Toon posts:

[RAID 1] HD Jumper instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik 2 nieuwe schijven aangeschaft (2 Western Digital WD1600JB IDE schijven) en een RAID kaartje (Target SIL0680). Ik heb de schijven ieder op een aparte kabel aangesloten op het kaartje. Ik heb in het BIOS ingesteld dat 'ie als eerste van SCSI moet opstarten. Wanneer ik de computer aanzet komt het "BIOS" van het kaartje ook in beeld waarin ik te zien krijg welke schijven aangesloten staan. Beide schijven staan erbij en ik heb in het "BIOS" van het kaartje ingesteld dat die twee schijven als Mirror RAID moeten werken. Nu komt het vreemde:
Ik start de computer op vanaf CD-ROM om Windows 2003 Server Enterprise Edition te installeren, daarna druk ik op F6 om een RAID driver vanaf diskette te installeren. Dit gaat nog allemaal goed, er worden wat bestanden naar de harde schijf gekopieerd voor de installatie. Daarna start de computer opnieuw op maar dan doet 'ie het ineens niet meer! De RAID kaart komt ook niet meer in beeld na het tonen van het BIOS.

Misschien dat het iets met de jumperinstellingen op de schijven te maken heeft? Ik heb al vanalles geprobeert maar het wil nog steeds niet werken. Dit zijn instellingen die ik al geprobeert heb:

Beide Master,
Beide Slave,
De één Master en de ander Slave en andersom
Cable Select.

Edit: Misschien ook wel handig om te weten: Het RAID kaartje zit in een ABIT VL-6 moederbord waarop een Intel Pentium 3, 800Mhz processor zit in combinatie met 256MB Geheugen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, in de zoekfunctie heb ik namelijk niets kunnen vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 12:59 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Lijkt mij een bios probleem,doe eens een update

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BIOS update gedaan. Helaas leek het probleem hier niet aan te liggen. Gelukkig is het probleem verholpen na het verplaatsen van de RAID kaart naar een ander PCI slot. Blijkbaar zat het probleem daar.

Toch bedankt voor de tip :)