HL1: steamgames starten niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb het probleem dat CS 1.6, HL1 en DoD niet meer opstarten. Automatisch wordt dan steam aangeslingerd, vervolgens zie je wel het opstartscherm, maar niet het keuzemenu (new game, options etc)

HL1 zonder steam (dus gewoon desktop snelkoppeling, en niet via steam) werkt wel gewoon. De game draaide tot gisteren probleemloos. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik gisteren de laptop heb uitgezet middels de "harde manier", dus niet via start, afsluiten etc, maar gewoon uitknop indrukken

Heb al HL1 opnieuw geinstaleerd, CS en HL1 via steam opnieuw gedownload, zonder resultaat.

Specs

Laptop Dell latitude C800
p3 850
256 mb
ati mobility m4
win XP pro

Verwijderd

Ik zou als ik jou was ook even een verse steam install proberen :) je kunt dan als je wilt even een backup van je cs maken (rechtermuisknop in my games) zodat je niet weer cs en dod enzo hoeft te downloaden.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
verse steam install gedaan, ook in andere map..

Verwijderd

greatgonzo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:39:
Ik heb het probleem dat CS 1.6, HL1 en DoD niet meer opstarten. Automatisch wordt dan steam aangeslingerd, vervolgens zie je wel het opstartscherm, maar niet het keuzemenu (new game, options etc)

HL1 zonder steam (dus gewoon desktop snelkoppeling, en niet via steam) werkt wel gewoon.
...
Je moet eerst even uitleggen wat je hiermee bedoelt. Alle Valve games starten op onder Steam, dus als je een desktop shortcut hebt dan start die shortcut Steam en daarna de gewenste applicatte. Bedoel je nu dus dat vanuit Steam|Play Games een game opstarten niet werkt, terwijl een game vanaf een desktop shortcut opstarten niet werkt?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik doe het volgende:

start steam op middels desktop snelkoppeling.
kies play games, klik op counter strike, waarna dit opstart.
Vervolgens zie ik de achtergrond van het hoofdmenu, met die twee CT's.
Er komt echter links in beeld niet het menu (find servers, options, exit game)
Windows freezed niet, kan middels taakbeheer gewoon hl.exe afsluiten. Bovendien staat bij taakbeheer niet dat counterstrike niet meer reageerd. Er staat dus gewoon geactiveerd.

Als ik via all seeing eye een server kies krijg ik het "verbindingsscherm te zien". met establashing server connection (hoe spel je dat :) ). Maar hij connect niet naar een server

Oja, hl1 (dus zonder updates), doet het wel, dat is dus gewoon de snelkoppeling op het bureaublad. Als je echter hl1 via het steam scherm kiest (dus met updates), doet hij het niet (net als CT, DoD, TFC, die het ook niet doen)

[ Voor 17% gewijzigd door greatgonzo op 15-01-2005 19:36 ]

Verwijderd

greatgonzo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:34:
...
Oja, hl1 (dus zonder updates), doet het wel, dat is dus gewoon de snelkoppeling op het bureaublad. Als je echter hl1 via het steam scherm kiest (dus met updates), doet hij het niet (net als CT, DoD, TFC, die het ook niet doen)
Als ik dit goed begrijp, dan is HL1 de niet Steam versie, dus dat snap ik. Die andere games starten misschien wel goed op, maar misschien is de schermresolutie niet goed ingesteld. Ik dacht dat als je -w 1024 aan je startup shortcut toevoegt, dat je game dan in 10x7 opstart. Probeer dat eens, ik heb dit namelijk ook wel eens gehad.

Verwijderd

Ik heb inmiddels Steam geinstalleerd i.c.m. CS 1.6 van de Nederlandse CS website en nu zit ik met het volgende probleem: Als ik Steam opstart en dan op Play Games klik dan zie ik helemaal niet de optie om CS te spelen. :?
Ik vind dit echt super vaag.
Onder het kopje "My Games" staan slechts een demo van Half Life 2 en iets van Codename Gordon. Maar hoe kom ik nou aan CS 1.6?

Please help me as soon as possible.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:32:
Ik heb inmiddels Steam geinstalleerd i.c.m. CS 1.6 van de Nederlandse CS website en nu zit ik met het volgende probleem: Als ik Steam opstart en dan op Play Games klik dan zie ik helemaal niet de optie om CS te spelen. :?
Ik vind dit echt super vaag.
Onder het kopje "My Games" staan slechts een demo van Half Life 2 en iets van Codename Gordon. Maar hoe kom ik nou aan CS 1.6?

Please help me as soon as possible.
Log je wel in met de account waar je CS op geregistreerd hebt?

Verwijderd

Heb je de steam cs install gebruikt ? Misschien moet je even proberen om eerst Half life te installeren. Anders zou hij er gewoon bij moeten staan hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:39:
Heb je de steam cs install gebruikt ? Misschien moet je even proberen om eerst Half life te installeren. Anders zou hij er gewoon bij moeten staan hoor.
Dit is bijzonder onzinnig advies. Met Steam hoef je alleen op je account in te loggen en Steam "weet" dan de daarbij gelicenseerde games. Eventueel moet je dan nog de install files (gcf) downloaden, maar ook dat kan Steam verzorgen. En de originele HL cd doet in dit geval ook geen goed, ik kan me nog lange conversiesessies herinneren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 19:00 . Reden: weet ipv levert ]

Verwijderd

Je begreep me niet :) ik vroeg me af of je cs kon installeren zonder hl te installeren. Dat je ze dus wel hebt maar nog niet geinstalled of ed.

Verwijderd

Ik heb inmiddels jullie advies opgevolgd en alles opnieuw geinstalleerd.
Achtervolgens is dat dus eerst CS:CZ, dan Half-Life en pas als allerlaatst heb ik via het CS:CZ menuutje steam geinstalleerd.
Ingelogd met bestaand account en nog ziet hij geen geinstalleerde spellen.

|:(

Verwijderd

Wat ik mij nou net zit te bedenken is het volgende:

Kan het misschien zo zijn dat er bij de detectie van Steam naar de verschillende ondersteunde games ook wordt gekeken naar de serials van de desbetreffende games?
Het is namelijk zo dat ik op dit moment een CS:CZ en een Half-Life versie (weliswaar origineel) aan het testen ben met Steam maar de serials die ik nu gebruik zijn wel dezelfde als die de persoon waar ik ze van heb gebruik.
Pagina: 1