[XP]WLAN/Internet valt voor een seconde weg

Pagina: 1
Acties:

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 11:48
Hoi allemaal.
Ik heb sinds een paar dagen een probleem.
Ik heb WLAN van Belkin, 54g, en het werkt eigenlijk wel goed,
maar de laatste dagen heb ik als ik game last van een hele hoge ping.
Het is maar 1 seconde per minuut (ongeveer), maar toch vrij irritant.
Het signaal blijft gewoon "Zeer goed" of "Goed", daar heb ik al naar gekeken.
Ook zit niemand anders op het netwerk te downloaden ofzo.
Verder heb ik McAfee en HitmanPro (met oa. SpySweeper, Spybot S&D en Ad-Aware) al verschillende keren gedraaid.
Opnieuw het WLAN configureren, en het PCI-kaartje eruit halen en weer opnieuw installeren enzo heb ik ook geprobeerd.

Weet iemand wat ik verder nog kan doen??

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens een firmware update gedaan? En de laatste drivers van je netwerkkaartjes geinstalleerd?

Oh ja, als je draadloos gamed heb je gewoonlijk altijd een relatief hoge ping. Toch meer dan via een bekabeld netwerk in ieder geval. Dat merk ik ook met m'n laptop :)

[ Voor 46% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-01-2005 21:23 ]

• blaCkduSt
amour021 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:23:
Heb je al eens een firmware update gedaan? En de laatste drivers van je netwerkkaartjes geinstalleerd?

Oh ja, als je draadloos gamed heb je gewoonlijk altijd een relatief hoge ping. Toch meer dan via een bekabeld netwerk in ieder geval. Dat merk ik ook met m'n laptop :)
Dat kan, maar ik heb er tot op heden nooit in zo'n zin last van gehad dat het ineens voor een seconde naar 850(+) schoot (in medal of honor allied assault spearhead :)).

Maar firmware update heb ik eigenlijk nog nooit gedaan (weet niet hoe dat moet :$), drivers van mn netwerk kaartje zijn de nieuwste ja :)

• blaCkduSt
Ok ik heb het daarnet een beetje bijgehouden, en hij gaat niet helemaal per minuut, er zit wel wat speling in per keer. Het duurt 1~2 seconden, en mijn ping gaat van 18 (gem) naar 999. Iemand enig idee?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
blaCkduSt schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:59:
Ok ik heb het daarnet een beetje bijgehouden, en hij gaat niet helemaal per minuut, er zit wel wat speling in per keer. Het duurt 1~2 seconden, en mijn ping gaat van 18 (gem) naar 999. Iemand enig idee?
Ik neem aan dat je bekabelde PC's geen last hebben van deze vertraging? Anders moet je dat maar even proberen :)

Je kan eens proberen een ander kanaal te selecteren voor je draadloze gedeelte, misschien dat je storing hebt van andere draadloze netwerken of apparatuur in de buurt. Verder zou ik eens op de Belkin website kijken voor een eventuele firmware update.

Voel ook even of de router niet te warm wordt. Ik heb ook eens een router gehad die verdacht warm werd en dan ook regelmatig vaag deed. Enkele bewerkingen van m'n boor (ventilatiegaten!) later was het weer in orde.

By the way, de modjes op GoT vinden het niet fijn als iemand z'n topic kickt binnen de 24u. Ze hebben liever dat je de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruikt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-01-2005 23:04 ]

Verwijderd

toevallig SP2 geinstalled kan je ook naar kijken
wat je ook kan proberen is de wireless zero config uit te zetten
doe je onder services

• blaCkduSt
amour021 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:02:
[...]

Ik neem aan dat je bekabelde PC's geen last hebben van deze vertraging? Anders moet je dat maar even proberen :)

Je kan eens proberen een ander kanaal te selecteren voor je draadloze gedeelte, misschien dat je storing hebt van andere draadloze netwerken of apparatuur in de buurt. Verder zou ik eens op de Belkin website kijken voor een eventuele firmware update.

Voel ook even of de router niet te warm wordt. Ik heb ook eens een router gehad die verdacht warm werd en dan ook regelmatig vaag deed. Enkele bewerkingen van m'n boor (ventilatiegaten!) later was het weer in orde.

By the way, de modjes op GoT vinden het niet fijn als iemand z'n topic kickt binnen de 24u. Ze hebben liever dat je de edit knop [afbeelding] gebruikt ;)
We hebben geen bekabelde pc's eraan hangen :) alleen maar wireless. Met een ander kanaal, hoe stel je dat precies in dan? ik kom hem nergens tegen.. het enige wat ik vind is de sleutelindex, die ik kan veranderen.
Verder is het netwerk beveiligd, dus het zou ook niet zo kunnen zijn dat er buren zitten te kloten (dit was ik vergeten te vertellen).

Warm word hij niet, hij staat in gewoon in een open ruimte op kamertemperatuur.

Ik zal eens gaan kijken voor nieuwe firmware, maar betwijfel of het helpt, omdat het zich pas sinds een paar dagen voordoet.

//EDIT: Ik heb het kanaal veranderd, en er nieuwe firmware op gezet. Ik ga nu even testen of het geholpen heeft, ik zal het zo posten :)

ok sorry van de nieuwe post :) maar anders word het topic weer inactive, aangezien mensen niet kunnen zien zonder in het topic te zitten dat ik het gewijzigd heb ;))

[ Voor 5% gewijzigd door blaCkduSt op 14-01-2005 23:24 ]

Pagina: 1