Toon posts:

[OC] AMD Atlon XP2600 (rare multiplier)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn vorige topic is gelocked waarschijnlijk hebben mensen het verkeerd begrepen
en hebben gedacht dat ik een totale noob dus ik kreeg een link naar de basics van overclocken etc, en vervolgens werd mijn topic gelocked, het probleem is niet dat ik niet weet hoe ik het moet doen, maar dat ik wil weten of er mensen zijn met soort gelijke hardware of ervaring er mee en ideeen hebben om mijn systeem wat aan te passen
ik had hem zelf al een keer overgeclocked en draaide op 2.3mhz die tijd maar toen me systeem af en toe ging crashen in games heb ik hem maar weer terug geclocked dus ik draai nu weer op de standard 2.1ghz van een xp2600

er werd ook gevraagd naar specifike info over mijn hardware

Bij deze:

Motherboard Info

Supported Slot Types ISA, PCI, AGP
Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model A7N8X-X
Version REV 2.xx
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version ASUS A7N8X-X ACPI BIOS Rev 1011
BIOS Release Date 08/04/2004
BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP

randapperatuur

dvd wrighter
dvd speler
1.44 floppydrive
ms intelli explorer 4.0
logitech multimedia keyboard
19" HP monitor
en af en toe plug ik een joystick in de frontside usb inputs van me pc case die ik op MOBO heb aan gesloten

Hard Disk Info

Hard Disk Drive 1/2

Name HDS722540VLAT20
Manufacturer MAXTOR
Capacity 38.34 GB
Model HDS722540VLAT20
Interface Type IDE

Hard Disk Drive 2/2

Name Maxtor 51536H2
Manufacturer (Standaardschijfstations)
Capacity 14.31 GB
Model Maxtor 51536H2
Interface Type IDE

CPU Info

AMD Athlon(tm) XP 2600+
Manufacturer AMD
Family AMD Athlon(tm) XP 2600+
Architecture 32-bit
Internal Clock 2.1 GHz
Internal Clock Maximum 3.0 GHz
External Clock 133.0 MHz
Socket Designation Socket A
Upgrade ZIF Socket

Geheugen info

2x 256MB DDR PC3200/400MHz
verder weet ik er ni echt veel over kan het merk niet vinden ik weet alleen dat ze rond
de 50 euro per stuk waren, dus ze zijn niet speciaal ofzo

ik ben ook een beetje een noob want ik weet niet wat barton of thouroughbred is

verder is hij geloof ik niet gelocked want zoals ik zei had ik al eens eerder overgeclocked en dat ging wel

Voeding is 450watt van het merk Sweex

Cooler op de proc is van coolermaster, die kreeg ik er standard bij
hier een plaatje van de cooler zo ziet ie er iniedergeval uit

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/CoolerMasterCP58JDIF.jpg

verder heb ik een fan een de voorkant van me kast die lucht op zuigt naarbinne toe
en eentje aan de achterkant die lucht weer uit de kast zuigt naar buiten toe

Video kaart info

connect3d Radeon9800pro 128mb - 256bit flashed naar XT maar draaid wel gewoon op 9800pro clockspeeds

hier nog een plaatje van me bios zo als ie standard is
behalfe de voltage die is normaal 6.50 die heb ik op 6.75 gezet omdat me dat het idee geeft dat me radeon dan beter draaid maar mischien zit dat achter me oren

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/Afb009.jpg

ik hoop dat dit genoeg info is voor jullie om er wat mee te kunnen kwa mij adviesen geven
en voor die mensen die refereren naar de basics over overclocken
ik vraag jullie niet HOE het moet, maar wat ik moet doen omdat ik al een aantal dingen
heb geprobeert, en die niet echt goed lukten volgens mij
dus als iemand met soortgelijke hardware of ervaring eventueele goede ideeen heeft voor mij
zou ik die graag horen alvast bedankt

groetjes

marcel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:16 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik zie wel dat je AGP size op 64MB staat. Zet dit even naar 128 of 256 MB. 64 is te weinig.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
hey is een tbred core , geen barton dus de snelheid klopt :) niks aan de hand

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat mijn xp 2200 makkelijk op 2485 MHz draaide dus jouw 2600 moet de 3 GHz wel kunnen halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:29:
Ik weet in ieder geval dat mijn xp 2200 makkelijk op 2485 MHz draaide dus jouw 2600 moet de 3 GHz wel kunnen halen.
Niks MoÉT overclocken is gewoon een kwestie van geluk hebben.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:29:
Nou niet overdrijven hoor. dat is grote onzin. 3 ghz haal je volgens mij nooit, en misschien is het wel een maandagochtend model.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:12:
ik had hem zelf al een keer overgeclocked en draaide op 2.3mhz die tijd
Dat heet onderclocken :+

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt je systeem al een keer op 2,3GHz gehad. Heb je toen je Vcore ook verhoogd? Als je dat doet, neemt de stabiliteit toe.

Verhoog hierna wéér de FSB. Weer crashes? Nog hogere Vcore. Enz. Enz.

Houd hierbij de temperatuur in de gaten. Wat Twynn in de sluitmessage zei, 50C hoeft niet stabiel te zijn. Je zit op een gegeven moment op het maximale wat voor de processor stabiel is.

Voor hetzelfde geld wil de processor helemaal niet overclocken, wat Noork dus zei; het maandagochtend model (lees= minder kwalitatief goede core)

Laat het geheugen synchroon met de FSB van de CPU lopen, dit is in de meeste gevallen sneller en ook stabieler.

Zit je de CPU op een FSB van 150MHz, loopt het geheugen op 300MHz.

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 15-01-2005 02:34 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
FSB spread spectrum moet je uitzetten, dit belemmert je overclock nogal.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

bille

Don't call me Buff

sowiezo ff je Mem frequency en je cpu freq. multiplier setting op manual o.i.d. zetten. Je memory settings zien er ook wel bout uit.

Waar je in grote lijnen aan moet denken is: voor hogere cpu snelheid heb je meer voltage nodig om je cpu stabiel te houden. Je kan als je cpu freq. multiplier unlocked is, beginnen met die 1 omhoog te gooien. Zet de voltage op je cpu ook met het kleinst mogelijke verschil omhoog. Houdt er rekening mee dat met iedere factor 1 dat je de cpu multiplier omhoog doet, de snelheid van de CPU met 1 maal de FSB snelheid wordt verhoogt en je op deze manier vrij snel aan de max van je cpu komt. Je moet ook niet schrikken om behoorlijk wat V op de core te zetten.. kan ie wel aan met zo'n koeler.. zeg tot max 1.8 of mayb 2.0 als je echt ver wilt gaan. Je CPU zal van meet voltage wel aanzienlijk warmer van worden, hetgeen misschien een overweging is voor een iets betere koeler.

Via het overclocken van de FSB snelheid van de cpu kan je ook goede performance winst halen. Daar zal je echter eerst wat meer over moeten lezen, net als iedereen. Zie ook de "Grote OC" topics, daar wordt regelmatig over geheugen timings gepraat. Waarschijnlijk zal je geheugen ook niet al te best zijn om mee te overclocken, misschien kan je met de software Sisoft Sandra ff wat meer gegevens over je geheugen te weten komen.

[ Voor 16% gewijzigd door bille op 15-01-2005 03:12 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
Hier een updatetje van me bios

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/Afb011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/Afb012.jpg

ik heb iets raars ondekt, in me bios staat "sysem performance" op "optimal" als ik deze op manual zet dan kan ik de fsb met stappen van 1 veranderen en als ik hem op optimaal laat dan kan ik de fsb alleen veranderen van 100 / 133 / 166 / 200

maar ik had hem dus even op manual gezet en de fsb op 150 gezet
en de multiplier op 13.5x toen wou hij dus niet opstarten, vervolgens zette ik hem weer op optimal en werd de fsb dus 166 (nog hoger) en toen deed ie het wel....super vaag
ik kan er nog bij vertellen dat als ik hem op optimal heb staan dan is het mogelijk om de fsb spread spectrum te veranderen, en als ik hem op manual zet dan word dat grijs en kan het niet meer, maar goed hijs dus aardig overgeclocked nu maar word best heet, ik ga zo ff de stad in om te kijken voor een cooler.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net eerst nog ff 3dmark03 gedraaid, en bij de eerste cpu test ging ie booten
de eerste 4 test deed ie wel maar die zijn voornamelijk afhankelijk van vidkaart natuurlijk

wat is het meest voordehand liggend waar dit aan ligt ? hitte ? of is proc gaar ? of meer voltage nodig ?

• DoubleD666
  • Laatst online: 09-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:01:
ik heb iets raars ondekt, in me bios staat "sysem performance" op "optimal" als ik deze op manual zet dan kan ik de fsb met stappen van 1 veranderen en als ik hem op optimaal laat dan kan ik de fsb alleen veranderen van 100 / 133 / 166 / 200
Sorry hoor maar geen wonder dat je vorige topic werd gesloten. Zo te zien weet je echt weinig van overclocken en het blijkt nergens uit dat je ook maar 1 regel van de "Grote OC" topics heb gelezen.

Ik wil je niet afbekken of zo maar ga eerst andere topics lezen. Als je het dan nog niet snapt kom dan maar terug met gerichte vragen.

My 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
DoubleD666 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:26:
[...]

Sorry hoor maar geen wonder dat je vorige topic werd gesloten. Zo te zien weet je echt weinig van overclocken en het blijkt nergens uit dat je ook maar 1 regel van de "Grote OC" topics heb gelezen.

Ik wil je niet afbekken of zo maar ga eerst andere topics lezen. Als je het dan nog niet snapt kom dan maar terug met gerichte vragen.

My 2 cents...
wat ik daar zei ging om het feit dat me pc op 166mhz wel opstart en op 150 niet maargoed
mischien heb je wel gelijk maar hoe dan ook
ik wil me niet zwaar verdiepen in het OC, en daarom was mijn vraag gewoon of iemand wat ervaring heeft met mijn specs, en daar wat tips voor heeft.....maja

• DoubleD666
  • Laatst online: 09-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:42:
[...]
...mischien heb je wel gelijk maar hoe dan ook ik wil me niet zwaar verdiepen in het OC, en daarom was mijn vraag gewoon of iemand wat ervaring heeft met mijn specs, en daar wat tips voor heeft.....maja
Kijk... dit is al eerder gezegd:

[quote]bille schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 03:08:
sowiezo ff je Mem frequency en je cpu freq. multiplier setting op manual o.i.d. zetten. Je memory settings zien er ook wel bout uit. /quote]

Er zijn al wel tips gegeven om je op weg te helpen. Wel goed lezen.
Maar om te overclocken moet je je wel verdiepen in OC gozer ;). Ieder systeem is anders.... er zijn wel beplaade basis dingen die je moet weten maar verder is het wel een gevoels kwestie.

Suc6!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45

Zenix

BOE!

zet je memory frequentie niet op By SPD maar op optimal is sneller. Of user definied als je alles zelf in wilt voeren timings etc.
En doe bij system performance user definied, Dan kan je fsb in stapjes opvoeren van 3 per keer en dan kijken of het stabiel is. Het is niet verstandig om gelijk van 133fsb naar 166fsb in 1x te gaan. Het is stabieler als je het in kleine stapjes doet.

Het is ook verstandig om je tekijken of je PC stabiel is
doe dat met prime95.
Kan je wel via google ofzo vinden.
Die moet je minimaal 24 uur laten draaien om te kijken of die stabiel is.
Geeft ie een fout aan verhoog je vcore dan bij stapjes en test het weer. Maar let wel wel op de temparatuur! Werkt dat niet dan moet je terug klokken.

[ Voor 100% gewijzigd door Zenix op 15-01-2005 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou hier weer 2 foto's want bij memory frequency heb ik maar 2 opties en die zijn "auto" of bij "spd" als ik met spd opstart zegt in het boot scherm memory frequency 200mhz en als ik hem op auto zet zegt ie 166mhz .zeggen jullie maar wat beter is want de noob die ik ben weet ik dat niet sorry,
en ja ik zal die OC faq gaan lezen ben al bezig zelfs

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/Afb019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kakashi/Afb018.jpg

oja compufreak jij had geschreven
En doe bij system performance user definied, Dan kan je fsb in stapjes opvoeren van 3 per keer en dan kijken of het stabiel is. Het is niet verstandig om gelijk van 133fsb naar 166fsb in 1x te gaan. Het is stabieler als je het in kleine stapjes doet.

ik had al in een eerdere post verteld dat als ik die niet op optimal zet en hem op manual zet
dan crashed ie al bij een fsb 150 met de zelfde multiplier12,5x die ik nu heb....ik snap ook niet waarom, en als ik hem dus op optimaal laat en dus op 166fbs draai, en de multiplier ook op 12.5x laat dan werkt alles wel als een trein van daar dat die nu nog op optimal staat

verder laat ik alle settings in me bios staan zoals ze nu staan(tenzei jullie het ten zeerste afraden)
in windows zegt ie dat ik nu op 2,09ghz draai, dat was voorheen 2,1ghz maar toen met 133fsb en multiplier op 16x en nu is het fsb op 166 met multiplier op 12x

en ik ben er 100 punten op vooruit gegaan in 3dmark niet dat dat zoveel zegt maar toch eerst was het altijd 5700 en nu elke keer boven de 5800 dus dat is mooi

ik had 3dmark op loop gezet en hem een uur zo laten draaien en hij crashde niet, dus volgens mij is hij wel stabiel genoeg niet ?

nou moet ik alleen nog ff weten welke memory settings ik het best kan gebruiken, en dan ben ik klaar want ik heb het idee dat me proc toch ni echt verder wil klokken en ookal willie het wel ik ben redelijk tevreden met het resultaat tot nu toe

nouja goed ik hoor het wel over die memory en eventueel nog andere dingen
en mijn excuses voor mijn newbie-heid als jullie je daar aan hebben lopen iriteren
maar ik ben toch op weg geholpen dankzei jullie dus bedankt :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 18:37 ]

Pagina: 1