Toon posts:

[PC] Installatie OS lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om een P2 celeron @333Mhz met 128MB SDRAM en een HDD van 8Gig
Nou als eerste windowsXP pakt hij niet ik doe cd erin, hij laad bestanden voor setup en dan boot hij, maar dan gaat hij niet verder en moet ik weer opnieuw beginnen. Win 98 lutk ook niet het installeren daar wel maar ik krijg de pc dan niet opgestart in normale modus, alleen veilige modus, ik heb dat beide 5 x geprobeerd winxp en 98 maar het mocht niet baten help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je toevallig ook nog foutmeldingen of iets dergelijks waar we misschien iets meer mee kunnen doen? De info die je geeft is namelijk wel erg summier. Ik zou als ik jou was eens een memtest draaien :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 windows xp draaien op dit systeem zal ie echt niet leuk vinden dus persoonlijk zou ik gaan voor bijv win2000

2 test je harde schijf eens in dos er zijn op internet programmatjes per merk te vinden

3 test je geheugens of wissel het eens uit met ander geheugen (hetzelfe geld voor harde schij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah vergeten, bij win 98 start hij zie ik 2 x dat scherm windwos wordt geladen dan wordt het beeld zwart, en links boven knippert een underscore. HET geheugen is fine en de HD ook verder geen foutmelding ook niet in veiligemodus VOEDING IS NET NIEUW ;) Ik heb ook nog elke keer geformat voor het installen van het OS en ook de setup defaulsts geladen in BIOS, de VGA kaart was fried dus zit ook nieuwe in

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
WindowsXP draait hier prima op een p2-333. Dus dit moet geen probleem zijn om te installeren.
Waarom heb je de voeding en vga kaart moeten vervangen?

Al ander IDE kanaal of kabel geprobeert?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eeeuhm 3d kaart was doorgebrand weet niet hoe PC is van familie en de PC ging niet meer aan toen ik heb kreeg, dus tetste ik met andere voeding toen wel toen alleen nog geen beeld want oude 3dkaart was PCI en deze AGP2x dus ff bios batterij eruit en alles deed het tot het OS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al ander IDE kanaal of kabel geprobeert?
dat ga ik ff proberen, maar maakt dat dan verschil, ik bedoel de PC deed het eerst..... met dezelde hardware e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
dat ga ik ff proberen, maar maakt dat dan verschil, ik bedoel de PC deed het eerst..... met dezelde hardware e.d.
Tja, er is een voeding en vga kaart vervangen, wellicht is er meer aan de hand.

Heb je na de bios reset in het bios de schijven laten herkennen?

[ Voor 63% gewijzigd door daPet op 15-01-2005 12:55 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mhhh nee, ik heb het net gedaan maar werkt niet moet dan zeker opnieuw setup doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu HDD detection gedaan, en als ik nu win98 opstart gaat hij halverwege het opstarten in een soort van standby stand het beeldscherm gat dn standby en de pc is nog wel aan, maar doet niets meer
Pagina: 1