Toon posts:

[DIG.Vid.Cam.] kopen in VS - nadelen/gevaren?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na uitvoerige overweging heb ik besloten een Digitale Video camera van Sony te willen aanschaffen; te weten de DCR-HC1000. Nu heeft iemand me aangeboden deze camera in de VS aan te schaffen (reist vaak op en neer en zou hier een stuk goedkoper zijn).

Het enige verschil, naast een prijsverschil van ongeveer 500euro, met de versie die in NL in de schappen ligt zou de oplader zijn (ander voltage etc.) Verder zouden er geen verschillen/gevaren aan kleven.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit soort aankoop 'trucjes' en of er bekende klachten of onverwachtte nadelen aan kleven. Ik sta er zelf nogal sceptisch tegenover, maar gezien het bedrag waar het om gaat is het wellicht toch interessant.

Graag advies.

Verwijderd

probeer maar eens garantie te krijgen in ned???? :(
heb hetzelfde gedaan met een printer, hp
ze zijn verplicht je te helpen in nederland maar het moet!!!! (dat mogen ze eisen) via je dealer gaan en die zit dus in amerika.
Eigenlijk wel logisch.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Als je geen nederlandse bon kan laten zien bij de douane moet je alnog BTW gaan afdragen.

no comment

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
wat die lader betreft: vaak zit er een lader bij die alle input tussen 110V en 230V accepteert, en is het snoer tussen stopcontact en lader verwisselbaar. Je zou dan zelfs al kunnen volstaan met het monteren van een andere stekker !

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Martinus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:34:
Als je geen nederlandse bon kan laten zien bij de douane moet je alnog BTW gaan afdragen.
Het is niet helemaal eerlijk maar je kan het ook niet aangeven.. Anders is het alsnog weg voordeel.. :Y)

Verwijderd

Let er wel op dat je een pal exemplaar koopt, want in Amerika hebben ze een ander (minder goed) tv systeem ,ntsc (dat ook wel Never Twice the Same Color genoemd word >:) , bovendien is dat niet erg compatible met Europese tv's/video's ed. En bij overzetten krijg je gegarandeerd kwaliteitsverlies

Verwijderd

Topicstarter
De Camcorder is in DV formaat - is hierbij dan ook sprake van PAL en NTSC?

Verwijderd

ja....

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Garantie in de VS is meestal maar 90 dagen

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Martinus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:34:
Mwoah, als je het niet aangeeft en eventueel het doosje achterlaat in de VS geeft dat geen problemen.
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:42:
Garantie in de VS is meestal maar 90 dagen
Daar tegenover kan je voor 500 euro prijsverschil aardig wat laten repareren buiten de garantie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Amerkiaanse cams zijn inderdaad ntsc. Daar heb je niet veel aan hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Dus, als ik het goed begrijp;

is er binnen de mini-DV bandjes nog een onderschijd tussen PAL en NTSC, en is de Amerikaanse standaard hier niet in gebruik en vice versa.

Oftewel

Een digitale video Camera aanschaffen in de VS is geen optie?

Ik kan nergens iets vinden over deze NTSC/PAL verschillen binnen mini-DV en ik weet zelf ook niet genoeg van de techniek.

Verwijderd

Normaal zijn de camcorders in de VS dus idd NTSC-versies wat een lagere resolutie(480<>576) heeft als Pal maar wel een hogere framerate(29.9<>25). Het is echter wel zo, dat vele (nieuwe) televisies zowel Pal als NTSC ondersteunen en voor je computer is het al helemaal geen probleem, dan kun je met bvb premiere gaan omzetten van en naar pal/ntsc. Dit is dus niet echt een probleem en ik vind die hogere framerate de lagere resolutie wel goedmaken. Ik heb er ook al over gedacht om een toestel in de VS te kopen maar je kan moeilijk speciaal daarvoor naar ginder gaan natuurlijk. :+

Dus heb ik maar de goedkoopste duitse webshop gezocht en ben ik ook tevreden.

Verwijderd

nou dat omzetten in Premiere valt toch vies tegen, je krijgt veel verschil tussen het orgineel en het omgezette beeld, je moet echt met bv Canopus Procoder om gaan zetten om nog een beetje fatsoenlijk resultaat te krijgen, en dan nog is het stukken minder

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dan tenslotte nog een goede (Duitse) (web)winkel die digitale videocameras aanbiedt en zowel betrouwbaar is als lage prijzen hanteert?

Verwijderd

Ik doe al mijn grotere aankopen (pc, fototoestel,...) bij Computeruniverse.net.
Ik heb al heel wat ervaring met hun RMA die zeer netjes afgehandeld wordt, zij komen ophalen en terug brengen, gratis. Ook zijn hun prijzen zeer netjes en geven ze standaard 2 jaar garantie.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 17:51
whu? Zit er niet gewoon een instelling op die cam om te kunnen schakelen tussen pal en ntsc?
Mischien kan je daarvoor even in de handleiding duiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond op 22-01-2005 18:56 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
Geloof me, er zijn geen consumercamera's te koop die kunnen schakelen tussen PAL en NTSC.

Verwijderd

Misschien wel mogelijk middels aangepaste firmware/ander hackje.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28
JO

Had ook hetzelfde probleem. Wilde een panasonic gs120 kopen en die kost in de VS maar de helft van de prijs hier in NL.
Afgezien van het garantieprobleem ben ik na veel zoeken er wel achter gekomen dat de verschillende videoformaat echt veel gedonder zal worden.

Wat je soms nog wel hoort is dat er PAL cameras in VS worden aangeboden, misschien als je die koopt met een extra wereldwijde garantie erbij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:32:
Misschien wel mogelijk middels aangepaste firmware/ander hackje.
NTSC Camera's hebben een compleet ander binnenwerk, dus dat is niet een hack of firmware te veranderen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:33:
[...]
NTSC Camera's hebben een compleet ander binnenwerk, dus dat is niet een hack of firmware te veranderen.
Waar heb je dat nu weer vandaan...... Dat is echt onzin, bij de meeste camera's zit dat in de software, wat je overigens zo kunt wijzigen. Ik heb zelf een JVC cam met alleen DV in, ff met een hack (met een beetje googlen heb je die zo gevonden) kun je allerlei instellingen wijzigen oa. PAL/NTSC , ik heb zelf de DV-in geactiveerd het enige is dat je je garantie kwijt bent...(als ze erachter komen) alleen DV-out zie je veel op europese camera's, schijnt iets met invoerrechten te maken hebben, fabricanten gaan echt geen andere camera daarvoor maken hoor, ze passen het gewoon softwarematig aan. Hetzelfde geld voor PAL/NTSC (die japannertejs zijn niet gek hoor)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Koffie
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ander binnenwerk ofzo heb je echt niet.
Los van het garantie/douane probleem zit je alleen met PAL/NTSC , maar ik kan me bijna niet indenken dat je dit niet zou kunnen wijzigen.
Kwestie van eventjes de amerikaanse manual online zoeken, en kijken of deze instelbaar is ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Instelbaar is het sowieso niet. Wel een beetje flauw om na je vorige topic een ander topic te openen over de VS. Hier nogmaals mijn post uit het vorige topic:

Maar waarom een HC1000? Misschien dat een Panasonic NV-GS400 een betere keuze is. Zelfde lichtsterkte, mooiere kleuren (wat natuurlijkere kleurweergave, ik heb ze op twee identieke tv's naast elkaar gezien) en veel betere manuele controle. Lees deze review maar eens door. Daarnaast een aantal punten van kritiek:
-Sony gebruikt een interne accu, waarvoor je dus nooit een zwaardere kunt kopen.
-Sony claimt 5 kanaals geluid, maar alleen met een speciale microfoon en met gebruik van een Sony Vaio computer icm versie 2.0 van een of ander softwarepakket, dat ten tijde van de lancering niet eens uit was (weet niet of het inmiddels uitgekomen is). Voor wat betreft de microfoon kan ik je beter een Sennheiser adviseren.
-Er zitten nauwelijks knoppen op, alles gaat via het touchscreen.

Hier nog een review

(Link naar mijn vorige post, zodat je jouw topic terug kunt vinden en je mijn linkjes kunt beklikken)

Omzetten naar NTSC gaat denk ik erg niet leuk worden. Via de pc is het geen probleem, maar de resultaten zijn erg slecht. De meeste systemen gebruiken hiervoor 2:3 pulldown; probeer een programma te vinden dat werkt met 2:3:3:2 pulldown voor betere resultaten. Of je een soort firmware upgrade kunt doen is mij niet bekend, maar klinkt niet als vreemd in de oren. Ik zou dit wel goed nazoeken voordat je hieraan begint.

Edit: instelbaar is het sowieso op geen enkele camera!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 21:39 ]

Verwijderd

Koffie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:18:
Ander binnenwerk ofzo heb je echt niet.
Los van het garantie/douane probleem zit je alleen met PAL/NTSC , maar ik kan me bijna niet indenken dat je dit niet zou kunnen wijzigen.
Kwestie van eventjes de amerikaanse manual online zoeken, en kijken of deze instelbaar is ;)
sloop maar eens een pal en ntsc-cam open, das echt he-le-maal anders. hele het opnamesysyteem zit anders in elkaar. en bij geen enkele op tape gebaseerde camera is dat instelbaar, zelfs op de duurste niet. een pal en ntsc camera vergelijken is hetelfde als peren met appels.
het overzetten van pal naar ntsc levert op de pc idd een erg slecht resultaat, de enigste redelijke manier die ik tot nu heb gevonden is met canopus procoder

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 23:42 ]

Verwijderd

Cavie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:35:
[...]

Waar heb je dat nu weer vandaan...... Dat is echt onzin, bij de meeste camera's zit dat in de software, wat je overigens zo kunt wijzigen. Ik heb zelf een JVC cam met alleen DV in, ff met een hack (met een beetje googlen heb je die zo gevonden) kun je allerlei instellingen wijzigen oa. PAL/NTSC , ik heb zelf de DV-in geactiveerd het enige is dat je je garantie kwijt bent...(als ze erachter komen) alleen DV-out zie je veel op europese camera's, schijnt iets met invoerrechten te maken hebben, fabricanten gaan echt geen andere camera daarvoor maken hoor, ze passen het gewoon softwarematig aan. Hetzelfde geld voor PAL/NTSC (die japannertejs zijn niet gek hoor)
dit hele verhaal is dus ook onzin

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:44:
[...]
dit hele verhaal is dus ook onzin
Hmm, kom dan maar eens met bronnen.... >:)
Ik zal hier even de tweak voor mijn camera neer zetten, dan wordt het vanzelf duidelijk

JVC EEPROM Manager 2.1
and
JVC EEPROM Manager 2.2 beta

Copyright (C) 2000 Garfield
My JVC Page: http://algos.inesc.pt/~pjjr/JVC/
Mirror Page: http://pagina.netc.pt/~ng93827a/JVC/

6. What Have We Allready Figured Out And What Else Can We Find Out
==================================================================

The folollowing has allready been deciphered for some models:
- How to change DV-in,
- How to change the maximum digital ZOOM,
- How to change video dubbing,
- How to enable inverse video,
- How to change the transparency of the menu.

With this project we may find out how to enable several disabled features
on JVC miniDV cameras like:
- InfraRed comunication with a computer,
- How to switch between PAL and NTSC,
- How to switch between Interlaced and Progressive Scan,
- How to change many calibration settings,
- And many other things (some we don't even think as being possible).

Ik weet dat de maker van dit proggie inmiddels verder is.....ik heb het omschakelen van PAL/NTSC niet nodig....alleen het inschakelen van de dv-in.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:19:
Heeft iemand dan tenslotte nog een goede (Duitse) (web)winkel die digitale videocameras aanbiedt en zowel betrouwbaar is als lage prijzen hanteert?
Op de t.net pricewatch-a-like-site in duitsland zie ik deze winkels:
http://www.geizhals.at/deutschland/a109586.html
€ 1.319 euri voor het ding dat jij zocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Moriaty op 24-01-2005 10:02 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

of zoek even op "preisvergleich Sony hc1000" oid in google. Het wordt wel weer tijd dar de TS hier komt reageren, anders gaat net als zijn vorige topic dit topic ook dood lopen.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14
Je kunt ook PAL DV video camera's kopen in de US.
Enkele jaren geleden ben ik er geweest en zag ik de camera die ik hier gekocht heb staan voor een veel lager bedrag in dollars.
Het was hetzelfde type en gewoon de PAL uitvoering.
Je kunt ze er dus wel tegen komen. Was ergens in een Sony Factory Outlet.
Daar lagen echt alle modellen in de rekken.
Als ik toen geen camera gehad had dan had ik die daar zo gekocht en mee genomen.
Doos weg en garantie / aankoop bewijs per post naar huis gestuurd.
De voedingen kunnen meestal idd alle voltages aan van 110v - 230v

Verwijderd

Cavie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:55:
[...]

With this project we may find out how to enable several disabled features
on JVC miniDV cameras like:
- InfraRed comunication with a computer,
- How to switch between PAL and NTSC,
- How to switch between Interlaced and Progressive Scan,
- How to change many calibration settings,
- And many other things (some we don't even think as being possible).

Ik weet dat de maker van dit proggie inmiddels verder is.....ik heb het omschakelen van PAL/NTSC niet nodig....alleen het inschakelen van de dv-in.
...Some we don't even think as being possible.....

klinkt erg betrouwbaar ;)

ik heb zelf stage gelopen en gewerkt bij bedrijven die internationale producties maken, en ik kan je 1 ding zeggen....ONMOGELIJK

• Koffie
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je nou ook eens met normale info komen in plaats van hoog op de toren op je borst te timmeren met gebrabbel dat het onmogelijk is ? :Z
Voor zover ik weet zijn er namelijk ook videorecorders die naast NTSC afspelen ook NTSC opnemen (terwijl ze eigenlijk PAL zijn).

Nogmaals, wat is dan dit wezenlijke (en totaal onmogelijk makende) verschil tussen PAL en NTSC :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon mogelijk moet zijn via een hack. Immers de spoorbreedte van miniDV blijft gelijk (10 micron). De beeldchip is gelijk (meestal 1/6 inch in consumentenland, de hc1000 heeft drie grotere chips als ik het goed zeg), alleen zal er een andere resolutie gebruikt moeten worden en ten slotte maakt de framerate ook niet echt uit, want dat is het uitlezen van de CCD informatie. Lijkt me allemaal softwarematig. Wel interessante kost iig, maar ik heb nog niks gehoord over mogelijke hacks (in de detailhandel that is).

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb afgelopen zomer een Canon A75 bij B&H in New York gekocht.
Hier boden ze me aan om voor $20 een Europese garantie aan te kopen. Ik weet niet hoe het met Sony werkt.
Bij de douna in Schiphol had ik helemaal geen problemen, er stond zelf niemand bij de uitgang van de lopende band.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:39:
Kun je nou ook eens met normale info komen in plaats van hoog op de toren op je borst te timmeren met gebrabbel dat het onmogelijk is ? :Z
Voor zover ik weet zijn er namelijk ook videorecorders die naast NTSC afspelen ook NTSC opnemen (terwijl ze eigenlijk PAL zijn).

Nogmaals, wat is dan dit wezenlijke (en totaal onmogelijk makende) verschil tussen PAL en NTSC :?
pffff...nou okee een simpel voorbeeldje......de sony dsrpd170dv cam:

de ntsc uitvoering heeft al om te beginnen 3*340 000 pixels
de pal uitvoering heeft er 3* 450 000
Je kan dus nooit fatsoenlijk pal opnemen via de ntsc uitvoering.
http://www.dealtime.com/x..._PD170_3CCD_Pro_Camcorder

dus de verschillen beginnen al bij de ccd's. voor de rest is alle electronica die daarna komt alleen pal of ntsc geschikt -zoek heel het internet maar af, er is (nog)geen enkele camera die bijde kan opnemen(wel afspelen)

je kan wel, en dat bedoelt Cavie waarschijnlijk, via een Hack je camera NTSC via de Firewire ingang op laten nemen (maar dus niet via de lens).
(De sony pc7 kan dat bv ook dmv hack zie http://www.geocities.com/...ar/1104/features-pc7.html )

meer over pal en ntsc is te vinden op:
http://www.poynton.com/PDFs/TIDV/Basic_principles.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 14:58 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:32:
[...]
pffff...nou okee een simpel voorbeeldje......de sony dsrpd170dv cam:
........
meer over pal en ntsc is te vinden op:
http://www.poynton.com/PDFs/TIDV/Basic_principles.pdf
Ok, vooralsnog lijk je gelijk te hebben, MAAR ik geef niet zo gauw op !! :)
het verschil in grote tussen de CCD chips, zegt nix over of het NTSC of PAL waardig is, in die PDF (die overigens wel leuke info bevat) staat nergens dat het fisiek onmogelijk is om NTSC en PAL tegelijk op een Camcorder te hebben. Aan de andere hand heb idd op het internet nog nergens PAL/NTSC cam tegengekomen. En de mogelijke hacks zijn vaag en onduidelijk.
Maar wat wel vreemd is dat ik een (oude) Olympus Fotocamera heb (digitaal) waar ik korte filmpjes mee op kan nemen en waar ik gewoon voor PAL of NTSC kan kiezen. Het principe van een fotocamera en een camcorder lijkt me niet zo erg verschillend, een ccd chip die het naar een media schrijft...
Maar goed we gaan hier wel erg offtopic, maar ik denk dat het net is als met de VCR's, DVD-spelers en TV's dat het (straks) niets meer uitmaakt en dat beide systemen ondersteund worden. Het kopen van een camcorder in de USA heeft dan niet zoveel nadelen meer.

Verwijderd

Als je een toekomstvoorspelling wilt doen dan moet je de specs van HDTV van Europa en de VS naast elkaar neerleggen, dan weet je wat de camcorders gaan doen ;)

Zie een van mijn eerdere posts over de mogelijkheid van filmen in PAL/ NTSC. Ik denk dat het met een hack op te lossen zou moeten zijn, maar de semi-professionele camera's als de Canon XL2, Panasonic AGV100 en de Sony PD170 hebben idd verschillende omvang CCD's. Vanuit PAL naar NTSC lijkt me niet zo'n probleem, maar andersom voorzie ik wel moeilijkheden.

BTW iemand nog wat vernomen van de TS?
Pagina: 1