[Router] 2 Probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Hello,

Ik heb gezocht op GoT en via Google maar ik kon niet echt wat vinden waar het aan zou kunnen liggen.

Ik zit met 2 probleempjes, het gaat beide over iets anders maar het heeft niet zo veel zin om 2 topics te openen.

Probleem 1:
Als ik Shareaza opstart en ga wat downloaden dan stopt heel m'n internet verbinding er mee. Ik moet dan de modem resetten + de router, aangezien ik dit nogal irritant vind zou ik graag willen weten waar dit aan zou kunnen liggen.

Probleem 2:
Mijn torrents gaan lang niet zo snel als het hoort. (Ja ik heb gezocht, ik heb mn poorten netjes geopent (6881/6889)) Het lampje blijft maar geel en de download snelheid komt niet boven de 60 uit. Zonder de router gaat hij wel gewoon met 120 KB/s.

Specs:
Router: USRobotics 8003
Verbinding: XS4ALL Basic (2048/320)
Software: Windows XP + SP1 en updates.

P.S. Ik denk dat hij in dit gedeelte thuis hoort, zoniet zouden de mods zo vriendelijk willen zijn om hem te verplaatsen?

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Probleem 2: weet je zeker dat die poorten correct gemapped zijn? het beschreven probleem is TYPISCH iets dat komt door portmappen ;)

-niks-

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet de client ook instellen op de geportmapde poorten namelijk ;)

En over je probleem 1: Probeer eens een limiet te stellen aan het aantal connecties die je torrent-client maakt?

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Osiris je bedoelt dat ik het programma ook moet instellen via 6881? Dat heb ik namelijk natuurlijk wel gedaan. Hier onder een screenshot van hoe ik het heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/poort.jpg