Ip adres niet vast te stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• pgscheffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik wil mijn computer vanaf mijn werk besturen via vnc en het enige ip nummer wat ik kan vinden is het ip adres van mijn modem, maar mijn modem zit aangesloten op een router. hoe kom ik dan aan het precieze ip adres van elke pc opzich? of heb ik dan een ander programma nodig?

Wie kan mij daarbij helpen?

Pieter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

www.whatismyip.com

of de nederlandseversie www.watismijnip.nl

[ Voor 57% gewijzigd door Erkens op 15-01-2005 15:10 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 22:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

in de command-prompt ipconfig /all intikken :) (voor win2k en XP)

Hier staat tekst

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:10:
in de command-prompt ipconfig /all intikken :) (voor win2k en XP)
daarmee zie je dus niet je externe ip als je achter een router hangt ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je gaat vanaf je werk toch VNCen naar je public IP (router en/of modem) ... en in je router map je de poorten door naar een intern IP (LAN) van de PC die je wil besturen.
Het IP van die betreffence PC vind je gewoon in de eigenschappen van de netwerkverbinding of met winipcfg of ipconfig.

Beetje basic :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pgscheffer
als ik naar whatismyip ga krijg ik alleen het ipadres van het modem en niet van elke pc specifiek. Want bij elke computer in het netwerk krijg ik het zelfde ip. Maar ik heb het specifieke ip adres nodig van elke computer achter mijn modem.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

limoentje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:11:
Je gaat vanaf je werk toch VNCen naar je public IP (router en/of modem) ... en in je router map je de poorten door naar een intern IP (LAN) van de PC die je wil besturen.
Het IP van die betreffence PC vind je gewoon in de eigenschappen van de netwerkverbinding of met winipcfg of ipconfig.

Beetje basic :)
en nu klopt het helemaal.. Ik interpreteerde de vraag trouwens anders Erkens ;)

Hier staat tekst

• pgscheffer
O ja, en met ipconfig krijg ik het ip adres in het netwerk. vnc werkt ook wel in het netwerk. maar daarbuiten werkt het niet. want het ip adres van mijn pc is 192.168.1.100 maar dat ziet de buitenwereld niet.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:12:
als ik naar whatismyip ga krijg ik alleen het ipadres van het modem en niet van elke pc specifiek. Want bij elke computer in het netwerk krijg ik het zelfde ip. Maar ik heb het specifieke ip adres nodig van elke computer achter mijn modem.
dat is toch ook logisch, jouw router (modem) gebruikt een mechanisme dat de lokale ip adressen (die niet op internet mogen) om zet naar het ip wat je van je provider hebt gehad.
In je router moet je dus een poortmapping maken naar de PC die je wilt bedienen.

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 15-01-2005 15:14 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:09:
Ik wil mijn computer vanaf mijn werk besturen via vnc en het enige ip nummer wat ik kan vinden is het ip adres van mijn modem, maar mijn modem zit aangesloten op een router. hoe kom ik dan aan het precieze ip adres van elke pc opzich? ...
en
Erkens schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:11:
[...]

daarmee zie je dus niet je externe ip als je achter een router hangt ;)
Hij wil het adres van de pc, niet het modem, dat heeft ie al. Dus de opdracht was wel goed, ipconfig /all.

edit:

Pff, denk je ook een keer een reply te geven 8)7 . Maar goed, het antwoord ligt er dus al, portmapping :+

[ Voor 9% gewijzigd door CamU op 15-01-2005 15:15 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:14:
O ja, en met ipconfig krijg ik het ip adres in het netwerk. vnc werkt ook wel in het netwerk. maar daarbuiten werkt het niet. want het ip adres van mijn pc is 192.168.1.100 maar dat ziet de buitenwereld niet.
Leer je router configgen...

Poort van VNC mappen naar 192.168.1.100

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CamU schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:14:
Hij wil het adres van de pc, niet het modem, dat heeft ie al. Dus de opdracht was wel goed, ipconfig /all.
lees dan zijn post |:(
pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:09:
Ik wil mijn computer vanaf mijn werk besturen via vnc

• CamU
Ja, en in zijn Topicstart zegt ie toch dat ie het ip van zijn modem al heeft, maar dat van zijn computer in het netwerk wil krijgen? |:( Jij geeft em een link waar ie het adres kan opvragen dat ie al heeft ;)

Lees dan z'n post. ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CamU schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:19:
Ja, en in zijn Topicstart zegt ie toch dat ie het ip van zijn modem al heeft, maar dat van zijn computer in het netwerk wil krijgen? |:( Jij geeft em een link waar ie het adres kan opvragen dat ie al heeft ;)

Lees dan z'n post. ;)
uit zijn start post is niet op te maken of dat het interne of het externe ip is, daarnaast is het enige ip wat je van buiten kan gebruiken de externe waarmee jouw post gewoon fout is.

• pgscheffer
Ik heb bijde ip adressen en ik heb de router ook al goed ingesteld welke poort geforward moet worden. maar er gebeurt nog niks. het is net of moet ik ook zoiets doen in het modem. net of houd mijn modem alles nog tegen kan dat?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze is wel grappig...
http://www.ipchicken.com

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:21:
Ik heb bijde ip adressen en ik heb de router ook al goed ingesteld welke poort geforward moet worden. maar er gebeurt nog niks. het is net of moet ik ook zoiets doen in het modem. net of houd mijn modem alles nog tegen kan dat?
voor VNC is de standaard poort 5900 als ik me niet vergis, wellicht heb je alleen de webinterface van 5800 geforward. Check dit.
Maar test je wel van buiten of het werkt, want van binnen je eigen netwerk gaat een forward niet werken zoals ook in die FAQ stond die ik hier eerder heb gepost.

• pgscheffer
en met die link krijg ik weer het ip adres van mijn modem. als ik die intik in mijn browser kan ik in mijn modem komen er verder niet. dan kan ik het modem configureren. :*)

• CamU
Erkens schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:20:
[...]

uit zijn start post is niet op te maken of dat het interne of het externe ip is, daarnaast is het enige ip wat je van buiten kan gebruiken de externe waarmee jouw post gewoon fout is.
OK, bij deze bied ik je mijn excuses aan omdat ik uit het volgende veronderstelde dat hij het LAN ip wilde hebben:
(1) Ik wil mijn computer vanaf mijn werk besturen via vnc en het enige ip nummer wat ik kan vinden is het ip adres van mijn modem
ergo, z'n externe ip heeft e al
maar mijn modem zit aangesloten op een router --> hoe kom ik dan aan het precieze ip adres van elke pc opzich?
En daar ga ik er dus van uit dat hij op zoek is naar z'n LAN ip, en niet z'n externe ip. Hopelijk is de redenatie duidelijk?

edit:

zie ook z'n bovenstaande post., Volgens mij is ie op zoek naar het LAN ip om daar vervolgens z'n VNC sessie naartoe te mappen vanuit z'n router.

Post natuurlijk @ Erkens

[ Voor 40% gewijzigd door CamU op 15-01-2005 15:31 ]

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je modem houdt verder niks tegen. Je hoeft er alleen voor te zorgen dat je je interne & externe IP weet (en die weet je nu) en zorgen dat de juiste vnc poort wordt doorgemapt. Staat je windows firewall al uit? (als je van XP gebruik maakt)

[ Voor 2% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 15-01-2005 15:27 . Reden: lol @ mini-discussie hierboven :P ]

Hier staat tekst

• pgscheffer
is onduidelijk sorry.
Ik heb poort 5900 ook al open gezet naar 192.168.1.100
en ook al een gehele range van 5800 tot 6000 naar 192.168.1.100
maar het helpt allemaal niks. maar moet ik ook zoiets in mijn modem instellen?

• pgscheffer
Ik maak gebruik van w2k en heb helemaal geen firewall geinstalleerd. en heb de firewall in mijn router uitgeschakelt. ;)

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:27:
Ik maak gebruik van w2k en heb helemaal geen firewall geinstalleerd. en heb de firewall in mijn router uitgeschakelt. ;)
Als je nu eens al deze gegevens (ook van vorige posts) gewoon ff in je startpost had gezet, was het voor ons allen een stuk duidelijker geweest ;)

Hier staat tekst

• pgscheffer
ip adres van modem
Ip adres intern van mijn pc 192.168.1.100
Firewalls allemaal uitgeschakelt
poort in router open gezet 5900 naar 192.168.1.100
draai op w2k
het een linksys router wrt54g

[ Voor 4% gewijzigd door pgscheffer op 15-01-2005 15:33 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pgscheffer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:32:
ip adres van modem <knip>
Ip adres intern van mijn pc 192.168.1.100
Firewalls allemaal uitgeschakelt
poort in router open gezet 5900 naar 192.168.1.100
draai op w2k
het een linksys router wrt54g
ik zou niet je externe IP hier posten als ik jouw was ;)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Heb je toch wel al DMZ in je router aanstaan? Die leidt alle inkomende verkeer naar een bepaalde pc in het netwerk. Vul bij DMZ het ip in van die pc (192.168.1.100).

• pgscheffer
bedankt. voor de tip.
Ik hoop dat jullie een oplossing voor me hebben. want het zou een stuk makkelijker zijn als ik vnc via mijn werk kan gebruiken en op school

• pgscheffer
en wat voor ip adres moet ik bij dmz invullen want ik had hem nog niet aan

Verwijderd

Gebruik shieldsup van www.grc.com. Dan zie je welke poorten er echt open staan.
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

• pgscheffer
sorry te snel gelezen. ben erg blij en ik denk dat dit het probleem is. ik zal eens even in de buurt opzoek naar iemand waar ik even achter internet kan. spreek jullie nog wel.
:D

• CamU
Quote schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:34:
Heb je toch wel al DMZ in je router aanstaan? Die leidt alle inkomende verkeer naar een bepaalde pc in het netwerk. Vul bij DMZ het ip in van die pc (192.168.1.100).
DMZ zou niet hoeven, met een portmap zou het ook moeten lukken. Tis natuurlijk wel makkelijk om er nu even mee te testen

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Je kan ook het Programma RadMin gebruiken
http://www.radmin.com/

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:59
Het Grote Poortmappingsverhaal

Die FaQ + de manual van je router is voldoende om je probleem helemaal op te lossen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.