[codecs] Echt helemaal de weg kwijt.

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 14:47

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik begin me er verschrikkelijk aan te ergeren dat ik handmatig dit probleem niet meer op kan lossen ondanks dat er veel topics zijn met hetzelfde probleem als ik heb.

Waar gaat het om? Ik heb tijdens het afspelen van The Pianist in Xvid formaat heel erg zacht geluid tijdens de verschillende dialogen terwijl als er een voetganger langs de voetstappen wel erg hard klinken. Daarom vermoed ik dat het toch een codec probleem is. De boxen vol open zetten is niet echt een optie in verband met de ruis.

In de faq zag ik dat het beste was om eerst alle codec packs te verwijderen en dan deze te installeren: ffdshow. Nu kon ik geen codec packs vinden en heb ik deze geinstalleerd helaas zonder succes. Nu heb ik maar even een screenshot gemaakt van al mijn codecs. Ik heb werkelijkwaar geen idee wat ik nu wel en niet kan verwijderen. Dit probeer ik dus maar niet want het is met mij vaker met dit soort dingen misgegaan |:(

Weet iemand misschien welke ik weg kan gooien en wat ik moet veranderen in ffdshow om het wel goed te laten werken? Wou toch wel graag mijn filmpje bekijken ;) Bedankt alvast :)

Dit is het screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.biersoft.nl/~janusz/tweak.JPG

Verwijderd

Alleen voor coderen heb je de codecs nodig. Voor alleen afspelen voldoen ook directshow-filters waaronder Fffdshow. Die zie je dan niet bij je audiocodecs staan omdat deze niets met je geluid doen ;)

Check eens welk van je audio decompressors/filters er op dit moment gebruik maken van je 'The Pianist' stream, bijvoorbeeld met Gspot.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Klinkt meer als een 5.1 film. Je vergeet helaas te melden of je een 5.1 setje hebt of gewoon stereo zit te luisteren. Ik vermoed stereo, anders zou je de stemmen wel beter horen denk ik :Y)

Kijk inderdaad even met Gspot welk type audio stream er op die film hangt. ( AC3 6 channels, just my 2 cents :Y) )
Als dit zo is, ben ik bang dat je er niet veel meer aan doen om je dialogen harder te krijgen. ( Aldi 5.1 Setje kopen ... met misschien nog een 5.1 geluidskaartje }) )

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:49:
Klinkt meer als een 5.1 film. Je vergeet helaas te melden of je een 5.1 setje hebt of gewoon stereo zit te luisteren. Ik vermoed stereo, anders zou je de stemmen wel beter horen denk ik :Y)

Kijk inderdaad even met Gspot welk type audio stream er op die film hangt. ( AC3 6 channels, just my 2 cents :Y) )
Als dit zo is, ben ik bang dat je er niet veel meer aan doen om je dialogen harder te krijgen. ( Aldi 5.1 Setje kopen ... met misschien nog een 5.1 geluidskaartje }) )
Mjep, ik vermoed ook dat dit aan de hand is.

Heb vrijwel hetzelfde meegemaakt met de pc en met m'n dvd-speler. Als de dvd-speler verkeerd ingesteld staat en het geluid wordt door 1 of 2 speakers gestuurd, dan zijn dat niet alle beschikbare streams en hoor je bepaalde geluiden logischerwijs erg zacht.

Hetzelfde had ik op mijn pc toen ik 2 speakers op een 5.1 geluidskaart wilde aansluiten en de instellingen nog voor Dolby ingesteld stonden.. maar daar kom je dan toch wel vrij snel achter, dus misschien heb je daar al mee lopen klooien? :/

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Misschien moet ik dan toch maar een 5.1 setje aanschaffen of maar genoegen nemen met wat minder geluid. Het wordt het laatste maar hopelijk toch nog een goede oplossing mogelijk met dit screenshot: http://www.biersoft.nl/~janusz/gsport.JPG

Zoals jullie begrijpen heb ik een 2.1 setje. Had dat vooraf niet vermeld omdat ik het niet belangrijk achtte. Maar als een voetganger langs loopt en linksvoor klinkt sterker dan zou dit weleens met een 5.1 te maken kunnen hebben. Als ik een koptelefoon op doe zou het dan verholpen kunnen zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door janklp op 14-01-2005 23:26 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Niemand meer even een tip?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pak eens bijvoorbeeld mediaplayer classic en "speel" wat met de audio output.
offtopic:
Grote kans dat je dan meteen nooit meer terugwilt naar de MS mediaplayer 9/10 :+

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-01-2005 22:23 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:44:
Alleen voor coderen heb je de codecs nodig. Voor alleen afspelen voldoen ook directshow-filters waaronder Fffdshow. Die zie je dan niet bij je audiocodecs staan omdat deze niets met je geluid doen ;)

Check eens welk van je audio decompressors/filters er op dit moment gebruik maken van je 'The Pianist' stream, bijvoorbeeld met Gspot.
Ffdshow doet tegenwoordig wel iets met audio. Upgraden jei! :P

Er zit o.a. een AC3 decoder in :)
LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:49:
Onzin. Er zijn AC3 decoders die je gewoon op 2 speakers kan instellen. Niks extra voor nodig.
F_J_K schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:07:
Pak eens bijvoorbeeld mediaplayer classic en "speel" wat met de audio output.
offtopic:
Grote kans dat je dan meteen nooit meer terugwilt naar de MS mediaplayer 9/:+
MPC heeft een ingebouwde AC3 decoder die idd goed op 2 speakers af kan spelen. Of de ffdshow AC3 decoder dat ook kan weet ik niet, nooit uitgezocht (heeft wel instellingen, dus je kan ernaar kijken). Je kan ook AC3Filter proberen, die kan je ook op 2 speakers instellen, werkt ook prima.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:17:
[...]

Ffdshow doet tegenwoordig wel iets met audio. Upgraden jei! :P

Er zit o.a. een AC3 decoder in :)
Klopt, ik zag het later toen ik hier wat settings aan het nalopen was :D

Mijn versie van 12 oktober 2004 (ffdshow-20041012-sse.exe) heeft iig een hele zut Audio Settings met onder andere een Volume optie en nog veel belangrijker: een Mixer Matrix optie waarmee je kan aangeven dat je een 2.0/2.1 etc speaker configuratie hebt en dat alle meerchannel bronnen omgezet moeten worden. Handig dus, vooral wat betreft het probleem van de topicstarter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:35 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik zal het morgenmiddag als ik wakker wordt eens proberen, Dankuwel allemaal, het is dus niet aan te raden om enige codecs te verwijderen zoals ik aankaarte?

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

als ik de losse ac3 codec install wordt het geluid stukken zachter bij mij, bij alle films! ook in mpc, en ook nog steeds na t tweaken van de settings.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

dadj schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:39:
als ik de losse ac3 codec install wordt het geluid stukken zachter bij mij, bij alle films! ook in mpc, en ook nog steeds na t tweaken van de settings.
"de losse AC3 codec". Bedoel je AC3Filter? If not, probeer toch AC3Filter. If so, in AC3Filter zit een optie die je op "loud" moet zetten, dan is het volume ongeveer hetzelfde als dat van de gemiddelde Mp3 bij de meeste films.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Maar mijn grote probleem ws: moet ik nou nog codecs verwijderen? Ik dacht dat ze anders misschien gaan conflicteren.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

dit is ws. een teken dat je mischien dynamic range compression aan moet zetten, zet je die uit, heb je nmlk een groter geluids berijk, waardoor je stemmen heeel zacht kan horen, maar bv. stukjes actie ineens VEEL luider zijn.

mooi voorbeeld is deze sample van een garagedeur.
http://das.iocon.com/cgi-...url=hifi/garage1&type=mp3

de meneer zijn stem is heel zacht, maar de garagedeur waar ie op slaat, klinkt alsof ie notabene in je kamer is.

12/24/96] Sound of a, um, well, it's a garage door. But played at realistic sound levels (Mike Skeet should sound like he's about 6 feet away), this clip could damage an underpowered audio system! This is an especially stringent test of the dynamic range and low-bass capabilities of your system. Recorded in the early days of CD (1982)

als je nou b.v software matig dynamic range compression aan kan zetten, doe dit, en je zult zien dat je geluidslevel gelijk word getrokken.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dankjulliewel, ik heb met ac3filter de instelling van de speakers veranderd en het werkt weer perfect. Verder draai ik de xvid met bsplayer en het bevalt me nu perfect.

Beeld
Geluid
Ondertitel
_/-\o_
Pagina: 1