[EpoX 8hda3+]casemod: geen temps en geluid meer

Pagina: 1
Acties:

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29
Nadat ik een nieuwe case had aangeschaft met de nodige casemod producten dacht ik het allemaal ff in te bouwen 8). Ik heb nu problemen met het een en het ander. Het mobo heb ik overgezet, en nieuwe coolers en fans, CCFL's etc. geinstalled.

Mijn temps zijn als volgt weergegeven. Mijn bios geeft dit weer, Speedfan geeft hetzelfde weer. Het proggie wat bij het mobo zat geleverd om temps uit te lezen zegt helemaal niets, behalve de fanspeeds, deze zijn wel weer correct.

CPU: 127 C
Case: -47 C

Dit kan natuurlijk niet, ook niet als we de C in Fahernheit vertalen! De CPU doet het gewoon, en kan niet zo heet zijn. De case kan ook niet zo koud zijn, onder het nul punt, right!

Tevens doe mijn geluid onboard het niet meer. Er zit een Realtek chip op. Hoe kan dit? Ik krijg wel bij het insteken van de plug de melding dat er een speaker aanzit maar er is geen geluid uit te krijgen. Ik wil het wel werkende hebben.
De USB, keyboard en onboard LAN doen het gewoon, alleen het geluid vreemd genoeg niet!

En mn AC Ryan sound activated CCFL's deden het na 5 mins niet meer. Dit komt vermoedelijk door een slechte inverter, maar dat weet ik niet zeker. Is er iets gruwelijk gemold?

Wat heb ik gedaan?
Ik heb alles gecheckt again en again op het mainboard, kan niets ontdekken. De CMOS heb ik gereset, geen resultaat. En natuurlijk de search, maar dit levert niet genoeg op.

Specs: Mobo Epox 8hda3+, AMD s754 3200+, Zalman 7700 CPU koeler, wat ac ryan fans, radeon 9800pro en mijn voeding is een 400 Watt X-Gear (merk case as well)

Wat kan ik nog doen?:?

-geen-

Verwijderd

alles los halen. en een voor een testen zal toch wel iets verkeerd zijn. of je hebt het bord toch gemold, bij het ombouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:10 ]