Toon posts:

[XP] Bedienen met afstandsbediening*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een afstanbediening voor me pc en nu heb ik een mooi programma gevonden voor films en muziek,alleen werkt mijn afstandbediening er niet mee.
nu heb ik het programma girder gebruikt om van elke toets op mijn afstandbediening een sneltoets te maken.
voorbeeld:
ik heb met girder de letter 'a' gelinkt aan de knop play op mijn afstandbediening.
dus als ik word open en ik druk play komt er a te staan.
en bij de sneltoetsen van het andere programma heb ik de letter 'a' weer aan play gelinkt
en nu werkt de afstandbediening :-)
probleem opgelost en het volgende probleem is in zicht
als ik girder run en ik gebruik windvd ofzo en ik druk play druk ik dus eigenlijk a
en gebeurt er niets natuurlijk.
nu wil ik dus een andere knop op mijn afstandbediening configureren zodat hij girder.exe uitschakelt en de afstandbediening weer gewoon werkt.
dit wou ik doen in en execute regel.
maar welke commands/parameters moet ik daarvoor gebruiken????

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 15:38 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb je post nu al een paar keer doorgelezen en nog vat ik hem niet :?
Je wilt iets hebben om je afstandsbediening te gebruiken op je PC?
Aangezien je het in WOS post neem ik aan dat je windows (welke versie?) gebruik, en raad ik je aan om te gaan kijken naar WinLiRC

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Wat je kunt doen is (als het programma focus heeft) gewoon Alt-F4 mappen aan een knopje.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als ik het geod begrijp wil je met een command line ene programma beeindigen. Als je dat "lomp" wilt doen, kan je gewoon het process beeindigen, Zelf gebruik ik daar wel eens "pskill" voor, een onderdeel van pstools (google is je vriend) werkt perfect.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp
en dat van alt f4 werkt niet omdat het programma wat ik wil uitschakelen met
een sneltoets blijft lopen (bij de klok blijft hij staan,tray icon)
ik kan een sneltoets configureren met bijvoorbeeld execute
en nou wou ik iets in die regel zetten zodat het programma dat ik wil laten afsluit afsluit.

edit:
pskill?
en hoe moet ik dat dan in de regel zetten/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 15:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

arieik,

Ook ik snap helemaal niets van je topic start, of je probleem. Ook uit je topic titel kan ik helemaal geen relevante informatie halen, en dat is natuurlijk niet zo handig :)

Ik zou graag je topic titel even aanpassen zodat het probleem duidelijker omschreven wordt, maar daarvoor zal jij zelf eerst even je topic start moeten aanpassen zodat je je probleem uitlegt op een manier dat iedereen die snapt. Je mag dan meteen even een alternatieve topic titel opgeven (let hierbij op de Windows Operating Systems Policy met betrekking tot topic titels)

Verwijderd

Topicstarter
aangepast,nu wel wat duidelijker denk ik

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:01
Dan pas ik nog even de topic titel aan ;).

Verwijderd

Als je het eerder genoemde pskill download (ff googlen), kan je met 'pskill girder.exe' het proces afsluiten.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pskill gedownload
ik weet alleen niet of ik hem goed heb geinstaleerd
ik downloaden hem en heb op pskill.exe geklikt
als ik nu 'pskill girder.exe' intyp en ok druk
dan krijg ik een foutmelding 'windows kan het bestand pskill niet vinden.....'
moet ik pskill op een bepaalde plaats opslaan ofzo?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

pskill is gewoon een executable, dus als windows het niet kan vidnen, heb jij het vast op een andere plek opgeslagen dan waarvandaan je het aanroept. Fix je path dus even.
Ohja, als je dus "pskill girder.exe"(wat ik ook gebruik) aanroept, sluit je direct en geforceerd (zonder iets op te slaan ofzo) je girder af. Om girder meteen te restarten heb ik een batch file in elkaar geflanst:
code:
1
2
3
4
@echo off
echo kill girder
d:\pstools\pskill.exe girder.exe
start d:\girder32\girder.exe

misschien een idee voro jou.
Als Girder kan ook zichzelf afsluiten, dacht ik btw.. maar goed, daar vroeg je niet om.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
iig harstikke bedankt
het is gelukt
en dat batch file zou ik niet weten wat ik er mee aan moet
zoveel weet ik nou net niet van computers
bedankt igg !!!

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb een Afstandsbediening voor Microsoft Windows MCE nu wil ik geen MCE draaien maar gewoon XP. iemand een oplossing zodat ik ook onder xp mijn afstandsbediening kan gebruike?
Pagina: 1