[Webcam] Opstarten nieuw proces veroorzaakt zwartbeeld

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Kennissen van mij hebben een probleem met de webcam. Geen probleem dacht ik, dat komt wel goed. Nou niet dus. Het probleem is als volgt: Wanneer met de webcam aanzet voldoet die aan de eisen, hij geeft beeld e.d. Dit gaat allemaal goed totdat er een nieuw proces komt, zoals het verslepen van het webcam-venster, dan verschijnt er zwart beeld en moet de computer opnieuw worden opgestart om het zwarte beeld van de webcam weg te krijgen.

Misschien dat het een driverconflict was, vandaar dat ik de webcam software opnieuw geinstalleerd heb. Dit mocht niet baten, ook de webcam op andere USB-sloten was niet de oplossing. Voor conflicten met andere hardware heb ik ook nog even gezocht, maar tot zover ik kwam waren er geen conflicten.

Het gaat om deze webcam: Logitech® QuickCam® Messenger. Men draait Windows XP.

Misschien dat jullie wat weten? Aangezien de search en google mij niet voldoende resultaat boden om tot een oplossing te komen

Hij staat in Gadget, dit omdat het een webcam betreft

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
USBhub met netstroom zorgt ervoor dat de Webcam het wel doet. Ziet er dus naar uit dat het een voedingsprobleem is. Ofwel; antwoord op probleem is: Zwaardere voeding of USBhub met netstroom ;)

Handig voor de search :>

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem, met dezelfde camera en hetzelfde OS!
Heeft topicstarter toevallig al een usb-hub geprobeerd? Ik ben benieuwd of dit helpt namelijk, ik heb ook al vanalles geprobeerd (SP2 installen, windows herinstallen, andere drivers etc.)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

w03f schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:46:
Hij staat in Gadget, dit omdat het een webcam betreft
Hij wordt naar SA verplaatst omdat het een softwarematig probleem is, tenminste dat maak ik op uit wat je schrijft over het beeld dat wel goed wordt weergegeven :)

[GT] -> [SA]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles