Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vfd display voor custom htpc: hoe kom je er aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 20:37
Ik ben al een paar weken van plan een mce htpc te maken. Uitgangspunten hierbij zijn:
niet al te duur, in hifi kast, met vfd schermpje en stil.

Aangezien ik niet al teveel geld uit wil geven heb ik gekozen om een defecte cdwisselaar van harman kardon te gaan gebruiken als kast. Ik vind het echt te gek voor woorden dat een gelikte htpc kast over de 200 euro moet kosten, terwijl de rest van de componenten niet veel duurder is dan 200 euro. Je wil tenslotte een stille pc die in principe altijd aan staat, dus niet teveel componenten en stroomverbruikers.

Ik heb gekozen voor een amd xp-m 2400+ processor (verbruikt 35 watt) op een abit nf7-s moederbord. Deze kan in principe nog ondergeklokt worden ook, waardoor ik zo min mogelijk actief hoef te koelen.

Mijn grootste probleem op dit moment is het vinden van een geschikt vfd voor mce. Na veel speurwerk ben ik erachter dat in de meeste htpc kasten een display van samsung wordt gebruikt, nl: 16T202DA1E. Maar de Nederlandse leveranciers van htpc kasten leveren deze displays niet los. Ik heb al wel gezien dat ze in het buitenland los te koop zijn, maar het wordt bijna onbetaalbaar om er eentje naar Nederland te laten versturen.

Aan de hand van het aantal topics over mce en htpc moeten er toch veel meer mensen behoefte hebben aan een mooi vfd display?
Zijn er meer mensen op zoek? Misschien dat iemand mij kan helpen aan een winkel die wel interesse heeft om deze samsung displays los te gaan verkopen? Bij voldoende vraag lijkt me dat toch geen probleem.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
waarom neem je geen lcd displaytje?

• Oldchatterman
Vooral voor een htpc, waarbij de pc vaak op grotere afstand staat, is een vfd veel leesbaarder. Verder vind ik een vfd veel beter tussen de mijn andere hifi apparatuur passen, deze hebben namelijk allemaal vfd displays.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Oldchatterman schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:11:
Ik ben al een paar weken van plan een mce htpc te maken. Uitgangspunten hierbij zijn:
niet al te duur, in hifi kast, met vfd schermpje en stil.

Aan de hand van het aantal topics over mce en htpc moeten er toch veel meer mensen behoefte hebben aan een mooi vfd display?
Zijn er meer mensen op zoek? Misschien dat iemand mij kan helpen aan een winkel die wel interesse heeft om deze samsung displays los te gaan verkopen? Bij voldoende vraag lijkt me dat toch geen probleem.
Volgens mij kan je het beste een animo check proberen bij www.inkoopacties.net. Of iemand anders moet dit doen, want je moet eerst een tijdje geregistreerd zijn dacht ik.

Want echte inkoopacties mogen toch niet meer?

maar ik zou lekker een gewoon lcd'tje kopen, hoef je ook niet moeilijk te doen en het is makkelijk te lezen (natuurlijk wel afhankelijk van de afstand). Ik zelf gebruik hem nooit meer en toen die het deed keek ik er wel eens op, maar eigelijk nooit.

Ik heb er zelfs nog een werkende IR sensoor ingebouwd... Misschien moet ik hem nog maar eens aansluiten :7

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Dat model Samsung VFD is gewoon een 'LCD drop-in module', dwz HD44780 compatible, aangezien ze door HD44780 apps wordt aangestuurd zoals Smartie en JALcd.
Noritake heeft ze in hun programma, e-bay is ook een goeie bron voor zulke VFD's.
Let wel NIET alle character VFD's zijn HD44780 compatible 8)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

probeer een hp laserjet 4 printer te vinden. Daar zit een heel mooi vfd in, waarvan de datasheet beschikbaar is. er zijn geen progjes voor beschikbaar, maar zelf heb ik zo'n ding aan de gang gekregen. Als je meer info wilt mail je maar. Het nadeel is wel dat het wel vastzit aan een printje en dat is niet zo makkelijk los te maken.
edit:foto's
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~mdhoop49/got/DSCF1480m.JPG
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~mdhoop49/got/DSCF1481m.JPG
(klikbaar)

[ Voor 38% gewijzigd door Cassettebandje op 15-01-2005 10:04 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben bezig met het maken van een installatie voor een vfd driver voor mce (frontview) en idd hebben zo ongeveer alle parallele vfd's een Hitachi 44780 controller. Zorg dus dat je zo een krijgt als je zeker wilt weten dat het werkt. Andere USB controllers die compatibel zijn (momenteel nog alleen via de virtual serial port):

CrystalFontz
MatrixOrbital
Noritake

Binnen een week staat er hier een nieuwe versie:

Dus eentje boven 2.03

Hier kun je eentje kopen zonder poort:

9,50 euro

En hier kun je vinden hoe je hem moet aansluiten (in de pdf)

Hmm die pdf is voor een 4x20 display, zal eens zoeken naar een 2 x 16 schema

[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 15-01-2005 10:09 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Oldchatterman
Ik heb zelf een tijdje een lcd schermpje in mijn woonkamer gehad met groene backlight. Ik vind en dat is natuurlijk persoonlijke smaak dat de vfd displays uit mijn andere apparatuur veel mooier zijn en beter geschikt voor in de woonkamer.
De lcd leest gewoon minder goed af en steekt af bij de andere displays.

Ik was inderdaad op zoek naar een HD44780 compatible display alleen toen ik er eentje in de vorm van een lis vfd van vlsystem had gevonden kreeg ik van verschillende kanten te horen dat dat niet gaat werken met bv frontview. Dit display is namelijk wel goed verkrijgbaar in Nederland, zowel bij de shop als op ebay.

Verder heb ik de displays van noritake en matrix orbital bekeken en deze zijn in Nederland nauwelijks te koop. Of je betaald er meteen meer dan 100 euro voor.

Verwijderd

als je ff kijtk in de pricewatch voor de htpc kasten vind je echt wel goedkopere kasten die ook schoon zijn zunne. www.meedio.be en klik vanboven op pricewatch.

Verwijderd

[rml][ O/PLED] Andere kleur dan groen?[/rml]

(stukje van) een mailtje van een leverancier:
Hieronder wat richtprijzen (prijs per stuk):
CU20025-TW200A (Replace as T20A) Euro 81,23
CU20045CPB-T31A (Rep. as T23A) Euro 122,77

Alle mogelijkheden voor o.a. VFD's kun je vinden op de website van Noritake,
www.noritake.com en zijn via ons eenvoudig te bestellen.
Zie ook hun website: http://www.tech5.nl/products/displays

Ik heb een Noritake CU20045SCPB-T23A, overgekocht van een andere GoT user:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/vfd_show.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/front_schuur_at_case_01.jpg
Iets ouder plaatje, casemod is alweer verder. Dit is gewoon een mooi plaatje van mn VFD.

Voor PLED's: http://inkoopacties.net/ia/gjvg3y8c

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:48 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Bij HTvision hebben ze ook PLED's, 16x2 en zelfs als kit zodat je hem maar hoeft aan te sluiten. Is dat geen waardige vervanger voor een VFD?
Pagina: 1