Phoenix BIOS Flashen / Backuppen met een Intel Mobo.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik wilde eens gaan kijken of ik mijn BIOS kon upgraden.
Ik heb momenteel een Phoenix Bios, maar omdat deze getweaked is door Dell kan ik niet echt veel.
Ik heb met AIDA32 het volgende al opgezocht:

http://members.home.nl/djthesp/Bios1.jpg

En als ik in de bios kijk staat er:
BIOS version : A07.

Nou heb ik al gekeken op die link die daar in AIDA32 aan staat gegeven, maar ik weet me god niet waar ik op de site van Phoenix een nieuwe BIOS kan downloaden oid.

Ook zou ik willen weten of er software is om mijn BIOS in Windows te backuppen en/of te updaten.

offtopic:
Ik heb op dit forum al een Search gedaan maar kon niets vinden over een Intel mobo icm een phoenix bios en ook heb ik ook Google gezocht naar determination en flash tools voor intel mobo's en ook voor phoenix biossen, maar ik heb echt niets kunnen vinden.
(En op de site van phoenix zelf kom ik er niet uit, ik weet me god niet wat ik allemaal moet hebben.... en ik wil niet dat er ongelukken gebeuren dus daarom deze vraag om jullie hulp :) ) .

Iemand die me wat informatie kan geven, alvast hartstikke bedankt. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34

St@m

@ Your Service

Ik heb een paar jaar terug me ook helemaal rot gezocht naar een Phoenix BIOS, helaas niet gevonden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Hmmm jammer.

Iemand anders mssn dan?

Of in ieder geval, en tool om te backuppen/info zien van mijn Intel Moederbord?

TIA. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat het een Phoenix bios is zegt niks. Dat is gewoon de bios fabrikant. Wat interessanter is, is het type van het mobo. Dit is ook op te vragen met AIDA.

Echter de vraag is wat je zou willen tweaken? Een Intel mobo is meestal nogal slecht te tweaken. Bovendien heb je grote kans dat het mobo speciaal voor Dell is gemaakt en dat Intel dus helemaal nooit een eigen versie onder hun naam heeft uitgebracht.

Ik heb laatst overigens zelf een Packard Bell met een Luna MSI 6323 bordje omgekat naar MSI met een MSI bios, maar dat had een concrete reden, namelijk dat je de boot sequence niet kon instellen in het PB bios en met het MSI bios wel. (Ja echt) Echter PB doet helemaal niks aan hun mobo's behalve het bios wijzigen, dus hier kun je straffeloos een MSI bios in rammen. (Was ook een gokje maar werkte dus goed.)

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 15-01-2005 19:14 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat geeft AIDA32 dan aan wat voor een moederbord erin zit?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Intel Springdale i865 PE.

Zo ver ik weet is die ook gewoon los te kopen dat type moederbord.

• smvs
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:43:
Intel Springdale i865 PE.

Zo ver ik weet is die ook gewoon los te kopen dat type moederbord.
Dat is de chipset.

• dion_b
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Zo moeilijk is het niet- zoek op wat voor mobo je hebt en kijk dan op de site van de fabrikant of er een andere BIOS voor is. Dell gebruikt vaak Intel OEM planken, dus moet je allicht op www.intel.com kijken. Zie ook de FAQ voor tips om je mobo te herkennen...

Op de site van Phoenix zoeken voor een BIOS update omdat er een Phoenix BIOS op je mobo geflashed zit is ongeveer even zinnig als op de site van MS kijken voor HDD firmware updates omdat er Windows op je HDD draait 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.