Hoe groot is je harde schijf? En hoe exact heb je die geformatteerd? FAT16 of FAT32?
pfff standaard in DOS geformat, fat16 of 32 weet ik niet.
hoe groot de hdd...6 of 13 GB, volgens mij 6
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:17:Al eens geprobeerd het geheugen te testen?
Nog niet, maar die tip heb ik ook al van iemand anders gehad
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:17Werkt die 98 cd op een andere pc wel goed?
Cd vers van mijn "dealer" gekregen, dus nee.
Maar dat het geheel zich wel volledig zonder problemen installeert en pas na de eerste restart buggy wordt vind ik vreemd, zeker omdat alles in Veilige modus wel werkt
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:17En heb je wellicht een 95 of 2000 cdtje liggen om eens mee te kijken wat ie daarmee doet?
Nope, heb ondertussen al een 98 en een Me cd geprobeerd maar die waren te beschadigd.... je kon er door heen kijken zeg maar.

* sanfranjake fixt even de titel, deze was niet helemaal volledig doorgekomen, en ik zet [98se] tussen blokhaken zoals we dat graag zien :)
thnx vergeten :)
Kuhlie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:21:
Een voor een apparaten in veilige modus uitzetten en dan normaal rebooten: misschien is het een driver die het veroorzaakt.
een driver probleem na een format??
welke dan.. alleen videokaart zit er in, en das een hele oude.
Toetsenbord lijkt me ook niet de oorzaak, en de muis is ook afgekoppeld ( een seriële by the way)

misschien wat verdere info,
hiervoor draaide Win98 prima, maar kreeg alleen de netwerkkaart niet geinstaleerd zonder 98cd.( die hadden ze helemaal niet)
toen een format gedaan om ME te installeren ( die had ik nog liggen) , dat werkte niet door een kapotte cd.
week erna 98 cd geleend, zelfde verhaal, cd kon je doorheen kijken.

week erna deze cd gekocht viavia en met dit als resultaat

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 23:16 ]

Verwijderd

Grotendeels bij een windows protection error is het een hardware error en geen software error.
Waarschijnlijk is het je proc die de geest heeft gegeven.
Probeer het inderdaad met ander geheugen, of eventueel een andere proc
(als je die mogelijkheid hebt) ;(

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:16:
Grotendeels bij een windows protection error is het een hardware error en geen software error.
Waarschijnlijk is het je proc die de geest heeft gegeven.
Probeer het inderdaad met ander geheugen, of eventueel een andere proc
(als je die mogelijkheid hebt) ;(
nope die verouderde hardware heb ik niet meer liggen, ik bewaar een hoop, maar dat heb ik niet meer.... :'(

Verwijderd

Wat voor Mobo zit er in ?

Heb je al eens naar het mobo gekeken of dat nog helemaal oke is ??
En dan doel ik op lekkende condensatoren enz...

Was toendertijd een groot probleem met bepaalde series...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:21:
Wat voor Mobo zit er in ?

Heb je al eens naar het mobo gekeken of dat nog helemaal oke is ??
En dan doel ik op lekkende condensatoren enz...

Was toendertijd een groot probleem met bepaalde series...
Wat er voor Mobo inzit weet ik niet, die pc staat nu niet bij mij dus kan ook niet kijken nu ;)
Wat ik wel weet is dat een Dell is, zit een grote sticker op de platliggende desktop.
Ik had al wel gekeken of er toevallig niet een paar condensatoren lek waren, ik heb dat vaker gelezen en heb er dus speciaal op gelet.maar dat was zo te zien niet het geval.

Verwijderd

Tja als er niks zichtbaar is wordt het lastig.
Wordt het toch een memtest draaien of ergens een proc zien te lenen :?
Pagina: 1