SBlive laat pc vertragen/vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een SBlive in mn pc gezet en hij loopt niet helemaal lekker. Alles werkt eerst wel goed alleen na een tijdje (kwartier/half uur/ uur..) begint ineens alles heel traag te reageren: het startmenu komt heel traag omhoog, popupmenuutjes ook. Als ik dan en MP3 afspeel gaat het nog wel goed, alleen de winampequalizer gaat wel heel traag.

Ook wordt de muiscursor soms (tijdelijk of altijd) onzichtbaar. Of soms slaat ie helemaal vast, alleen de resetknop werkt dan nog.

Ik heb de kaart eruit gehaald en alles is dan weer goed. Ik heb hem ook in een ander pci slot gestopt maar dat maakt niet uit.

Mn config:
iP233MMX
VXpro mobo
48MB
3dfx voodoo1
s3 virge
realtek nic

Alle pci sloten zijn nu vol.

Wie weet hoe ik dit oplos? ALLE reacties zijn welkom.

grtz, Rick

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
heb je al de laatste liveware al geinstallerd, ik had eerst dat het geluid een beetje kraakte als het te veel werd voor mijn voodoo2 kaart, is ook opgelost met liveware 3

• Palomar
  • Niet online
Ja ik heb de laatste liveware ook geinstalleerd maar het maakt nix uit... ik denk dat het toch iets 'echt' hardwarematigs is.

De SBlive gebruikt ook een gedeelde IRQ (10) met de 'IRQ holder for PCI steering'. Dit zegt me niks, is dit misschien een probleem?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat je dan moet doen is of de interupt (irq) van je sblive of van de pcisteering handmaatig veranderen (niet letten op wat windows alemaal lult over sterk afgraden enzo). als je dan de compu opniew op moet starten moet je hem uitzetten en de stekker er uit, dan gaat de bios zich herconfigureren mer de nieuwe interupt had ik laatst ook met mijn netwerk kaart werkte aleen goed op interupt 5, Succes.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:07
Dat IRQ zal wel niet het probleem zijn. De SBLive! kan prima IRQ's sharen. Zie hieronder :)
9 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
9 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
9 SCI IRQ used by ACPI bus
9 Creative SB Live! Value
9 Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter; 53C810 Device
9 Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller

• Palomar
  • Niet online
Maar de systeemeisen zijn volgens creative een P133...

• Palomar
  • Niet online
Maar had jij dus precies hetzelfde probleem? Dat windows pas na een tijdje (half uur ong.) traag begint te worden en dat de muiscursor wegvalt of helemaal vastloopt.
Ik heb gisteren nog wel gewoon 3 kwartier lang een 3dfx spel zitten spelen, ging allemaal gewoon snel. Maar opeens bleef het beeld stilstaan en moest ik resetten.
Pagina: 1