Computer start niet met Netgear WG311v2 (ABIT BE-6II)

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 16:22
Gisteren is net mijn draadloze netwerk binnengekomen (aanbieding van @home). Het gaat hierbij om de WGR614v4 (router) en de WG311v2 (netwerkkaart). Vervolgens op een computer geïnstalleerd waar het prima werkt nu. Maar nu zou ik het ook even installeren bij een andere computer, maar het beeld gaat niet aan (fans draaien wel en het eerste gebrabbel van de harde-schijf ook, echter komt er geen piep zoals normaal). Heb de kaart er weer uit gehaald daarna en vervolgens doet de computer het weer prima. Vervolgens nog een keer alle andere sloten geprobeerd, maar tevergeefs. Ik weet eigenlijk niet waar dit aan zal liggen: Moet ik de BIOS updaten of een instelling wijzigen of iets heel anders?

Ik heb al op google gezocht maar kon niks vinden, idem bij GoT (alleen iets met een IRQ probleem ofzo).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Opsomming wat ik heb geprobeerd:
- BIOS Gereset
- In alle PCI sloten het kaartje gedaan
- Getest in een andere computer (en het werkte)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De WG311v2 vereist minimaal een PCI 2.2 slot. Het 440BX chipset is voorzien van PCI 2.1, dat gaat dus niet werken :) Oplossing: een ander mobo nemen (minimaal Intel 8xx chipset) of een PCI 2.1 compatible WLan kaartje nemen. Vraag me niet welke, ik heb geen verstand van netwerkzut :P

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 16:22
BalusC schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:07:
De WG311v2 vereist minimaal een PCI 2.2 slot. Het 440BX chipset is voorzien van PCI 2.1, dat gaat dus niet werken :) Oplossing: een ander mobo nemen (minimaal Intel 8xx chipset) of een PCI 2.1 compatible WLan kaartje nemen. Vraag me niet welke, ik heb geen verstand van netwerkzut :P
Bedankt voor je snelle reactie. Nou ja, het is niet anders.. Zal er wel stevig van balen maar misschien kan ik wel een andere oplossing bedenken. B) Zal wel even rondsneupen op internet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=wireless pci 2.1]

Dat ding ondersteunt PCI 2.1 http://www.usr-emea.com/s...te.asp?loc=bene&prod=5416 :)