[Outlook Express] Formulier van website wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Wanneer een formulier getracht wordt te verzenden van een computer (Windows XP Home, Office 2003, Norton Antivirus) wordt het bericht (de inhoud daarvan) niet gevuld met informatie.

Zie bijvoorbeeld onderstaand formulier waarmee het probleem ontstaat. Het is de bedoeling dat het formulier gewoon verstuurd moet worden met de eigen e-mail programma. Kijk voor een werkende versie (op dezelfde wijze), maar eens op deze site.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
 <head>
  <title>Test Formulier</title>
 </head>

<body>

<FORM ACTION="mailto:blaat@blaatcompany.nl" METHOD="POST" ENCTYPE="text/plain">
   NAAM: <input type="text" name="NAAM"><br>
   ADRES: <input type="text" name="ADRES"><br>
   POSTCODE: <input type="text" name="POSTCODE"><br>
   LAND: <select name="LAND"><option value="Nederland">Nederland</option><option value="Belgie">Belgie</option></select>
   <input type="submit" value="Verstuur Formulier">
  </form>

</body>
</html>

Echter nu probeert hij op zijn computer (waarvan hij recentelijk aan diverse beveiligingsopties heeft gezeten) het formulier te verzenden, echter wordt de inhoud van het formulier niet in het bericht geplaatst van Outlook Express. Zelf ben ik een tijdje bezig geweest te zoeken wat of welke instelling het zou zijn, maar kon daar helaas niets over vinden.

Vraag:
Iemand anders nog suggesties aan welke instellingen het ligt? Naar mijn weten heb ik alle beveiligingsopties en privacy opties inmiddels doorgelopen. Alles al een keer uit/aan gezet, maar het mocht niet baten...

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
* Schop *

Iemand nog een suggestie? Zelf heb ik nog niets kunnen vinden. Heb nog even wat navraag gedaan bij de persoon bij wie het probleem ontstaat, maar hij kan niets meer vertellen dan dat hij aan de beveiligingsinstellingen heeft gezeten (nadat hij 'virusssen' op zijn systeem had). Op deze pagina vond bij de reacties mensen die min of meer dezelfde fouten hadden, maar helaas geen antwoord.

Ik verwacht in de Message body de volgende informatie (nadat ik bijvoorbeeld bovenstaand formulier heb ingevuld):
code:
1
2
3
4
NAAM=Henk Koopjesjager
ADRES=Jagerstraat 14
POSTCODE=1111 AA Amsterdam
LAND=Nederland

Voordat het bericht daadwerkelijk wordt verstuurd krijg je eerst nog een melding van Internet Explorer met de tekst "This form is being submitted using e-mail". Als je dan op "OK" klikt krijg je vervolgens nog een 2de melding van Outlook Express me de tekst: "A Program is attempting to send the following e-mail message on your behalf:", waarbij het To: veld leeg is en het subject de volgende melding heeft: Form posted from Microsoft Internet Explorer.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Even een subtiele kick >:)

Inmiddels zijn al mijn kanalen uitgedroogd en kan ik geen oplossing meer vinden.

/me Vraag:
Iemand wellicht nog een idee waar het bovenstaande probleem door veroorzaakt kan worden?