Repareren beschadige dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 14:06
kan iemand mij uitleggen hoe ik een beschadigde dvd weer leesbaar kan maken?Er zitten namelijk flink wat krassen op het schijfje, zelfs isobuster geraakt er niet aan uit. ik weet niet zeker wat, maar ik dacht dat er enkele middeltjes waren die je kon gebruiken om zodat de dvd weer leesbaar wordt (symoniseermiddel?vaseline?) maar ik ben niet zeker.
Alle hulp is welkom

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Verwijderd

Ik weet dat ze bij videotheken enzo wel dat spul hebben.. Misschien kan je ff daarheen bellen en ze om raad vragen?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ie er met een strijkijzer overheen ging. Ik zou zeggen zoek het even na, en het is op eigen risico!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien moet je iemand zoeken met een hele goede dvd-lezer. Ik hoor van anderen dat de Benq 1620 heel erg goed is, en dvd's kan lezen waar andere apparaten niet uitkomen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Een DVD bestaat uit 2 lagen... de buitenste laag die beschadigd is, moet je eraf halen... dat is niet de datalaag. Je kan hem ook proberen te polijsten met dat spul voor mobiele telefoons... of tandpasta of koperpoets

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 18:29

AdB

Heb je al met google naar programa's gezocht? Ik weet dat er aardig wat prg's zijn voor slechte CD's.
Ik zou eerst proberen of je de gewenste data hiermee van je DVD kunt afhalen. Je kunt altijd nog je DVD gaan strijken :)

AdB

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-03 21:39

Coldcat

HODL

Ik zou er eerst wat tandpasta opsmeren en uitwrijven. Dan met een doek droog maken en waarschijnlijk leest hij hem dan wel weer.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook wel eens met probs gehad met DVD's, DVD decrypter kon ze dan nog wel lezen...

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Er zijn gewoon polijst machines voor. Hebben ze bij de videotheek ook.

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 14:06
tjah het kan ook aan de dvd lezer/schrijver liggen die ik heb, dit is een philips dvd+rw 200 series,een van de eeste dvd schrijvers die er waren, ik gebruik hem voor alles, want het is de enige driver die in men pc steekt. dat ding is al 2 jaar oud, maar hij leest wel bijna alles nog, juist sommige dvd's van de videotheek niet. dat tandpaste trucje zie ik wel zitten, die kan zonder problemen terug naar de videotheek dan, (btw heb gebeld, ze hebben er geen polijstmachine :-( )

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Pagina: 1