Toon posts:

DVD recorder met Video decoder?Wat is het

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/.../Philips%20DVDR%20730.htm

Zoals je in de link ziet is de philips DVDR 730 een dvd recorder met digitale decoder, wat betekend dit nou? ben ik er iets mee?

Bestaan er DVD recorders met ingebouwde digitale ontvanger ook waarmee ik digitale tv kan ontvangen ?

Wat raden jullie aan ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
digitale decoder is dacht ik eerder, dat die speler ook DTS/Dolby Digital kan decoden naar analoge poorten... of als de receiver geen DTS/Dolby Digital ondersteund...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Klik die link anders even 8)7
Een digitale decoder zorgt voor de ruimtelijke weergave van geluid. Als deze aanwezig is in de DVD-speler hoeft u geen externe decoder meer aan te schaffen om de speler aan te sluiten op een versterker.
Een digitale TV tuner zul je bij een DVD-recorder niet snel tegenkomen. Het is té specifiek, nieuw en kostenstijgend. Zie ook: http://www.telecomwereld.nl/tvdig.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK lol, khad er niet aan gedacht eop te klikken maar wat betekent het dan juist? DTS doet dat toch ook of :/

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:14:
OK lol, khad er niet aan gedacht eop te klikken maar wat betekent het dan juist? DTS doet dat toch ook of :/
Lees die quote nog eens.. (En dan niet alleen de 1e zin, maar vooral de 2e zin)
Een digitale decoder zorgt voor de ruimtelijke weergave van geluid. Als deze aanwezig is in de DVD-speler hoeft u geen externe decoder meer aan te schaffen om de speler aan te sluiten op een versterker.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

greatgonzo

schit-te-rend!

Een schopje, omdat ik erover denk deze aan te schaffen. Mijn HT set houdt er mee op, en als ik een nieuwe koop wil ik ook graag een dvd recorder erbij. Dan lijkt me deze wel wat. Als het goed is, moet ik achter deze recorder gewoon mijn HT boxen kunnen hangen toch, en heb ik geen decoder meer nodig?

Enkele andere vragen nog voor gebruikers:
- hoe is de media compabiliteit? Geen problemen met gebrande dvd's?
- Hoe goed werkt PDC (uit ervaring weet ik dat sommige Videorecoders daar nog wel eens problemen mee hebben)
- beeldkwaliteit, geluid ok?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
greatgonzo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:15:
Een schopje, omdat ik erover denk deze aan te schaffen. Mijn HT set houdt er mee op, en als ik een nieuwe koop wil ik ook graag een dvd recorder erbij. Dan lijkt me deze wel wat. Als het goed is, moet ik achter deze recorder gewoon mijn HT boxen kunnen hangen toch, en heb ik geen decoder meer nodig?
Euhm, ik neem aan dat je wel een losse versterker hebt of is het je versterker die er mee ophoudt ? Er zit namelijk geen versterker in de recorder, maar een digital out en tulp-stekkers (voor stereo) om 'm op een DD5.1 of een stereo versterker aan te sluiten.
greatgonzo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:15:
Enkele andere vragen nog voor gebruikers:
- hoe is de media compabiliteit? Geen problemen met gebrande dvd's?
- Hoe goed werkt PDC (uit ervaring weet ik dat sommige Videorecoders daar nog wel eens problemen mee hebben)
- beeldkwaliteit, geluid ok?
Nog geen ervaring mee, ik zit er namelijk ook sterk aan te denken om deze recorder aan te schaffen. Mede vanwege de aanwezigheid van progressive scan over component.

Alleen vraag ik me af, ik wil deze recorder ook als tuner gebruiken voor m'n beamer, zou het tv-beeld dan ook progressive scan zijn ?!

[ Voor 4% gewijzigd door Toewan op 07-08-2005 01:49 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Toewan schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:45:
[...]
Euhm, ik neem aan dat je wel een losse versterker hebt of is het je versterker die er mee ophoudt ? Er zit namelijk geen versterker in de recorder, maar een digital out en tulp-stekkers (voor stereo) om 'm op een DD5.1 of een stereo versterker aan te sluiten.
?!
Nee, heb ik niet, maar waar heb je die versterker voor nodig dan? Niet voor DTS/Dolby, dat doet die zelf:

quote:

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Overweeg ook eens de Yamada 6600 of 6700... ondersteund meer en zijn ook meerdere firmwares voor beschikbaar. Genoeg info te vinden in het Yamada topic.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Jazco2nd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:31:
Overweeg ook eens de Yamada 6600 of 6700... ondersteund meer en zijn ook meerdere firmwares voor beschikbaar. Genoeg info te vinden in het Yamada topic.
Kerel, dat is een dvd speler, geen recorder
Pagina: 1