Toon posts:

SACD en Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een SACD'tje getest en ben een beetje teleurgesteld...

Ik heb namelijk de indruk dat de bassen niet door komen op mijn Harman Kardon avr 230 +
HKTS7

Heeft hier iemand ook nare ervaringen mee of is het een probleem van instellen.

Thanks 4 any info

Chris.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zou zeggen kijk eens in het boekje?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, wat voor speler heb je? En hoe heb je het aangesloten...

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2005 00:51 ]

Verwijderd

De meeste SACD's zijn ofwel 2.0 ofwel 5.0, 5.1 is zeldzaam. (zonder subkanaal dus)
En gezien je een SACD volledig analoog (of met i-link) moet aansluiten kan je receiver er vaak geen bass-management op doen en dan krijg je dus een groot probleem met sub-sat setjes (geen bas).
Het enige wat je kan doen is in de speler zelf instellen dat je kleine speakers hebt, die kan dan de bas onder de 80 Hz omleiden naar het subkanaal.
Voor SACD gebeuren alle instellingen qua delay en bass management dus in de speler, niet in de receiver zoals je dat gewend bent.
En gezien dit blijkbaar je eerste SACD is heb je dat misschien nog niet ingesteld ?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-02 23:25
mmm: of inderdaad een SACD zonder 5.1 of misschien een verkeerde instelling.
(ik neem aan dat je de kabels (alle 6 dus) hebt gecontroleerd?)

advies volgen van DrBoom hierboven is dan wat je kunt en moet doen. ook kan het zijn (is bij sommige spelers het geval tenminste) dat je standaard instelling in het menu op "stereo" staat en niet multi-channel.. die moet dus wel op multi channel output staan.

tip qua SACD: Pink floyd en/of frankie goes to hollywood.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Verwijderd

Topicstarter
Hm,

Voor alle duidelijkheid ik heb een DVP720SA van Philips, en in het boekje heb ik al gekeken..

Er komt wel iets door de bas maar het is eerder vrij stil...de cd is opgenomen met multichannel maar of ie nu 5.1 is is mij niet duidelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties... met uitzondering die van het 'boekje lezen' natuurlijk

thx

Stoffel
Pagina: 1