Toon posts:

480 Watt of 550 Watt voor dit systeem,of videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eind december begon mijn PC (pentium 4 3Ghz) moeilijk te doen, was een 3d spel aan het doen, en opeens begon het beeld allemaal te knipperen, terug naar Windows (2d) en het was weer normaal. Meteen maar monitor op andere PC aangesloten niks aan de hand. Toen begon ik te twijfelen aan mijn videokaart (TI4600), heb hem in andere PC (p3 1ghz) geprobeerd en beeld deed soms knipperen in3d, maar niet zo erg als in mijn andere computer.

Toen legde ik me er maar bij neer, en dacht wel dat mijn videokaart het langzaam aan het begeven was. Maar nu zijn we enkele weken verder en heb ik gister een nieuwe schijf gekocht (300GB SATA) en deze aangesloten. En als ik nu in Windows werk en hij moet even iets intensief doen, begint mijn beeld af en toe te knipperen heel even. En dat was zonder die schijf totaal niet.

Dus toen kwam ik op het idee dat het weleens mijn voeding kan zijn en niet mijn videokaart, hij deed dan wel af en toe knipperen in die pentium 3 maar daar zat ook maar een zwakke voeding in.

Wat denken jullie moet ik voor volgende configuratie een hogere voeding dan de huidige TOPOWER 420 WATT hebben of ligt het toch echt aan mijn videokaart

Maxtor 120GB SATA
Maxtor 250GB SATA
Maxtor 300GB SATA
Maxtor 120GB IDE
Maxtor 40GB IDE
DVDROM speler
DVD/CD brander
Geforce TI4600 128MB
Moederbord IC7-MAX3
1024MB intern geheugen
Pentium 4 3000GHZ processor
Enkele PCI Kaarten en floppystation

Of zullen beide het probleem zijn.

En zo ja voeding, is het minimale een 480 of is het beter om naar een 550 te kijken ivm toekomstige uitbreidingen (heb 6 SATA poorten)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
kun je met sisoft sandra (of weet ik wat voor progseltje) de spanningslijnen van je voeding meten tijdens een spel? Zou wel aardig zijn als je achter die gegevens kunt komen.... Kijk sowieso in de bios of bij standaard gebruik je spanning niet al te laag is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het topic net, sorry

zal het daar posten :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.