Hallo,
ik ben bezig een java programma te schrijven wat een xml file inleest en de waarden in een array opslaat.
Nu heb ik het grootste gedeelte klaar, maar kom ik een fout tegen.
"The applet HoofdApplet does not have a public constructor HoofdApplet()" volgens de compiler.
Ik gebruik het DOM principe om de file uit te lezen.
De fout zit hem in regel 28, maar weet iemand waarom dit fout is?
Ik ben erachter gekomen door een System.out.println("test"); af te drukken, daardoor heb ik ontdekt dat boven regel 28 hij eerst test print en dan de foutmelding en na die bewuste regel eerst de foutmelding en dan pas test.
Ik heb al de public static void main(String[] args), proberen te verwijderen, maar dan krijg ik nog meer foutmeldingen.
Hier is het stukje code waar de fout volgens mij inzit.:
Indien ik code heb weggelaten die misschien wel relevant is, dan zal ik dat zo snel mogelijk toevoegen na dat ik er bericht van heb gehad.
Kan iemand mij helpen de fout op te lossen? Want ik wordt er gek van.
ik ben bezig een java programma te schrijven wat een xml file inleest en de waarden in een array opslaat.
Nu heb ik het grootste gedeelte klaar, maar kom ik een fout tegen.
"The applet HoofdApplet does not have a public constructor HoofdApplet()" volgens de compiler.
Ik gebruik het DOM principe om de file uit te lezen.
De fout zit hem in regel 28, maar weet iemand waarom dit fout is?
Ik ben erachter gekomen door een System.out.println("test"); af te drukken, daardoor heb ik ontdekt dat boven regel 28 hij eerst test print en dan de foutmelding en na die bewuste regel eerst de foutmelding en dan pas test.
Ik heb al de public static void main(String[] args), proberen te verwijderen, maar dan krijg ik nog meer foutmeldingen.
Hier is het stukje code waar de fout volgens mij inzit.:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| import java.awt.*; import java.awt.event.*; import java.applet.*; import java.io.*; import org.w3c.dom.*; import javax.xml.parsers.*; import org.xml.sax.*; public class HoofdApplet extends Applet { private final String fileName = "Uitslagen.xml"; private Document document; public Team[] clubs; public HoofdApplet(){ verwerk();} public static void main(String[] args){ System.out.println("test"); HoofdApplet maakStanden = new HoofdApplet(); maakStanden.verwerk(); } private void verwerk(){ try{ DocumentBuilderFactory factory = DocumentBuilderFactory.newInstance(); factory.setValidating(true); DocumentBuilder builder = factory.newDocumentBuilder(); document = builder.parse(new File(fileName)); //hier zit de fout. } //hier is nog code voor het afhandelen van enkele foutmeldingen. inlezen(); } private void inlezen(){ //hier gebeurt het echte inlezen, volgens mij niet relevant. } |
Indien ik code heb weggelaten die misschien wel relevant is, dan zal ik dat zo snel mogelijk toevoegen na dat ik er bericht van heb gehad.
Kan iemand mij helpen de fout op te lossen? Want ik wordt er gek van.