Toon posts:

WAP54G deels onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic titel is wat vaag maar ik weet niet hoe het anders kort samen te vatten.

Situatie : WAP54G die werkt. XP SP1 fileserver, XP SP1/SP2 clients (wired/wireless) XP firewall staan overal UIT.

Probleem : In het hele netwerk is de fileserver bereikbaar voor alle stations, alleen de wireless clients welke via dat AP connecten zien geen shares en kunnen die fileserver niet accessen. Internet werkt zonder probleem.

Al getest : een wifi laptop die dus geen shares ziet kan ze zonder probleem accessen als ik hem via een utp op dezelfde switch hang als het AP.

Alle settings staan dus overal juist dus ik begrijp niet waarom access op share niveau niet gaat.

Mijn conclusie (kan dus heel fout zijn) : staat er een of andere 'firewall' optie in die AP niet juist ?

Ik wil dus inloggen op die AP via een wired pc op 192.168.1.254, werkt niet. Daar ik toch de gebruikte WEP settings op papier had die AP maar effe gereset naar factory defaults. Maar helaas, nog steeds is de webinterface niet accessable.

Dan die AP met een cross cable rechtstreeks op een laptop aangesloten : webinterface werkt niet.

Dan het install cd'tje van Linksys gepakt en die simpele setup tool laten lopen : vindt wel het AP maar je kan dan slechts de basic instellingen doen. Ondanks dat die tool het AP vindt en kan configureren werkt de webinterface nog steeds niet. En nee, er staat geen proxy of dergelijke dingen in de browser in. Zowel in IE, Firefox als Opera hetzelfde probleem.

Nu kon ik via de setup tool terg de WEP instellen en de SSID, dus alle wireless clients kunnen weer netjes online, maar het accessen van shares werkt dus nog steeds niet, vanop geen enkele wireless client.

En aangezien de webinterface ook niet wil kan ik niet kijken of er extra settings in de AP verkeerd staan.

Dus vraagje... weet er iemand uit het hoofd of er bepaalde settings in een WAP54G zitten waardoor shares geblokt worden ? En misschien belangrijker : heeft er iemand een idee waarom die webinterface niet meer werkt ? 6 maanden geleden toen ik dat AP ging installeren bij die mensen werkte dat nog wel en er is sindsdien niemand meer aangeweest.

Verwijderd

een AP heeft geen firewall... ik denk dat je AP een beetje aan het sterven is ofzo..
ook omdat je de management site niet meer bereiken kan...

Misschien een idee om met een tool de firmware te updaten ( als dat nog wil )

suc6

edit:

misschien dat de DHCP server in de AP aktief is en dat je nu 2 DHCP server hebt :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:31:
een AP heeft geen firewall... ik denk dat je AP een beetje aan het sterven is ofzo..
ook omdat je de management site niet meer bereiken kan...

Misschien een idee om met een tool de firmware te updaten ( als dat nog wil )

suc6
Zonder webaccess kan ik ook moeilijk die AP flashen.

AFAIK zit er inderdaad geen enkele setting die bepaalde traffic zou kunnen blokken, mar ik kan het dus ook niet zien.

Dat die AP aan het sterven zou zijn lijkt me sterk. Zoals hij er nu staat werkt alles perfect. Alleen zijn geen shares te zien en kan ik de webinterface niet accessen.

Vreemd :|

Verwijderd

zijn de shares wel toegankelijk dan ?
misschien dat je je DNS en WINS server niet goed hebt ingesteld in je DHCP server ?
met name zonder wins duurt het veel langer voordat je netbios info rond geblaat is..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:38:
zijn de shares wel toegankelijk dan ?
misschien dat je je DNS en WINS server niet goed hebt ingesteld in je DHCP server ?
met name zonder wins duurt het veel langer voordat je netbios info rond geblaat is..
Al getest : een wifi laptop die dus geen shares ziet kan ze zonder probleem accessen als ik hem via een utp op dezelfde switch hang als het AP.

Schreef ik toch ;)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik weet niet of het voor een AP ook geld, maar met mijn wrt54g router kan ik wel firmware flashen zonder in de webinterface te komen.
Moet je alleen een tftp client hebben en een bepaalde procedure doorlopen.
Maar dat zou je in principe zo bij linksys kunnen vinden als dat kan.

Verder lijkt het me toch dat er iets niet helemaal lekker is met je AP dus misschien toch garantie claimen??

Verwijderd

Topicstarter
marshal schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:47:
Ik weet niet of het voor een AP ook geld, maar met mijn wrt54g router kan ik wel firmware flashen zonder in de webinterface te komen.
Moet je alleen een tftp client hebben en een bepaalde procedure doorlopen.
Maar dat zou je in principe zo bij linksys kunnen vinden als dat kan.

Verder lijkt het me toch dat er iets niet helemaal lekker is met je AP dus misschien toch garantie claimen??
Ik zal straks de website van Linksys eens doorspitten naar die ftp procedure dan.

Is er verder niemand die meer ervaring heeft met dat ding ?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Ja, zet het apparaat op 11 mbit en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:06:
Ja, zet het apparaat op 11 mbit en probeer het dan nog eens.
Voa de setup tool zie ik geen optie om de snelheid vast te leggen. En ik raak nog steeds niet in de webinterface.

EDIT : heeft er soms iemand een link of meer informatie om die firmware te kunnen flashen zonder in die webinterface ? Iemand zei al dat er een FTP procedure voor bestaat en er staat me vaag iets van voor dat ik daar ooit iets van gelezen heb, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken op het net en op de Linksys site maar ik kan er niets van vinden...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 13:14 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

firmware upgraden via tftp gaat dus blijkbaar niet met een wap54g, tenminste daarover is niks te vinden op de website van linksys. Dit is het enige wat ik heb kunnen vinden, en dat heeft dus alleen betrekking op routers.

Een paar punten wat je nog zou kunnen proberen:
  • je weet zeker dat je naar het goede ip-adres connect
  • je weet zeker dat er niks verkeerds staat ingesteld in je browser
  • telnet voor de grap eens naar poort 80 op je ap. Je zou dan gewoon een verbinding moeten kunnen maken en als je daar iets intikt zou je een foutmelding moeten krijgen krijg je dus geen foutmelding tenminste op mijn router niet, verbinding wordt gewoon verbroken.
  • mailen naar linksys of ze daar een oplossing weten

[ Voor 6% gewijzigd door marshal op 15-01-2005 13:54 ]

Pagina: 1