Nieuwe laptop, zie ik iets over het hoofd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:13
Ik ben al enkele weken op zoek naar een nieuwe laptop. Nadat ik bijna mijn keuze had gemaakt (Acer Travelmate 6000-serie), ging ik toch ook nog even naar de Asus notebooks kijken... en vond deze toch eigenlijk ook wel geweldig! Maar het lijkt wel of Asus bijna geen notebooks heeft met bluetooth, wat ik toch wel weer leuk vind. Daarom mijn vraag aan jullie: ik heb op bijna alle sites gekeken (bijv. pricewatch.info voor 't zoeken, De-Laptopper, etc. etc.), maar ik kan nergens de laptop vinden die ik zoek... Weten jullie waar ik hem kan vinden?

Wat zoek ik?
Centrino, dus Pentium M, en dan 725 of 735 (Dothan, 1.6 of 1.7 Ghz, sneller mag altijd wel, maar vaak net buiten het budget).
Minstens 512 mb ram.
Minstens 40 GB HD, 5400 RPM (! dit omdat ik gelezen heb dat het toch best wel wat uitmaakt... 5400 of 4200...)
Bluetooth ingebouwd
15" of groter... (liefst breedbeeld, geen vereiste)
"Hij moet er leuk uit zien"...
DVD+/-RW is wel leuk, niet vereist.

en dat allemaal rond de 1400 euro (incl. btw!)

M'n oog is al gevallen op, via de-laptopper, op bijv. de Acer Travelmate 6004LMi (6004LMi Pentium M 735 60GB 512MB DVD+/-RW 15SXGA+ TFT WXP H WiFi-g Bluet) voor 1463 euro... op zich wel te doen.

Maar bijv. een Asus laptop ziet er weer iets beter uit... maar ik kan ze niet vinden met bluetooth. Zie ik iets over het hoofd?

Oh ja... ik gebruik (ga gebruiken) de laptop vooral voor van alles... in eerste instantie office applicaties (ook Indesign en Acrobat), af en toe een spelletje (maar ik hoef geen super videokaart ofzo), wat videobewerken... en vooral mobiliteit belangrijk, dus lange batterijduur (daaorm ook Centrino).

Omdat dit toch wel een behoorlijke aankoop is... en ik liever niet iets over het hoofd zie... vraag ik jullie advies! In de winkel kunnen ze het me niet (genoeg) geven, want daar willen ze de laptops verkopen die daar in de winkel staan... maar dat is niet per se de laptop die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Asus of Acer...bij de Asus zit 2 jaar garantie en dat is toch een voordeel. Misschien zou je ook een "Diabloo V3100" kunnen bekijken. Het is een Compal barebone en past wel bij je eisen. Het is relatief goedkoop en er is een uitgebreide topic hierover:

[rml][ Ervaringen] Diabloo Notebooks (+Compal CL56 barebones)[/rml]

Site van de-laptopper:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

netblade

Sunrise

Tja wat je ook kunt doen is een kleine USB dongle halen bij bijvoorbeeld informatique of mycom.
Voor 30 euro heb je er al 1tje.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
netblade schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:30:
Tja wat je ook kunt doen is een kleine USB dongle halen bij bijvoorbeeld informatique of mycom.
Voor 30 euro heb je er al 1tje.
Tsja... maar dan heb je wel altijd iets dat uit je laptop steekt... en dat is gewoon vervelend, als je ook weet dat je van te voren het in orde kan maken.

Zit er bij de V3100 (of soortgelijke barebone via informatique) wel een ingebouwde bluetooth dongle? Dat kan ik nergens goed terug vinden en is toch wel belangrijk.

Ik ben trouwens al wel alle laptops op de-laptopper.nl langs gegaan... behalve die van Diabloo, want die link deed het niet (totdat ik daar rechtsboven op de link drukte. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
Voor iets meer (€1515) heb je 'n veel strakkere Asus-laptop met dedicated videogeheugen (want voor zover ik weet heeft de TM600x en ook de voorloper TM60x) geen dedicated videogeheugen.

Deze Asus:
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=005844

edit: geen bluetooth zie ik ... maar ja, verder wel een veel strakkere laptop vind ik zelf.

Je moet het zelf weten, maar ik zou hier dus de aanwezigheid van een ingebouwde bluetooth-module niet te zwaar laten wegen bij de keuze van je laptop. Als je bluetooth nodig hebt steek je toch zo effe je dongle erin :? Wat wil je precies allemaal met je bluetooth gaan doen dan?

Volgens mij bestaan 'r ook bluetooth PCMCIA-kaartjes die niet uitsteken. Misschien een oplossing? Ik kan je zo trouwens geen voorbeeld geven ...

[ Voor 58% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
De laptops van Asus zijn inderdaad veel mooier... :) Maar voor mij is Bluetooth best wel "belangrijk". Ik synchroniseer regelmatig m'n telefoon met m'n Outlook agenda, en wil ook gewoon "het gemak"... dat er niks uit steekt, dat ik niks kwijt kan raken... Het gemak dus. :)

En dingen zoals... als je thuis komt, je laptop staat daar... je hebt bluetooth op je telefoon aan... de laptop "ziet je", doet de screensaver uit en zet Winamp aan. :)

edit:
Een niet uitstekende PCMCIA Bluetooth kaart is misschien ook wel een oplossing... het maakt daardoor de keus inderdaad wel een stuk groter... en ik ben toch niks van plan met dat PCMCIA slot...

[ Voor 24% gewijzigd door ChrisM op 15-01-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
edit:
Een niet uitstekende PCMCIA Bluetooth kaart is misschien ook wel een oplossing... het maakt daardoor de keus inderdaad wel een stuk groter... en ik ben toch niks van plan met dat PCMCIA slot...
Precies ... daarom zei ik 't ook. Tegenwoordig zit alles al op en aan 'n laptop. Je komt tegenwoordig vaak ook nog maar 'n enkel PCMCIA-slot tegen omdat ze simpelweg eigenlijk nog maar nauwelijks nodig zijn op veel laptops.

Deze heeft een volledig inklapbaar antennetje (maar kost wel bijna €90,-): KLIK
Of deze: KLIK (ook uitschuifbaar antennetje).
Deze evenzo, ook uitschuifbare antenne: KLIK

Wat ik dus bedoel is dat je waarschijnlijk de antenne gewoon ingeklapt kunt laten voor een "voldoende" werking.

[ Voor 55% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2005 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Al eens aan een Alpha 2500 gedacht ? ;)
Dan krijg je waar voor je geld zie de specs. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 20:12

netblade

Sunrise

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:45:
Al eens aan een Alpha 2500 gedacht ? ;)
Dan krijg je waar voor je geld zie de specs. :9
specs zeggen niet alles, ik zou deze notebook niet kopen omdat ik het een oerlelijk ding vind met die speakertjes in het scherm (doet me denken aan cheap medion/cybermax met 0,0% garantie).
Maargoed dat is mijn mening

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
netblade schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:01:
[...]

specs zeggen niet alles, ik zou deze notebook niet kopen omdat ik het een oerlelijk ding vind met die speakertjes in het scherm (doet me denken aan cheap medion/cybermax met 0,0% garantie).
Maargoed dat is mijn mening
Volgens mij is hij hetzelfde als de Jewel Diamond 2500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wat denk je nou van die Bluetooth-PCMCIA-kaartjes dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
ThaWout schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:54:
Wat denk je nou van die Bluetooth-PCMCIA-kaartjes dan :?
Die zie ik dus wel zitten eigenlijk... dan zou ik dus gaan voor zo'n Informatique Notebook of De-Laptopper Diabloo V3100... 1.8 Ghz, 7200 RPM 60 GB, 15", 1400x1050... 54mbs wireless... 512mb ram.. + bluetooth dingetje, voor totaal 1450 euro ongeveer...

Ik zou ook een Asus kunnen doen (omdat ik dus m'n Bluetooth eis heb laten vallen), maar dan kan ik weer iets minder Ghz/HD...

edit:
Dit is waar ik op het moment over denk:

Aopen Barebone 1557-GLS ATI Radeon 9700 - 128Mb
Intel 855PM Chipset
ATI Mobility Radeon 9700 128Mb (Support DirectX9)
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100 BaseT Lan + 56Kbps modem
Intel Pentium® M 745 - 1.8Ghz with 2M cache
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm
1x SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC2700, 200pins
Aopen DVD+RW 4x4x12x Slim voor Barebook 155x
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN

Voor € 1.415... niet slecht, denk ik zo?

En dan moet er nog een bluetooth PCMCIA kaartje bij, ben nog niet uit welke...

[ Voor 39% gewijzigd door ChrisM op 15-01-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dan zou ik toch voor die Asus gaan. Gewoon meer kwaliteit voor maar betrekkelijk weinig geld extra. Staar je niet blind op 0,1 of eventueel 0,2GHz extra ... volgens mij zit in die Asus ook nog 'n Dual-Layer DVD+/- brander :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 07:33
Kijk is naar de Jewel Diamon 2500 of de Diabloo W2600 die kunnen onderin een klepje open doen en daar heb je nog 1 USB poort...daar kan je dan je USB Dongle in doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 21:08
Precies ... daarom zei ik 't ook. Tegenwoordig zit alles al op en aan 'n laptop. Je komt tegenwoordig vaak ook nog maar 'n enkel PCMCIA-slot tegen omdat ze simpelweg eigenlijk nog maar nauwelijks nodig zijn op veel laptops.
PCMCIA is toch best fijn om gewoon vrij te hebben. Het is je enige uitbreidingemogelijkheid. Toen ik mijn huidigde laptop 3 jaar geleden kocht had 'ie ook "alles wat ooit nodig kon zijn". Nu wil ik zowel een wifi, een usb-2 (voor externe harde schijf / usb-stick / scanner) als een soundblaster in een pcmcia slot duwen.

Als je een beetje een poosje met je laptop wil doen (wat ik wel aanneem voor 1500 euro) zou ik toch echt zorgen dat alles wat je nodig hebt er echt al in zit.

nu we het dan toch over laptops hebben: ik ben zelf erg tevreden over mijn toshiba. Gewoon omdat 'ie het altijd gewoon doet. Het heeft toch wel iets als iemand anders 5 min bezig is om z'n ding op de tv aan te sluiten, en jij doet het in een toetscombinatie e.d. :)

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Wat je ook zou kunnen doen als je nog even kan wachten is kijken naar de Asus V6 series die uit gaat komen.

Die hebben als ik het goed heb wel bluetooth erin zitten. Ik zal dit weekend een topic openen voor de V6.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Pagina: 1