WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

[XP] Kan niet connecten naar een FTP server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem als ik connect op gelijk welk ftp gaat het niet, ik krijg een timeout en met gelijk welk programma, in de explorer browser ook

ik heb het geprobeerd op de laptop op hetzelfde netwerk en daar werkt het wel, ik gebruik geen firewall ik heb windows SP2 en windows media center edition
en ik zit ook niet achter een router ofzo

iemand hulp? dank u

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 10:58 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gebruik je ook niet de firewall van Windows XP zelf? Die blokkeerde bij mij namelijk ftp-toegang (zelfs in de Explorer) na de installatie van SP2.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zelfs als ik die uitschakel blijft het zo :|

es met smartftp geprobeerd hij zegt: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.
Active Help Link: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/58

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer je dan via internet te verbinden? Want als ik het goed begrijp kan je via het lan wel verbinden. Misschien zijn de juiste poorten niet gemapt. Probeer dus bijvoorbeeld eens te testen met bijvoorbeeld telnet of je wel een verbinding op poort 21 kan maken.

Dit is typisch een probleempje wat met netwerken te maken heeft, maar ik kom niet echt tegen watvoor server je draait. Zou je de startpost nog even willen uitbreiden?

Ik verplaats in ieder geval je topic van Software Algemeen naar Network Troubleshooting :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Euhm dus op poort 21 heb ik het ook al geprobeerd, ik draai op adsl scarlet en heb maar sinds kort dit probleem, zo plots en weet niet waarom..

Deze pc waar ik op typ is de hoofdpc van het netwerk maar mijn lijn rechtstreeks op aangesloten is en op diene kan ik niet op ftp's connecten

Verwijderd

Topicstarter
niemand dan? :/
Pagina: 1