Toon posts:

[XP] rundll32 crashed, display opties - desktop opties?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus het volgende probleem, ben bang dat het met windowblinds te maken heeft.
ik kan de opties in het menu - Beeldscherm eigenschappen - Bureablad opties niet meer zien, zodra ik op het tab 'bureaublad' druk krijg ik een error dat rundll32 gecrashed is .. enig idee hoe ik dit kan fixen?

Bedankt,
Jeroen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

J4zen,

Ik mis in je topic het gedeelte wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Je geeft aan dat het misschien aan Windowsblinds ligt - heb je deze dan al eens geprobeerd te deinstalleren?

Heb je al eens gereboot? Al eens rond gezocht op GoT of Google? Op welke keywords? Wat voor suggesties kwamen er uit? :)

Verder - welke Windows versie gebruik je? In Windows Operating Systems zien we die graag tussen vierkante haakjes in je topic titel staan - dus vertel nog even welk OS en ik pas je topic titel aan.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad, en ik heb nooit windowblinds gebruikt (maar wel styleXP).
Ik heb er zelf geen oplossing voor gevonden maar na een format C was het weg, en het is ook weg gebleven.

killiebillie.

Verwijderd

Topicstarter
windows xp Home, half google afgezocht maar problemen met rundll32 zijn nogal gevarieerd viel me op :P kvoel niet echt veel voor een format aangezien ik die 5 dagen terug nog gedaan heb..

wat ik me net wel bedenk is dat nadat ik AdAware er overheen gedraait heb de problemen pas begonnen, misschien dat AdAware een register verijzing of iets dergelijks verwijderd heeft omdat het als treath aangezien werd?

zeg ik iets heel geks als ik rundll32 vervang door een orginele? of worden hier installatie referenties e.d. in opgeslagen?

Verwijderd

Dat heb ik ook geprobeerd ;)
Ik heb dat dll bestand van een website gehaald en de mijne ermeer vervangen, maar dat hielp niets.
Wat mij opviel is dat hij die error pas gaf als ik een wallpaper uitkoos van het jpg formaat...
Met de standaard wallpapers had hij geen problemen (die zijn .bmp).

Ik veranderde mijn wallpapers toen maar met een ander programmatje, je kan het ook doen door op een wallpaper te klikken met de rechtermuisknop, en dan "als bureaublad achtergrond gebruiken" (of iets in die trend) klikken.

Maargoed, dat omzeilt het probleem meer dan dat het het oplost.

Killiebillie

Verwijderd

Topicstarter
mja maar ik kan helemaal NIKS doen in dat scherm, ik krijg niet eens de kans op erin te klikken, dus kan ik ook de opties als gecentreerd e.d. niet selecteren..

Verwijderd

Topicstarter
alrightey gefixt :P eerst een windowsupdate gedraaid , getest.. Error bestond nog.. daarna AdAware er overheen gedraaid.. tadaa 33 pests gevonden, quarantaine selection.. en error is weg :)
nasty pests ;)

Thanks voor jullie replys
Pagina: 1