Toon posts:

geen dolby surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een 5.1 speakerset (creative inspire T5900), een realtek AC'97 6kanaal soundchipset op mijn moederbord maar ik heb echt niet het gevoel dat ik over dolby surround beschik. Ik hoopte dat je als het ware bv een pijl van voor naar achter kon horen vliegen maar ik hoor gewoon hetzelfde geluid door al mijn speakers. Ik heb het getest met deze demo:
http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3/id,64/

Heb ik iets van systeemeisen dat niet voldoet om dolby surround te hebben ofzo?
Wel kan ik dmv een speakertest alle boksen apart aanklikken en geven ze dat ook elks een geluidje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 10:46 ]

Verwijderd

dolby surround staat op de doos, als het er op zit, daar moet je een decoder voor hebben, anders gaat het niet.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
het is geen Dolby Surround maar Dolby Digital :P

Heb je wel een codec / filter geinstalld :?

Want m`n midiland setje springt gewoon @ DD

[ Voor 20% gewijzigd door HiDNN op 15-01-2005 10:56 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ehm, dat filmpje is Dolby Surround 2.0 (das dus stereo). Een Dolby Surround Pro Logic decoder kan hier informatie uithalen voor center en achterkanalen. Maar het is geen echte 5.1. Daarvoor moet je een Dolby Digital 5.1 filmpje hebben, of DTS.

Probeer deze eens: http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3/id,7/

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zie net dat het clipje waarvan ik de link gaf 2.0 is dus ik wss is dat gewoon stereo ofzo?
Is dolby digital dan de benaming waarmee men bedoelt dat het geluid van overal komt. Ik bedoel bv het geluid dat zich van voor jouw naar achter jouw verplaatst? Ik raak er niet goed wijs uit. Ik hoopte gewoon dat ik dat effect nu kan hebben, dat is toch wat de verkoper me beloofde :s

Op de speakerset doos zie ik enkel dat het om 5.1 surround sound gaat,geen dolby logo ofzo te vinden :s

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:04 ]

Verwijderd

surround sound dat wil niks zeggen hoor, markt stunt, heeft niks met Dolby Surround te maken. vertaal dat woord eens rondom geluid. 5 in1 is gewoon stereo en verder niks.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dolby Digital is een standaard voor het opslaan van geluid in discrete kanalen. Mogelijkheden varieren van 2.0 tot 7.1 (geloof ik). Je hoeft echter bij een pc geen hardwarematige decoder te hebben, en een analoog aangesloten 5.1 set als de jouwe moet ook werken. Daarmee hoef je alleen maar een programma als PowerDVD of WinDVD te gebruiken, met een softwarematige decoder, die Dolby Digital 5.1 analoog en gescheiden over je set uitstuurt. Even instellen op 6 speakers, kabels goed aansluiten, en gaan.

@rene43: 5in1 is gewoon stereo? 5.1 is 5 kanalen + 1 voor subwoofer. Zijn set ondersteunt wel degelijk 5.1 surround geluid. Maar dit staat los van Dolby Surround. Het gaat om Dolby Digital 5.1.

[ Voor 17% gewijzigd door BèR op 15-01-2005 11:24 ]

Pagina: 1