'powertekort' geforce fx 5700 ultra

Pagina: 1
Acties:

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Beste GoT!

Sinds 2 dagen krijg ik bij het opstarten de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.admiraal/video.jpg

Het vreemde is wel dat ik de ene keer wél een melding krijg en de andere keer niet! 8)7

Mijn PC functioneert wel gewoon (voor hoe lang nog? :+), maar het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed zit. Verder heb ik bij het spelen van games ook geen noemenswaardige afname ondervonden van de performance.

Voorheen heb ik geen problemen gehad met mijn pctje en ik heb al zeker een jaar deze configuratie. Ik vraag me af waar deze melding opeens vandaan komt? Ik nu een zo'n 2 maanden andere videokaartdrivers (versie 61.36),waarmee ik probleemloos games heb gespeeld. Verder heb ik ook geen nieuwe hardware toegevoegd, dus er kan niet opeens een powertekort zijn.
Kan het zijn dat mijn voeding 'versleten' is? Hoe kan ik uitzoeken waar deze melding vandaan komt?

Mijn stroomvreters zijn:
Pentium 4, 2.8 ghz
Asus p4c 800 deluxe moederboard
XFX nvidia geforce FX 5700 Ultra (128mb)
1 gb intern geheugen
16x dvd rom speler
24x Plextor cd/rw
1x maxtor 120gb HD op ATA
1x maxtor 80gb HD op IDE
Audigy 2 geluidskaart
4 casefans met reobus controller
Voeding/kast Chieftec 340/360 watt max

Drivers videokaart: 61.36 whql

Mijn videokaart zit aangesloten op 'dezelfe' molexkabel als mijn 120 gb hd (eerst mijn videokaart, vervolgens mijn HD).

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 22:01

Tmr

Een 'oude' FX5700 (eentje met DDR2 geheugen) vreet nogal wat stroom. Nieuwere versies (met GDDR3) kunnen met een stuk minder toe. Misschien dat het dus inderdaad daaraan zou kunnen liggen. Zie voor powerconsumption bijv http://www.xbitlabs.com/a...ay/ati-vs-nv-power_9.html

Wel vreemd dat ie daar nu pas sinds een paar dagen last van blijkt te hebben...
artacis schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:14:
Mijn videokaart zit aangesloten op 'dezelfe' molexkabel als mijn 120 gb hd (eerst mijn videokaart, vervolgens mijn HD).
Als je een 'vrije' powerkabel hebt is het misschien handig om te proberen de gfx kaart daarop aan te sluiten. Dat is een probleem wat voornamelijk bekend is van bijv de gf6 serie, ik weet verder niet hoe dat met de fx5700 zit.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 08:11

Coldcat

HODL

Zet eerst alle onodige hardware uit (of trek de kabel van de voeding eruit). Start hem dan alleen op met de nodige hardware en kijk of hij nog steeds de foutmelding geeft. Is dat niet zo dan zou ik een nieuwe voeding halen of wat hardware los laten en aansluiten zodra je het nodig hebt.

Geeft hij de foutmelding dan nog steeds dan zou ik ff naar Nvidia bellen en vragen wat er mis mee is

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
'Grappig', ik heb ook een XFX 5700 Ultra en krijg @ random die meldingen ook wel eens :/ Kabel en molex connector heb ik meerdere malen gecontrolleerd en zelfs verwisseld. Dit gebeurd soms een paar dagen achterelkaar en dan weer een paar week/maand niet. Ik denk zelf dat 't een bug in de kaart is of een timingsprobleem met de nVidia software die 't registreerd .

Aangezien ik nooit meer games speel heb ik me er niet veel verder in verdiept, hoewel zo'n melding hoogst irritant is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• artacis
Tmr schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:26:
Als je een 'vrije' powerkabel hebt is het misschien handig om te proberen de gfx kaart daarop aan te sluiten. Dat is een probleem wat voornamelijk bekend is van bijv de gf6 serie, ik weet verder niet hoe dat met de fx5700 zit.
Ik heb even op die site gekeken, en het ziet er idd naaruit dat mijn kaartje van de oude generatie is: een grootverbruiker dus :/ . Toch denk ik dat het probleem niet zozeer ligt aan mijn tekort aan 'power'. Zoals je zelf ook aangeeft is het vreemd dat ik pas na een jaar last van krijg van deze melding...

Ik zal even een cd-rom drive ontkabelen, zodat ik een 100% vrije molex heb. Eens kijken of dat het euvel verhelpt!
Als dat niet werkt zal ik Traguardo's advies opvolgen en de hardware 1 voor 1 ontkoppelen. Had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb in een zo'n frustrerend, saai en tijdrovend "plugje-in-plugje-uit & power-on-power-off" klusje ;) .

• artacis
Abbadon schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:33:
(...)Ik denk zelf dat 't een bug in de kaart is of een timingsprobleem met de nVidia software die 't registreerd .
Ik heb ook het vermoeden dat het wel eens een bugje zou kunnen zijn, vooral omdat er niets aan mijn config is veranderd de laatste tijd. Desalniettemin vreemd dat die bug pas na een jaar op komt spelen! Heb je zelf wel eens contact gehad met iemand van nvidia, of eerder van deze bug gehoord?
Ik zal ze eens een mailtje 'droppen' maar ik ben bang dat ik een standaardverhaaltje terugkrijg, toch maar even proberen, ik houd jullie op de hoogte!
Aangezien ik nooit meer games speel heb ik me er niet veel verder in verdiept, hoewel zo'n melding hoogst irritant is.
Exactly my thought! ;)

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

heb deze kaart ook, alleen van van MSI, maar nog nooit zo'n melding gehad.
Heb de kaart al ruim een jaar, eind 2003 op de HCC gekocht.

Ben benieuwd naar je oplossing !

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• artacis
Mensen ik ben er (deels) uit geloof ik.

Nvidia zelf biedt niet veel soelaas, ze lijken het probleem niet echt te erkennen. Over de Nvidia support ben ik ook niet echt te spreken. Ik heb ook geen zin om met een bureaucratische bierkaar te vechten hier... Dus ik ben heel wat Engels- en Duitstalige fora afgegaan en ik kwam er achter dat dit probleem vaker speelt bij nvidia kaarten.

Het probleem ligt hem niet zozeer in het hebben van voldoende power/krachtige voeding, want er zijn mensen met 500 watt voedingen (en weinig randapparatuur) die ook deze melding krijgen. Ik houd het dus inderdaad op een BUG, maar blijkbaar wordt deze BUG alleen gezien met nieuwere driverversies. Ik ben erachter gekomen dat drivers, in ieder geval voor versie 52.16, deze melding niet geven. Dit is dus mijn 'oplossing'. Hoewel ik niet kan zeggen dat ik er blij mee ben: blijkbaar zit er iets niet goed, maar er is niemand die een sluitende oplossing kan aandragen. OK, met een oude driver krijg je dit bericht dan niet, maar ik heb het gevoel dat het probleem NIET verdwenen is als 'oude' software er geen melding meer van maakt....

Ik blijf open staan voor andere suggesties, want het blijft knagen! Ik wil gewoon up-to-date drivers kunnen gebruiken, zonder dat ik @ random deze irritante errormessage krijg...

THNX voor de tips so far!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik heb precies hetzelfde probleem na mijn herinstallatie. Nu met de laatste drivers heb ik de melding soms wel en soms niet.

Ik dacht ook even aan een te volle kast:

A7N8X deluxe
XP 3000+
1 GB pc 2700 Geil
XFX 5700 Ultra 478-1002 mhz
2 x WD raptor 37.4GB sata-raid striped
1 samsung spinpoint 160 GB
1x dvd
1 dvdrw
Zalmann 400W voeding.

Maar denk idd dat het toch een driver probleem is, gelukkig....
Pagina: 1