[Garantie] Vervangend materiaal

Pagina: 1
Acties:

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Ik zal bij het begin beginnen:

In januari 2004 heb ik bij een webshop een aantal onderdelen voor mijn pc besteld:

AMD XP 2800+ Barton
2x256 Mb DDR400 MDT
Abit NF7-S rev2

Nu, een jaar later, is het derde geheugenslot op van mijn moederbord overleden, hij doet het gewoon niet meer. Als ik er een geheugenbankje in doe, POST de pc niet, en krijg ik een mem-error bios beep. Het geheugen is wel OK, aangezien ze het in de andere slots wel doen. Dit zou op zich niet zo'n probleem zijn, was het niet dat het defecte geheugenslot nodig is voor Dual Channel mode. Op het moederbord zit trouwens een garantie van 2 jaar.

Dus ik een mailtje gestuurd naar de betreffende webshop met de vraag hoe dit opgelost moet gaan worden. Dezelfde dag nog krijg ik een email terug, met als antwoord dat ik het moederbord naar hen kan opsturen, en dat zij het vervolgens doorsturen naar Abit. Het probleem daarbij is dat ik een week of 4 (volgens de webshop) zonder moederbord zou zitten, maar dat is niet echt een optie omdat ik hem nodig heb voor mijn studie.

Nou is mijn vraag aan jullie: Mag een shop mij gewoon vier weken laten wachten, of moeten ze mij direct een vervangend exemplaar aanbieden?

Verwijderd

je moet hun de kans geven om het moederbord te (laten) repareren, dus je kan niet meteen een nieuwe eisen. in hoeverre die 4 weken een redelijke termijn is weet ik niet, maar in de praktijk zie je dat wel vaker.