[XP] HP Scanjet 3300c werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb sinds kort het volgende probleem.
De HP scanjet 3300C die hier op mijn PC zit aangesloten heeft tot voorkort prima gefunctioneerd. Dit met de drivers van de site van HP.

Echter nu krijg ik ineens de melding dat wanneer ik wil scannen deze door een ander apparaat in gebruik zou zijn.

Wanneer ik kijk onder Scanners en Camera's in het configuratiescherm dan staat hij hier wel netjes tussen, alleen bij de statusinformatie geeft hij 'niet beschikbaar'. Bij apparaatbeheer staat dan wel weer 'Dit apparaat werkt correct'.

Ik heb hem al op verscheidene USB poorten geprobeerd, en telkens wordt hij door Windows netjes herkend en geinstalleerd. Probleem echter is dat wanneer je een andere poort kiest hij hem opnieuw installeerd met achter de naam de toevoeging #2 (en #3, enz.)

Ook heb ik al alle verwijzingen naar 3300c uit het register verwijderd, alsmede de HP bestanden in de mappen C:\WINDOWS\TWAIN32 en C:\PROGRAM FILES\HEWLETT PACKERD en de bestanden HP3300*.* uit C:\WINDOWS\SYSTEM32 en C:\WINDOWS\INF.

Kortom, alle bestanden die met de scanner te maken hebben heb ik verwijderd. Nadien dus weer aangesloten en geinstalleerd met de drivers van HP.

Mijn PC is vrij van Spyware (Ad-Aware, SpywareBlaster, Hijack this & Microsoft Anti Spyware).

Verder staat ook nog aangesloten een Trust Spyc@m 100, welke wel normaal werkt.

Specs:

AMD Athlon XP 2400+ @ 2190MHz (ook al toen scanner nog wel werkte)
MSI K7N420 Pro
768MB PC2700

USB randapperatuur :
Controller poort 1 - HP scanjet 3300c
Controller poort 1 - Trust Spyc@m 100
Controller poort 2 - Canon PIXMA iP4000
Controller poort 2 - Verlengkabel voor Canon Powershot A80

Wie heeft er een idee wat het kan zijn, want ik heb een paar foto's die ik nog moet scannen voor mijn scriptie.

[ Voor 4% gewijzigd door elinsen op 14-01-2005 22:16 ]

E.P.M. Linsen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sinds wanneer werkt dit niet meer? Heb je iets veranderd aan de pc, bijvoorbeeld een nieuw programma geinstalleerd sinds het niet meer wil?

Anders wellicht al eens gekeken of er een nieuwere driver voor is? Of de gehele driver en programma verwijderd zodat Windows het ding opnieuw kan herkennen?

Je zou ook nog alle USB-devices in Apparaatbeheer weg kunnen gooien, en dan als laatste de USB Root Hub. Dan rebooten en wordt alles opnieuw geinitialiseerd :)

offtopic:
Ik heb de topictitel even verbouwd zodat [XP] vooraan staat, zoals bij alle andere WOS-topics ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd alles in het register op te schonen en de scanner qua bestanden en registerverwijzingen (Scanner zelf + USB) te verwijderen. Dit alles hielp totaal niet.

Qua driver gebruik ik de driver die op dit moment via de site van HP is te downloaden.

Helaas heb ik nog geen remedie gevonden. Het begon onverwacht, en ik kan niet zeggen dat ik iets nieuws heb geinstalleerd.

Ik ga nu proberen om de scanner aan te sturen in een Windows 98 setup die ik aan het opzetten ben binnen VMWare. Dan weet ik in ieder geval dat er hardwarematig niets mis is.

Als iemand nog goede ideeen heeft, please tell me......

E.P.M. Linsen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien ook al eens voor zover dat een apoarte is de Windows 2000 driver geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp.
Nadat ik hem met vele pijn en moeite via VMWare onder Windows 98 aan de praat had dacht ik laat ik het nu nog eens onder Windows XP proberen (hij stond nog geinstalleerd)

En wat denk je, hij doet het nu ook weer onder Windows XP. Het lijkt wel of de scanner weer tot leven moest komen. Misschien een of andere hybernate functie.

Nou ja, ik laat die Win 98 install nog maar ff op mijn schijf staan voor noodgevallen.

E.P.M. Linsen

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hier zelfde probleem, als je software installeert werkt hij heel even goed, maar na een paar keer opnieuw opstarten pakt hij het niet meer, las in andere topic al dat je GEEN hp software moet installeren.

ik heb net even service pack 2 van windows xp geinstalleert, en nu maar afwachten hoe lang hij het doet (na reinstall hp software)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 23:44
bij HP software zit vaak een unistaller.bat (staat in de dir waar je het bestand van de HP site hebt uitgepakt). Die verwijderd echt alle software en verwijzingen uit het register.

Heb je mischien ook de foutmelding in het engels? Ik heb net voor mezelf ook de HP website moeten afstruinen en het valt me op dat ze erg veel support informatie hebben. Als je de melding in het engels hebt, kan je daar op zoeken en mischien wat vinden.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 23:44
ik zie trouwens dat je een nvidia chipset hebt. daar is een support docje voor op de hp website: linkje
Symptom

The HP Director application will stop responding when a scan is attempted if the HP Scanjet 3500c series scanner is attached to a computer system with an NVIDIA nForce chipset.

Cause

A USB signal-integrity problem causes the scanner to fail. Other USB devices are not affected. The issue is dependent on an NVIDIA nForce chipset, a USB cable, and an HP Scanjet 3500c series scanner combination and does not happen 100 percent of the time.

Solution

Attach the HP Scanjet 3500c series scanner to a powered USB hub that is connected to the computer system.
Pagina: 1