Fan ASUS V6600 kapot, waar bestellen?

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:56
De ventilator van m'n Asus V6600 is kapot. Heb helaas geen garantie meer dus moet nu zelf opzoek naar een ventilator.

Heb al contact gehad met ASUS maar die verwijzen me door naar mijn leverancier. Leuke is alleen dat hij geen 'losse' onderdelen verkoopt. Heb ondertussen Mycom, Paradigit, enz., enz.. al gebeld maar overal het zelfde verhaald: 'Nee, wij kunnen je niet helpen.'

Het nummer van de ventilator is: MW-410M12C
Als ik op Google zoek krijg ik wel een aantal resultaten maar dat zijn allemaal winkels in Amerika enz.

Heeft iemand een idee waar in Nederland ik zo'n (stom klein) ventilatortje kan kopen?

Verwijderd

als je een wat nieuwere kaart had zou je gewoon alternatieve koeling van arctic cooling of zalman erop kunnen zetten, maar omdat het om een vrij oude kaart vraag betwijfel ik of er daar versies voor zijn.

Met ene klein beetje getweak kan jezelf zoiets maken, wat nog beter werkt ook.
zet bijvoorbeeld een passief northbridge koelblokje op je core en laat daar een stille 80mm fan op blazen.

Volgens mij zou dit beter moeten werken, en het is nog stiller ook dan zo'n lawaaig klein fannetje.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Ik heb op mijn 6800 een passsieve koeling van Zalmann gezet. Werkt perfect. (ZM80C-HP)
Past geheid ook op jouw 6600. Wel ietsje duurder als een fan :X

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kijk hier eens rond: http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux.
Verschillende 3rd party videokaartkoelers, ik denk dat iets als http://www.tweakers.net/pricewatch/64320?Landfilter=Benelux gewoon gaat passen. Voor die kaart (met GeForce 256 chipset) zou ik overigens ook gerust een simpel chipsetkoelertje durven gebruiken, gewoon zo'n plakdingetje... zo heet wordt je kaart toch niet. (Ik heb er beneden zelf eentje, zit een 4x4cm heatinkje met fan op geplakt... een JustCooler ding voor een paar euro :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Nu online
UltraSub schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:28:
Ik heb op mijn 6800 een passsieve koeling van Zalmann gezet. Werkt perfect. (ZM80C-HP)
Past geheid ook op jouw 6600. Wel ietsje duurder als een fan :X
Let wel dat het hier niet om een GeForce 6600 gaat he, het is een Asus V6600, een kaart met een GeForce 256 chipset erop (zit zo'n 6 jaar tussen die 2 kaarten denk ik :P.)

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik denk dat die zalman coolers er niet op zouden passen, het lijkt me alleen een beetje extreme overkill voor zo'n kaart...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19

Haan

dotnetter

Het verbaast me eerlijk gezegd sowieso dat zo'n kaart al actief gekoeld werd. Die moet je toch gewoon makkelijk actief kunnen koelen met een simpele heatsink.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Zalmann had ook voor de Geforce II serie een soort passieve koeler met diverse bladen over elkaar in de hoogte opgestapeld. Zoek eens op GoT naar het typenummer van een dergelijke koeler en zoek of je die kunt krijgen!

• Niek_
Haan schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:34:
Het verbaast me eerlijk gezegd sowieso dat zo'n kaart al actief gekoeld werd. Die moet je toch gewoon makkelijk actief kunnen koelen met een simpele heatsink.
Kreeg opeens een waarschuwing dat het allemaal een beetje heet aan het worden was....m'n kaart was toen al 130 graden... Er blaast nu een 80x80 fan op en die houd hem net onder de 70 graden...probleem is alleen dat m'n kast nu op z'n kant ligt omdat anders die ventilator niet blijft staan.
Heb dus echt wel een ventilatortje nodig of zo. Ik ga jullie tips ff nakijken, bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Niek_ op 15-01-2005 13:20 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 08:11

Coldcat

HODL

Met een beetje mod werk kun je erzelf ook wel eenkoeler voor maken. Die werken meestal ook nog beter met minder lawaai

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Speel je spelletjes met deze videokaart? (je zegt dat ie 6 jaar oud is, dus het lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk :+).
Het is geen antwoord op je vraag, maar is het geen mogelijkheid om deze kaart een beetje te 'downtweaken' zodat ie niet zo heet wordt? (als ie uberhuapt al heet wordt). Hoef je in ieder geval geen grote uitgaven te maken voor een dure koeling en dan werkt de kaart redelijk tot goed onder office applicaties.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:10

• Niek_
artacis schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:22:
Speel je spelletjes met deze videokaart? (je zegt dat ie 6 jaar oud is, dus het lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk :+).
Het is geen antwoord op je vraag, maar is het geen mogelijkheid om deze kaart een beetje te 'downtweaken' zodat ie niet zo heet wordt? (als ie uberhuapt al heet wordt). Hoef je in ieder geval geen grote uitgaven te maken voor een dure koeling en dan werkt de kaart redelijk tot goed onder office applicaties.
Ik speel echt van alles met deze kaart, hij trekt zo goed als alle spellen in hoge (1024x768) resoluties... >:)

Net even lopen zoeken, kan iemand mij vertellen of deze past? De maten (40x40x10) zijn goed, ook de stroomaansluiting (3 of 4 pin) is goed.

Hij is geschikt voor diverse Geforce kaarten (die van mij staat er niet tussen, zal wel te oud zijn maar goed).

[ Voor 50% gewijzigd door Niek_ op 15-01-2005 13:33 ]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:40
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers-depot.com/rev_graphics3/asus_v6600/asus_geforce_v6600.jpg
Als die gaten erop vallen wel.

• Xander
  • Nu online
Niek_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:30:
[...]

Ik speel echt van alles met deze kaart, hij trekt zo goed als alle spellen in hoge (1024x768) resoluties... >:)
Ik wil FarCry en HL2 weleens zien draaien in 1024x768 op jouw kaart :P
Net even lopen zoeken, kan iemand mij vertellen of deze past? De maten (40x40x10) zijn goed, ook de stroomaansluiting (3 of 4 pin) is goed.

Hij is geschikt voor diverse Geforce kaarten (die van mij staat er niet tussen, zal wel te oud zijn maar goed).
Het lijkt me dat het gewoon past hoor, die 2 pinnetjes staan op een vaste afstand van elkaar en dat fannetje steekt niet uit daarbuiten... ik kan je alleen ook geen garanties geven natuurlijk :P

• Niek_
Lijkt erop dat het gaat passen, ook de Thermaltake Blue Orb moet volgens mij wel passen.

• Niek_
XanderH schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:36:
[...]

Ik wil FarCry en HL2 weleens zien draaien in 1024x768 op jouw kaart :P
Kom maar op..... >:) Ik kan ze hebben, sterker nog, heb HL2 al gedraaid en dat ging perfect. Moet wel zeggen dat voltage en Mhz wat hoger dan normaal staan maar dat staan ze al een jaar of 6 geloof ik... :P Ik denk dat die kaart een van m'n beste aankopen ooit is geweest.

Verwijderd

Zo te zien past de THERMALTAKE crystal orb ook (opvolger van de blue). Hier te bestellen voor 5.15 euro (VS).

• Xander
  • Nu online
Niek_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:43:
[...]

Kom maar op..... >:) Ik kan ze hebben, sterker nog, heb HL2 al gedraaid en dat ging perfect. Moet wel zeggen dat voltage en Mhz wat hoger dan normaal staan maar dat staan ze al een jaar of 6 geloof ik... :P Ik denk dat die kaart een van m'n beste aankopen ooit is geweest.
Neehoor, ik hoef niet te komen, ik heb zelf ook zo'n kaart. Hij was iets sneller dan mijn GeForce 2 MX200, maar toch veel langzamer dan al mijn nieuwe kaarten... en Quake3 draait er wel redelijk op, nieuwere spellen op een redelijke resolutie en met een hoge kwaliteit draaien gewoon ruk... maargoed, di's niet het onderwerp van discussie ;)
Niek_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:41:
[...]

Lijkt erop dat het gaat passen, ook de Thermaltake Blue Orb moet volgens mij wel passen.
Volgens mij past ie idd :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Far Cry en Half Life 2 draaien op die kaart lang niet in de hoogste details e.d.
Als je een Radeon 9800 Pro en deze GeForce 2 naast elkaar zet en de details exact hetzelfde zet dan ziet het beeld er op de Radeon 9800 Pro veel beter uit ;).

Het beeld met Far Cry op mijn GeForce FX 5600 ziet er in 1024x768 Low detail beter uit dan een GeForce 4 MX440 met 1024x768 Medium detail. Daarbij heeft een FX 5600 ook lagere beeldkwaliteit dan de Radeon 9600/9800 Series.
De oudere kaarten missen nl. een aantal technieken waardoor de kwaliteit weer lager is.

Nieuwere spellen draaien dus prima op oudere kaarten, echter is de beeldkwaliteit op dezelfde instellingen lager dan een nieuwe kaart.

Beetje off-topic maar wel informatief :P

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 15-01-2005 13:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Niek_
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik heb de Thermaltake Blue Orb TGF020 besteld. Volgens mij moet die helemaal gaan passen. Wie weet koelt hij nog beter dan de vorige en kan m'n kaart nog sneller draaien... >:) :P
Pagina: 1