Toon posts:

Centrino: Linux aan te raden?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnen nu en een paar mnd van plan ben om een laptop (iBook of Centrino) aan te schaffen, ben ik me wat meer in deze dingen gaan verdiepen. Op de Centrino zou ik graag linux (Ubuntu) willen draaien, maar hoe meer ik over de combi Centrino - Linux lees des te meer ik ga twijfelen.

Het gaat me o.a. om het volgende:

1) Het viel me op dat er in zo'n centrino laptop OF een ATI OF Intel integrated shit zit. In beide gevallen is de driversupport onder linux belabberd als ik een paar zoekresultaten op NOS bekijk. Gezien de reacties op dit newsitem is de combi ATI en Linux echt belabberd. Bovendien liggen de prestaties ook mijlenver achter dan met de Windowsdrivers. Moet wel zeggen dat als ik in de meuktracker 2 driverreleases in 2003 en 6 in 2004 zie, ik dit hoopvol vind.

2) Volgens Anandtech is de linuxsupport voor de pentium M 'slightly cursed'. 'The Pentium M receives very little regular attention'.

3) Accuduur. Hiervoor heb ik zo 1-2-3 geen bronnen, maar ik de batterijtijd op linux meestal korter is dan Windows XP.

4) Op de Centrino's die ik bekeken heb zat meestal een Wireless 2200BG kaartje, welke voor zover ik na kon gaan geen Linux open-source drivers heeft...

5) Suspend to disk werkt meestal nog wel, maar als ik het zo lees Suspend to Ram zo goed als zeker niet. Nou ja, kan ik mee leven. Iemand die S-T-R toch nog aan de gang heeft gekregen.

M.a.w: ik krijg het toch een beetje benauwd als het 1 doffe elende van patches en compileren wordt :'( . Op mijn desktop werkte alles in 1 x nl. en hoefde ik niet meer te doen als: sudo apt-get install nvidia-glx && sudo nvidia-glx-config enable :)

Ik zou graag wat meer gebruikerservaringen willen horen van Linux gebruikers met een Centrino. Alvast bedankt!

Verwijderd

Het zal vast en zeker werken, maar ik betwijfel of Ubuntu een ideaal OS is voor op een laptop, omdat dat nog relatief nieuw is.

Ik denk als je Fedora of SuSe installed je beter af bent :)

Verwijderd

Probeer de Knoppix cd eens en bekijk het resultaat. Hiervoor hoef je niets te installeren.
www.knoppix.nl

Sorry had Ubuntu niet gelezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 14:07 ]

Verwijderd

Ik heb pas een Centrino laptop gekocht (dell inspiron 510m, met zo'n intel extreme2 chip) en het is inderdaad heel wat werk om alles draaiend te krijgen.
Voor de 2200BG bestaan perfecte linux drivers,dus dat is wel in orde.
Je zal in ieder geval veel moeten compilen, tweaken en configureren om alles op z'n plaats te krijgen.
De accuduur van laptops onder linux is inderdaad een heel pak minder dan bij windows.
En dingen zoals software suspend enzo zijn ook een rotzooi om te implementeren, en als je het eenmaal gedaan hebt, is de functionaliteit nog steeds zeer beperkt.
De performance en driver support van ATI videokaarten is erg belabberd onder linux, als de drivers al werken, lopen ze qua performance echt jaren achter op nvidia.
Ik persoonlijk heb na een paar dagen prutsen & prullen de laptop gewoon opnieuw verkocht voor dezelfde prijs.
Ik wil gewoon graag iets dat echt goed werkt, zonder dat ik daar maanden hoef aan te liggen prutsen.
Als jij er ook zo over denkt ben je misschien beter af met een iBook/Powerbook...
Dan heb je software & hardware geintegreerd, werkt alles meteen vlotjes onder OS X, en kan je nog steeds je favoriete UNIX software draaien :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan bij Ati kiezen: of de juiste drivers die geen APM hebben maar wel performen, of drivers die wel power management ondersteunen en je dus kunt standby'en.

Ik draai zelf 2.6.10 op m'n centrino-achtige laptop (andere wifi-kaart ivm compatibiliteit universiteit, verder helemaal centrino) en het werkt als een speer. Voor mij is het een office- en internetbak en alles werkt nu zo'n beetje. En goed ook :)

Oh, en ik draai Debian testing (sid heet dat meen ik) met KDE :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 15-01-2005 15:56 ]

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik heb zelf een Centrino laptop ( Acer Travelmate 660 ) en draai hierop prefect ubuntu en moet zelf zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb gehad.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:59:

Het gaat me o.a. om het volgende:

1) Het viel me op dat er in zo'n centrino laptop OF een ATI OF Intel integrated shit zit. In beide gevallen is de driversupport onder linux belabberd als ik een paar zoekresultaten op NOS bekijk. Gezien de reacties op dit newsitem is de combi ATI en Linux echt belabberd. Bovendien liggen de prestaties ook mijlenver achter dan met de Windowsdrivers. Moet wel zeggen dat als ik in de meuktracker 2 driverreleases in 2003 en 6 in 2004 zie, ik dit hoopvol vind.
Mijn laptop heeft een interne Intel chipset dus over ATI kan ik niet veel zeggen.
Bij mij was enkel het probleem dat mijn laptop draait @ 1400x1050 en deze mode niet in die bios van mijn video kaart zit. Maar hiervoor is een hack uitgekomen waardoor je die resolutie er zelf in kan zetten. Ik heb mijn ubuntu vervolgens zo ingesteld dat die tijdens het booten dit programma'tje draait en nu herkent X die modline wel en werkt het dus netjes. Voor de rest heb ik niet echt veel problemen gehad. Er is ook ergens een programmatje voor deze chipset om het mogelijk te maken om te switchen tussen extern en intern scherm. Dit heb ik ook getest en werkte perfect ( Ik gebruik mijn laptop al wel eens om een dvdtje te zien en op een 19" is dit zoveel mooier :)
3) Accuduur. Hiervoor heb ik zo 1-2-3 geen bronnen, maar ik de batterijtijd op linux meestal korter is dan Windows XP.
Mijn laptop houd het nu nog 3 a 4 uur vol maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn laptop al 1,5 jaar oud is ongeveer. Dus hierover heb ik niet echt klagen.
4) Op de Centrino's die ik bekeken heb zat meestal een Wireless 2200BG kaartje, welke voor zover ik na kon gaan geen Linux open-source drivers heeft...
Again hier kan ik niet over meepraten, ik heb een Wireless 2100 driver en die word prefect ondersteunt. Kijk hier voor eventueel meer info.
5) Suspend to disk werkt meestal nog wel, maar als ik het zo lees Suspend to Ram zo goed als zeker niet. Nou ja, kan ik mee leven. Iemand die S-T-R toch nog aan de gang heeft gekregen.
Jammer genoeg kan ik niet bevestingen dat STR werkt, een STD werk echter wel prefect , alleen moet je even opletten welke deamons je draait want sommige kunnen hier echter niet mee overweg ( i.e mysql)
M.a.w: ik krijg het toch een beetje benauwd als het 1 doffe elende van patches en compileren wordt :'( . Op mijn desktop werkte alles in 1 x nl. en hoefde ik niet meer te doen als: sudo apt-get install nvidia-glx && sudo nvidia-glx-config enable :)

Ik zou graag wat meer gebruikerservaringen willen horen van Linux gebruikers met een Centrino. Alvast bedankt!
Al bij al werkt het toch nog wel netjes vind ik. Ik ben zeer tevreden over mijn centrino met ubuntu. En moet zeggen dat ik Ubuntu even goed ( lees : beter ) vind dan een fedora of suse. Maar dat geld voor mij op een desktop even goed.

Verwijderd

Topicstarter
Carnage, ik draaide juist eerder Fedora, maar wou er graag vanaf.
Suse, tja, 't is mij wat te KDE centered. Heb het geprobeerd: erg slick en ook erg traag :P

enkrypt, zeer verhelderende uitleg. Helaas bevestigd dat mijn twijfels, hoewel HunterPro kennelijk wat positievere ervaringen heeft. Ben iig al blij dat de 2200BG goed schijnt te werken. Thnx voor de reacties iig!

Mensen, tot nu toe spreken de ervaringen elkaar een beetje tegen, daarom hoop ik dat er nog meer NOS-ers met een Centrino posten. Het zal ongetwijfeld ook verschillen per merk. Ik heb gelezen dat Dell ook niet altijd meewerkt (ralle biossen). Ben zelf wel gecharmeerd van Asus.

offtopic:
HunterPro, had gister hier wat gelezen over Schnappie, incl. bijbehorend mp3-tje: Af-schu-we-lijk :+

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 16:23
Ik heb laatst Ubuntu geinstalleerd op mijn Thinkpad t-42 en zover ik kon zien werkte alle hardware perfect, Gnome kon hoge resoluties aan en mijn Soundmax geluidskaart deed het ook gewoon, de security updates werden ook netjes vanaf het internet gedownload

Icons are overrated

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:52
Ik heb zelf een Acer travlemate met een ati kaart, endit alles draait met Gentoo als een zonnetje.
Voor de 2200 wireless kaart van intel bestaan gewoon drivers:
http://iwp2200.sf.net
Welke zijn af geleid van de 2100 pro drivers, deze gebruik ik zelf en werken erg stabiel.

Mij ati kaart is inderdaad wat lastig maar deze werkt nu stabiel, ook op mijn gewone desktop. Echter draai ik dan wel Xorg 7.6.nog wat.
Doom3 ziet er goed uit en dat kan helemaal zeggen van unreal 2004 welke onder linux beter loopt op mijn laptop en dan onderwindows.

Traagheid zo als hier boven staat besproken heb ik zelf nog niet gemerkt, maar dat kan natuurlijk met van alles te maken hebben.

Wat betreft de accu, ja dat is wat lastiger, met de nieuwe kerlnel kan speedfreq gebruiken wat de werkt tijd zeker verhoogt, echter wordt je nooit zo goed als onder windows.

Dus ja een Centrino en linux gaat goed, helemaal met gentoo.

Ps. Een Pentium M is meer compatibel met een pentium 3 dan 4.
Dat je het maar even weet.

[ Voor 7% gewijzigd door TUX2K op 15-01-2005 15:37 ]

• HunterPro
  • Niet online
zie trouwens ook:

[rml][ Debian] ACPI standby onder Debian Testing[/rml]

zitten zat tips in om linux op je centrino lappie goed te laten werken :)

Ook een link naar een site van sebas waar hij een perfect str/std scriptje heeft staan wat ook (zoals eerder aangegeven) bepaalde daemons down haalt voor standby.

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 15-01-2005 15:59 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik heb een NEC Versa P520 (TU/e laptop 2003/2004) die dus ook is gebaseerd op het Centrino-platform. Zowel Ubuntu als Fedora Core werkt hierop perfect. Ubuntu werkt imho zelfs nog iets beter dan Fedora Core, omdat deze wat meer dingetjes voor laptops heeft (cpu-freq applet bijvoorbeeld). Alles, inclusief video, werkt goed. De wireless-netwerkkaart werkt ook, al heb ik deze nog niet gebruikt verder (heb geen accesspoint en op de TU/e maken ze het wireless-gebeuren zo complex dat dat niet onder Linux werkend te krijgen is). Ik speel weinig tot geen spellen, maar de 3d performance is goed (voor zover dat kan met die onboard chip).

• HunterPro
  • Niet online
Martin Sturm schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:55:
Ik heb een NEC Versa P520 (TU/e laptop 2003/2004) die dus ook is gebaseerd op het Centrino-platform. Zowel Ubuntu als Fedora Core werkt hierop perfect. Ubuntu werkt imho zelfs nog iets beter dan Fedora Core, omdat deze wat meer dingetjes voor laptops heeft (cpu-freq applet bijvoorbeeld). Alles, inclusief video, werkt goed. De wireless-netwerkkaart werkt ook, al heb ik deze nog niet gebruikt verder (heb geen accesspoint en op de TU/e maken ze het wireless-gebeuren zo complex dat dat niet onder Linux werkend te krijgen is). Ik speel weinig tot geen spellen, maar de 3d performance is goed (voor zover dat kan met die onboard chip).
voor wlan heb je op windows de SecureW2 client nodig voor je radius-login; onder linux heb je daarvoor xsupplicant :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Voor heel veel voorbeelden van hoe laptops ondersteund worden onder Ubuntu, zie hun eigen website: http://www.ubuntulinux.or...reSupportMachinesLaptops/

Daar is overigens ook te zien dat de Thinkpad X40 goed ondersteund wordt - zie daarvoor ook http://people.ubuntu.com/~daniels/x40/ :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:22:
Voor de 2200BG bestaan perfecte linux drivers,dus dat is wel in orde.
Binary of open source? Als je namelijk wel eens met Linux speelt in plaats van het alleen te gebruiken, dan is binary zo goed als waardeloos: je zit dan meteen vast aan 1 of 2 stabiele kernel versies die de driver toevallig ondersteunt. En stel dat een of ander hardware-dingetje net niet werkt met die versies en wel met de versie erna..... etc.

Verwijderd

Topicstarter
Die Debian ACPI link is een goeie, thnx! Verder had ik al een beetje op linux-on-laptops gekeken. Die sourceforge link over de 2200BG doet het hier helaas niet, mss down?

Ik dacht altijd dat wanneer linux op de ene centrino laptop werkte het ook wel op de andere zou werken, aangezien mobo, cpu, en wireless altijd hetzelfde is. Maar ik krijg de indruk dat dit m.n. vanwege het bios op CPU / GPU nog weleens kan tegenvallen.

Martin, w.b.t. die Intel Extreme Graphics; ik ben zelf ook absoluut geen gamer (speel af en toe een potje quake3 of C&C Generals), daarom zou het in mijn geval logisch lijken om voor een goedkopere laptop met integrated GPU te gaan. Maar, ik vroeg me af dat, met het toekomstige geweld van een openGL vector gebaseerde linuxdesktop, het niet beter is om te kiezen voor een ati GPU. Ik heb weinig behoefte om zulke trucjes in softwaremodus te doen... Wat denken jullie ervan?

Overigens vind ik een accuduur van 3-4 uur netjes, had niet gedacht dat dit op Linux te halen viel :)

Hier staat btw de mening van de Ubuntu devs over softwaresuspend 2. Ze gaan het dus niet in de volgende versie gebruiken kennelijk.

/edit
Link over de 2200BG moet dus deze zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 18:02 ]

• HunterPro
  • Niet online
ik werk ook even lang op linux als op windows met m'n accu; apm en proc-speedstep werken perfect met 2.6.10. Daarnaast werkt de in-kernel suspend to ram geweldig; de in-kernel suspend-to-disk werkt wel als ie moet schrijven, maar als je daarna boot dan boot ie gewoon :? 8)7 zal wel ergens configdinkie zijn vergeten (maar hey vooral STR was voor mij belangrijk).

• Ti_Uhl
heb zojuist speedstep ook een ingesteld op mijn laptop. Moest er wel de kernel opnieuw voor compilen, maar het werkt nu naar behoren.

In Gnome heb je een applet waarmee je die snelheid van de processor kan instellen maar ik gebruik een deamon die deze taak voor mij op zich neemt. cpufreqd stelt mijn processor in aan de hand van een paar regels in de config file. Ik moet zeggen dat dat toch enorm veel doet aan je batterij. Dus ik niet dat er nog veel verschil zal zitten tss windows en linux op dit gebied. Helaas kan ik dit niet met zekerheid zeggen want ik heb nog nooit met windows gewerkt op deze laptop. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, de meeste vragen die ik had zijn wel beantwoord:
• Batterij kan net zo lang mee als op windows"
• 2200BG drivers zijn gewoon beschikbaar"
• Suspend to disk werkt over het algemeen"

Ik vraag me alleen nog steeds af welke GPU ik erbij zal nemen, m.n. (zoals ik in mijn vorige post al aangaf) met het oog op de toekomst. Om mezelf maar even te quoten:
ik vroeg me af dat, met het toekomstige geweld van een openGL vector gebaseerde linuxdesktop, het niet beter is om te kiezen voor een ati/nvidia GPU. Ik heb weinig behoefte om zulke trucjes in softwaremodus te doen... Wat denken jullie ervan? Ik speel dus amper spellen, uitgezonderd een keertje quaken of een potje Generals...

• Ti_Uhl
ik vroeg me af dat, met het toekomstige geweld van een openGL vector gebaseerde linuxdesktop, het niet beter is om te kiezen voor een ati/nvidia GPU. Ik heb weinig behoefte om zulke trucjes in softwaremodus te doen... Wat denken jullie ervan? Ik speel dus amper spellen, uitgezonderd een keertje quaken of een potje Generals...
Wel je kan natuurlijk altijd zonder die 3D desktop werken. Dit is iets wat je zelf moet uitmaken natuurlijk maar als het geld niet zo veel rol speelt dan zou ik toch gaan voor de zwaardere GPU, dit is altijd goed meegenomen. Maar is er geen mogelijkheid om een centrino te kopen met een nvidia GPU, de ondersteuning daarvoor is immers veel beter dan ATI

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En valt je ACCU wel uit te lezen in linux? ivm smartbattery?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de status ervan uit te lezen. (Acer Travelmate 4501)
Dus ik weet niet of dat voor jouw een probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door -Skyhawk- op 16-01-2005 12:40 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb een Asus M2400 met Centrino.

De wireless kaart wordt 100% perfect ondersteunt met een open driver. Perfect gewoon.
ACPI functies werken allemaal, batterij capaciteit, lading kan allemaal uitgelezen worden.
Qua graphics mag ik niet klagen, mijn Intel integrated graphics kaartje wordt perfect met open driver ondersteunt,3D acceleratie id toppie. Dat het kaartje niet zo presteerd als een super de luxe geforce weet je natuurlijk vantevoren.

Al met al is deze laptop 100% ondersteunt (met uitzondering van de modem, maar die gebruik ik niet dus ben er ook niet zeker van).

CPU scaling werkt ook perfect trouwens :)

• Ti_Uhl
-Skyhawk- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:39:
En valt je ACCU wel uit te lezen in linux? ivm smartbattery?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de status ervan uit te lezen. (Acer Travelmate 4501)
Dus ik weet niet of dat voor jouw een probleem is.
Mijn bat valt gewoon uit te lezen via /proc als dat is wat je bedoeld. Ik gebruik een mooi appletje om mijn bat status te tonen.

Verwijderd

Als je toch een ander OS dan windows van plan bent op je laptop, zou ik serieus naar die ibook gaan kijken. Ik heb zelf een powerbook 12'' aangeschaft met de gedachte er eventueel linux op te zetten als OSX me niet zo bevallen. Dat is nog niet eens in me opgekomen. Ik werk zelf veel met linux (gentoo), maar osx op mijn powerbook werkt perfect. Gentoo boot overigens prima vanaf de live ppc cd dus dat installeren op je ibook is ook geen probleem

Alles wat jij wilt (suspend etc), werkt goed onder osx en de accuduur is ongeveer 3.5 uur.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ti_Uhl schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:34:
[...]

Mijn bat valt gewoon uit te lezen via /proc als dat is wat je bedoeld. Ik gebruik een mooi appletje om mijn bat status te tonen.
Heb je dan ook de zelfde laptop? Want het éne type wil wel. En de ander weer niet.

• Ti_Uhl
-Skyhawk- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:06:
[...]

Heb je dan ook de zelfde laptop? Want het éne type wil wel. En de ander weer niet.
Ik heb een Acer Travelmate 660 en daarop werkt het dus netjes. :)

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
ATI brengt morgen gloedje nieuwe drivers uit voor Linux (met Xorg 6.8 support en x64) en die zouden naar horen zeggen een giant leap forward zijn. :9.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 11:52
Naj_Geetsrev schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:45:
ATI brengt morgen gloedje nieuwe drivers uit voor Linux (met Xorg 6.8 support en x64) en die zouden naar horen zeggen een giant leap forward zijn. :9.
Hoe kom je aan die informatie? Heb je toevallig een bron?
Als dit waar is zou dit natuurlijk wel erg mooi zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ti_Uhl schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:33:
[...]
Maar is er geen mogelijkheid om een centrino te kopen met een nvidia GPU, de ondersteuning daarvoor is immers veel beter dan ATI
Nou, Dell heeft een paar notebooks met de Nvidia/Centrino combo, maar ik ben niet echt fan van Dell. Verder heb ik verscheidene webshops afgezocht, maar ben er zelfs niet 1 tegengekomen met een nvidia GPU :'( . ATI is kennelijk veeel populairder.

Als ik XTerm goed begrijp wordt de Intel Extreme Graphics dus volledig open-source ondersteunt, zelfs met 3d hardwareacceleratie? Impressive, ik had niet verwacht dat Intel die specs openbaar zou maken. Ik heb nl. weinig behoefte aan een desktop in softwaremodus, aangezien dit op mijn huidige Compaq Armada E500 (met niet ondersteunde rage128) een merkbare 'lag' tot gevolg heeft :(

Zou echt VET zijn als ATI morgen nieuwe drivers released met ondersteuning voor de nieuwe xorg. Ik ben benieuwd waar Naj_Geetsrev dat vandaan heeft.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Het gerucht dat ATi morgen drivers released komt van de Rage3D fora. Het is een ontwikkelaar van ATi zelf die het heeft toegegeven dus ik ben heeeeeel erg benieuwd.

Zie voor meer info ook dit topic: http://forums.gentoo.org/...ic.php?t=250647&start=150

Gaan deze drivers dus echt de beloofde leap forward geven die beloofd is en blijven er regelmatig updates komen (ik ben bang dat dit een soort zoet houdertje wordt, maar ATi mag me rustig ongelijk bewijzen) dan zou een ATi GPU ook weer een serieuze optie worden. Zeker met het oog op de aankomende GPU driven 2D desktops.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat is te vinden op de forums van Rage3D: zie http://www.rage3d.com/boa...&t=33795689&goto=lastpost voor meer informatie :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 12:04

FCA

Om nog maar even verder te gaan op dit (semi-off-topic) gebeuren:
De ATI drivers zullen nauwelijks performance verbeteringen bevatten, wel nieuwe features, zoals
x86-64 support (was beloofd voor juni 2004)
X.Org 6.8 support (wat ook al weer een half jaar uit is)
GLSL support (waarvoor? Dit gaf de vertraging...)
Ze waren in november beloofd voor in december, toen bleek dat niet mogelijk, en zouden toen begin januari komen, wat ook weer niet mogelijk is...
Kortom, ga niet af op beloftes van ATI, maar kijk puur naar hoe het nu voor staat, want beloftes blijken helaas loos. En zoals het er nu voor staat heeft Nvidia gewoon betere 3D en 2D (Render) acceleratie.

Verandert z'n sig te weinig.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
robbertkrebbers schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:52:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Heb je toevallig een bron?
Als dit waar is zou dit natuurlijk wel erg mooi zijn ;)
Rage3D forum. Drivers zijn nu btw online op de ati site. :).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
/. Centrino-based Linux Laptops
Intel has lifted its ban on Linux-based laptops carrying its Centrino brand... It obviously makes very little difference technically what name is on the outside of the box, but does this represent a major philosophical shift for the chipmaker, or are they just leaping upon the nearest bandwagon in pursuit of a few extra bucks?"
Eindelijk doet Intel wat het al tijden gelden beloofd heeft.
Support for the wireless networking, the new a/b/g thing, is coming whithin 30 days. This is according to the news.com report here http://news.com.com/Intel.../2100-7344_3-5542514.html

[ Voor 19% gewijzigd door AlterEgo op 20-01-2005 20:35 ]

• Ti_Uhl
http://news.com.com/Intel.../2100-7344_3-5542514.html
Linux isn't widely used on mainstream desktop and laptop computers, but Intel has joined Red Hat, Novell, Sun Microsystems, IBM, Hewlett-Packard and others in trying to boost the open-source operating system in the market.
Dat vind ik nu eens goed nieuws. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ti_Uhl op 20-01-2005 21:24 ]

Pagina: 1