[Monitor]Pinnetje blijft steken

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik was vanmiddag bezig met een pc. Hiervoor wilde ik de mijn monitor gebruiken, maar toen ik de connector loshaalde van mijn videokaart bleef er 1 pinnetje steken en nog 1 die loswas. De monitor werkt nog wel gewoon maar ik mis de kleur rood :).

Mijn vraag is kan je dat kabeltje een nieuwe connector voor halen of het kabeltje vervangen, want de kabel zit wel achterin de monitor vast, je kan hem dus niet zomaar losharen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

kabeltje is wel te vervangen maar het is een kutwerk om die draadjes allemaal weer aan te solderen.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb niet de luxe van een soldeerbout tot mijn beschikking eigenlijk, maar ik vindt het wel heel erg zonde als ik mijn goede monitor weg moet doen omdat er een pinnetje loszit.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03
misschien kun je hem laten fixen bij een monitor herstel bedrijfje... hier in de stad zit ook zo'n bedrijf. voornamelijk tv's maar ook monitoren.

als je zelf bijna geen ervaring met solderen hebt zou ik er ook maar niet aan beginnen. en er komt bij dat je ook een flinke tik kunt krijgen van de monitor als je de behuizing eraf hebt. die moet je namelijk eerst ontladen.

[ Voor 46% gewijzigd door Saeverix op 15-01-2005 11:18 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Saeverix schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:17:
misschien kun je hem laten fixen bij een monitor herstel bedrijfje... hier in de stad zit ook zo'n bedrijf. voornamelijk tv's maar ook monitoren.

als je zelf bijna geen ervaring met solderen hebt zou ik er ook maar niet aan beginnen. en er komt bij dat je ook een flinke tik kunt krijgen van de monitor als je de behuizing eraf hebt. die moet je namelijk eerst ontladen.
Ik was niet van plan er zelf aan te knutselen. De monitor is nu nog goed :), ga hem niet verneuken door iets fout te doen. Wat voor zaakjes bedoel je dan? Ik woon in omg. utrecht en kan op google niet echt iets vinden omdat ik niet precies weet waarop ik moet zoeken.

D3

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03
wij hebben hier iemand die zit in een oude loods... die maakt tv's en monitoren weer in orde. tv's opnieuw afstellen zodat het beeld weer een tijdje goed is.

maar misschien kan een locale electrozaak je ook even helpen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 17:36
Goudvis toch ...
Zoek die soldeerbout op en koop een nieuwe connector en solderen maar :)

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
jordan2k schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:46:
Goudvis toch ...
Zoek die soldeerbout op en koop een nieuwe connector en solderen maar :)
Die soldeerbout ben ik al zooooo lang kwijt :), heb inmiddels wel geprobeert de connector van een kapottje monitor eraf te knippen of ik die eraan kan knopen maar die kabel is te complex om gewoon draadjes te verbinden. Ik kan ook geen zaak vinden die hier iets mee kan :(.

D3

Pagina: 1