Frontside usb lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een amd a8v deluxe en ik krijg maar niet een extra usb aan de praat..

reeds aangesloten is een bay met 2x usb2.0 die ik bij mn mobo kreeg. deze werkt naar behoren net als de rest van de usb die standaard op het moederbord zit.
nu heeft mijn kast ook aan de voorkant usb zitten, maar deze krijg ik maar niet aan de praat. heb er eerder al een muis mee opgeblazen.

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/1240/img6616resize9xt.jpg
het kabeltje , aan de andere kant zit het zelfde slote maar dan zonder die 4 losse kabeltjes, waar dienen die lossen voor?

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/219/img6619resize3ig.jpg
mijn usb aansluitingen op mobo, dat blauwe is van de usb-bay die het al wel doet. Het is een dubbele..

Afbeeldingslocatie: http://img109.exs.cx/img109/999/img6621resize5mp.jpg
de situatie waar het iig niet werkt... weet echt niet waarom.. alles zit er goed op.. (zoals het staat in de manual kloppend met de teksten die op de kabel zijn geplakt...)

rood= vee1
wit= data1-
groen= data1+
zwart=ground

usb instructies van mijn mobo in pdf op blz 50:
http://www.asus.com.tw/pu...luxe/e1642_a8v_deluxe.pdf
(3~4 mb)

sorry voor de foute titel |:(

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Als je nou goed in je handleiding had gekeken en je connector had vergeleken..
Je moederbordaansluiting is een dubbele usb connector. Bovenin 5 pins, onderin 4 pins. De eenzame pin rechtsboven in wordt niet gebruikt (staat in je handleiding, NC=not connected). Dan blijven er 2 rijen van 4 pins over. Van links naar rechts: USB +5V, USB P7-, USB P7+, Ground (Massa).
Als je nu naar je stekker kijkt, dan zie je al meteen dat de connector 5 pinnetjes waarvan er 1 niet gebruikt wordt (naast de rode). Dit komt al niet overeen met de aansluiting van je moederbord.
Daarvoor zijn de losse stekkers dus. Van links naar rechts sluit je aan op je mobo: Rood, wit, groen en zwart.
Door goed je handleiding door te lezen en met wat logica had je hier zelf toch wel uit moeten komen!

Verwijderd

Bladzijde 50. Daar staat : You must install the driver before you can use the USB 2.0 capabillity.

Vraag in deze : Zit er bij je MoBo een cd-rom met drivers erop ? Deze al eens geinstallerd na het aansluiten van de front USB ? Zo nee, dit alsnog doen lijkt me ? Een USB moet altijd middels een driver geaktiveerd/herkend worden.

Succes

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt de 2 losse stekkers er precies verkeerd om in gedrukt. De rode draad van de kabel is +5V, deze moet aan de linkerkant van de header zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.technoa.co.kr/content/lecture/2003/09/27/usb_header.gif

(VCC == +5V)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ewald !
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:58:
Als je nou goed in je handleiding had gekeken en je connector had vergeleken..
Je moederbordaansluiting is een dubbele usb connector. Bovenin 5 pins, onderin 4 pins. De eenzame pin rechtsboven in wordt niet gebruikt (staat in je handleiding, NC=not connected). Dan blijven er 2 rijen van 4 pins over. Van links naar rechts: USB +5V, USB P7-, USB P7+, Ground (Massa).
Als je nu naar je stekker kijkt, dan zie je al meteen dat de connector 5 pinnetjes waarvan er 1 niet gebruikt wordt (naast de rode). Dit komt al niet overeen met de aansluiting van je moederbord.
Daarvoor zijn de losse stekkers dus. Van links naar rechts sluit je aan op je mobo: Rood, wit, groen en zwart.
Door goed je handleiding door te lezen en met wat logica had je hier zelf toch wel uit moeten komen!
ik wil geen risico's lopen dus nog een keertje over:
de platte stekker hoef ik niet meer te gebruiken, ik gebruik nu nog de losse pennetjes op de door jouw gegeven volgorde.. en hetzelfde op de onderste rij?

• Ewald !
  • Niet online
laat maar, ik geloof je wel

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
die losse draden hoef je niet eens aan te sluiten.

tenminste bij mij niet.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

jaaoie17 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:48:
die losse draden hoef je niet eens aan te sluiten.

tenminste bij mij niet.
Die losse draden zijn er voor als je pin-out niet klopt, dus als de connector anders is dan de pinnetjes op je mobo. bij jouw zijn ze goed, maar bij de ts dus niet.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Bij de TS is de standaard connector ook goed, hij moet alleen z'n plug omdraaien (links word rechts) en hem een pinnetje meer naar links draaien (boven of onder maakt niet uit)
Jimster schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:00: (hieronder)
[...]

Die connector komt toch echt niet overeen met het mobo van de ts hoor! Kijk nog maar eens goed.
Je hebt gelijk, maar je kunt een draadje in zo'n connector heel makkelijk verplaatsen door even een mesje o.i.d. in de open zijkant te steken en het pinnetje ruit te trekken

[ Voor 55% gewijzigd door OnTracK op 17-01-2005 19:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Ewald !
  • Niet online
k heb het nu met de pinnetjes gedaan, en dat lukt ... hij werkt
bedankt dinges die me dit vertelde (jimster)...

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem, maar dan met de frontpanel-firewire aansluiting. de connector komt niet overeen met mobo aansluiting, maar dr zitten geen losse stekkers bij die ik zo kan aansluiten.

what to do, what to do?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:33:
ik heb het zelfde probleem, maar dan met de frontpanel-firewire aansluiting. de connector komt niet overeen met mobo aansluiting, maar dr zitten geen losse stekkers bij die ik zo kan aansluiten.

what to do, what to do?
Met een pincet/punaise kun je het kleine plastic lipje van één pinnetje voorzichtig optillen, zodat je het metalen stekkertje er uit kunt halen. Doe dit met alle pins die verkeerd zitten, en zet ze in de goede volgorde.

Pen en papier is misschien wel makkelijk met dit soort 'volgorde' werk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 15-01-2005 13:38 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
OnTracK schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:15:
Bij de TS is de standaard connector ook goed, hij moet alleen z'n plug omdraaien (links word rechts) en hem een pinnetje meer naar links draaien (boven of onder maakt niet uit)
Die connector komt toch echt niet overeen met het mobo van de ts hoor! Kijk nog maar eens goed.
Pagina: 1