Toon posts:

Mentor USB behuizing/ Maxtor 200Gb HD werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het...

Steek een oudere 80 GB HD in de usbbehuizing, dan doet hij het zonder problemen. steek er de 200GB maxtor in dan niet.De maxtor wordt alsik hem eventjes zo aansluit in de pc wel correct herkend en werkt dan perfect.

Misschien doe ik iets mis qa partitionering? (1 en 2 primaire partities geprobeerd.)

Of heeft iemand ideeën hoe ik kan achterhalen of het nu aan de HD ligt, of toch aan de behuizing?

Verwijderd

Het ligt zoiezo aan de behuizing
als hij het wel doet als je hem rechtstreeks aansluit.

Ik zou als ik jou was beide schijven rechtsreeks
aansluiten en dan kijken of er verschillen zijn
in het filesysteem.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ook ineen andere behuizing krijg ik hem niet snel aande praat, alsik hem daarin wil formatern bv, krijg ik de melding : "De bewerking is niet voltooid omdat de partitie of het volume niet is ingeschakeld"

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22
Kan die behuizing wel grotere schijven dan 137GB aan? Misschien is dat het?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
tjah, niet veel info over te vinden, ik heb een behuizing van mentor en eentje van sweex, in beiden wilt ie niet gaan, al geprobeerd met meerdere parties/ jumpar op capaciteitsbeperking,...vind het maar vreemd, volgens wat ik kon googlen zouden beiden geen probleem hebben met schijven > als 137 GB... :s

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 18:29

AdB

Waarschijnlijk ligt het aan de combi van de (niet-ingerichte?) Maxtor 200 GB en behuizing.
Ik zou het i.d.d. ergens bij de inrichting van je Maxtor 200 GB zoeken. Probeer eens de maxtor 200 in je compu te hangen. Vervolgens netjes indelen in verschillende partities (zeg 50 gig) etc etc met de standaard tools van Maxtor of Partition Magic.
Als dat niet werkt kun je ook je UDMA settings eens controleren, mogelijk als je deze een stapje terug zet doet iet 't wel?
Ik neem aan dat je jumper op de Maxtor goed staat (als master)? :Y)

edit: het configureren van de maxtor via USB in Windows gaat denk ik niet werken. Ben je dit van plan?

[ Voor 30% gewijzigd door AdB op 15-01-2005 13:24 ]

AdB

Verwijderd

Topicstarter
maxtor is mooi geconfigureerd... ook met kleinere parties etc geprobeerd...
dit maakt het wat vreemd...
Zeker daar ik de Hardeschijf mooi zie staan in het schijfbeheer van window,s maar niet in de explorer... :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 13:37 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
Ik denk idd dat de controller in de usb case geen grote schijven ondersteund. Verder zou je eens moeten nakijken of je wel diverse partities mag maken en hoe je het moet jumperen om het te laten werken met de usb bracket (primary meestal).

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
De partitonering is nu als primary, en hij staat mooi als master...
ik zie hem behalve in het schijfbeheer nu ook via de commandline, ik kan er netje via xcopy bestanden op zetten, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ik er niet in slaag om hem te kunnen zien via windows verkenner? :s?

ook ik zie hem via schijfbeheer en dan als ik op openen klik, wel in de windows verkenner, echter de fout zit erin dat deze Harde schijf niet echt een stationletter accepteert? raar... :s

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 13:58 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
Neem aan dat je dus via schijfbeheer ook al eens geprobeerd hebt de driveletter te veranderen ?

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Punisher007 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:03:

Neem aan dat je dus via schijfbeheer ook al eens geprobeerd hebt de driveletter te veranderen ?
yep... dat doet ie ook zonder problemen... echter, als ik hem bv naar 'Z' verander, en dan zie ik hem nog steeds niet onder 'mijn computer' verschijnen... als ik dan bv mijn C open en dan boven in de adresbalk de 'C' vervang door 'Z' dan krijg ik als foutmelding: "kan file:///Z/ niet vinden. Controleer het pad of het internetadres" .

Druk ik erna via schijfbeheer op 'openen' voor de 'Z' drive krijg ik als foutmelding : "de map Z:/ bestaat niet"

Druk ik dan op net dezelfde plaats op 'verkennen', dan zie ik in een flash de 4 bestandjes die zich momenteel op de harde schijf bevinden, om dan Alles te zien wat er te zien is onder 'mijn computer' (dus mijn C-D-E...) behalve mijn Z -drive natuurlijk...

Als ik hierna op 'openen' duw, dan komt er mooi de inhoud van de usb -hd te staan, echter... staat er boven in het explorervenstertje wel! Z:/ maar in de adresbalkzelf staat gewoon niets...

Erg vaag allemaal :).

En na een reboot is hem zn driveletter kwijt :(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 14:26 ]

Pagina: 1