Toon posts:

[XP]Master of Orion 2 crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo peeps,

ik heb dit oude spel nog eens uit de kast gehaald, maar heb op dit moment jammer genoeg alleen Windows XP Pro op mijn pc staan.

Ik heb het spel geïnstalleerd en patch 1.31 eroverheen gegooid. Dan krijg je de mogelijkheid om op te starten via orion95.exe en dat doe ik dan ook. Spel werkt prima, alleen geen muziek (is niet erg).
Jammer genoeg krijg je altijd op een vast punt in het spel (een bepaalde turn) dat hij crashed met de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/orion2.jpg

Voor meer details: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/orion2.txt

Ik heb windows 95 comp. al aangezet en search gebruikt, maar kan niets vinden :'(

Verwijderd

Ik speel hem ook op WinXP pro en heb geen enkel probleem. Ik heb ook gewoon muziek. Helaas geen idee hoe die crash kan..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:25:
Ik speel hem ook op WinXP pro en heb geen enkel probleem. Ik heb ook gewoon muziek. Helaas geen idee hoe die crash kan..
Heb jij die patch geïnstalleerd :?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Krijg je die crash altijd bij dezelfde turn, of verschilt dat per game?

[ Voor 44% gewijzigd door DroogKloot op 16-01-2005 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:37:
Krijg je die crash altijd bij dezelfde turn, of verschilt dat per game?
Verschillend per game. Maar wel dan altijd bij dezelfde turn. Het kan ook wel zijn dat ik dingen anders die als ik daar nog de kans voor krijg en dan komt het (soms) niet :?

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dan denk ik, alhoewel ik er geen geld om zou durven verwedden, dat je te maken hebt met hetzelfde probleem waar veel andere mensen onder XP en 2000 ook last van hebben, namelijk een stokoude functie in de directdraw component van directx die in versie 7 is aangepast en daardoor onder bepaalde omstandigheden waardes teruggeeft waar MoO2 niets mee kan (want geschreven ten tijde van versie 2) en dus het spel in de soep laat lopen. Op mijn 2000 bak manifesteert dat zich altijd als een compleet zwart scherm aan het begin van een turn dat alleen verdwijnt na een exit en reload van een niet-autosave, op de jouwe (kennelijk?) als een program termination.

Anyway, ik ben hier niet zeker van, want een ander bekend effect is dat je muis soms/vaak bevriest (wat je kan verhelpen door met dxdiag directdraw acceleration te disablen) en dat treedt bij jou weer niet op, dus... vaagheid.

[ Voor 4% gewijzigd door DroogKloot op 20-01-2005 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:51:
Dan denk ik, alhoewel ik er geen geld om zou durven verwedden, dat je te maken hebt met hetzelfde probleem waar veel andere mensen onder XP en 2000 ook last van hebben, namelijk een stokoude functie in de directdraw component van directx die in versie 7 is aangepast en daardoor onder bepaalde omstandigheden waardes teruggeeft waar MoO2 niets mee kan (want geschreven ten tijde van versie 2) en dus het spel in de soep laat lopen. Op mijn 2000 bak manifesteert dat zich altijd als een compleet zwart scherm aan het begin van een turn dat alleen verdwijnt na een exit en reload van een niet-autosave, op de jouwe (kennelijk?) als een program termination.

Anyway, ik ben hier niet zeker van, want een ander bekend effect is dat je muis soms/vaak bevriest (wat je kan verhelpen door met dxdiag directdraw acceleration te disablen) en dat treedt bij jou weer niet op, dus... vaagheid.
Hoe dan ook, er is dus geen oplossing voor?

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Mja, dat is moeilijk te zeggen zonder precies te weten waar de oorzaak ligt. Je kunt alsnog proberen om directdraw acceleration uit te schakelen voordat je MoO2 opstart, maar als het door die DX functie komt, dan ben je voor zover ik weet een uitzonderingsgeval (in de zin dat het spel bij jou crasht ipv. een zwart scherm geeft) en is er helaas weinig aan te doen inderdaad. Je zou DOSbox kunnen overwegen, of een oude PC met Win95 en DX2 erop kunnen neerzetten, maar andere suggesties heb ik niet echt.

Wat gebeurt er trouwens als je handmatig een game opslaat en na zo'n crash die game herlaadt, klapt -ie er dan weer altijd op hetzelfde punt uit?

Verwijderd

spam

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 10-09-2019 18:05 ]

Pagina: 1