Toon posts:

PC krijgt ongeldig IP door DHCP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een dlink dsl G604T router, (met WIFI) de setup is dus de volgende:

op de router zitten 2 pc's met een UTP kabel verbonden, ook is er nog een laptop die draadloos op het netwerk kan, dit heeft altijd gewerkt (hetzij met een bekelde pc minder), nu heb ik sinds gisteren mijn desktop pc ook aangesloten op de router, (zie setup hierboven), maar nu lukt het op alle pc's alleen op die ene pc niet, normaal krijgt iedere pc een IP van 192.168.1.x maar die desktop krijgt een IP van 168.x.x.x

Ik weet neit hoe het eigenlijk komt, hij ontvangt dus wel pakketten maar stuurt er geen door.

Als ik een ping doe naar m'n router dan krijg ik 100% verlies.

Wie weet wat er fout zit, als os gebruik ik Win XP Pro

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Doe eens op de desktop:
o Start > Uitvoeren > cmd (ENTER)
o ipconfig /all (ENTER)
o Alles selecteren en kopieren naar GoT
o Op Verstuur bericht drukken.

We are shaping the future

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:44
Hij krijgt waarschijnlijk geen IP van de DHCP, en verzint er dan zelf een. Omdat je dan in een ander subnet zit lukt ook de ping niet.

Kabeltje wel heel en goed aaangesloten?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 20:41
169.x.x.x bedoel je, dat zijn IPs die windows default geeft bij een niet-werkende of bereikbare DHCP server.
Ik neem aan dat je de router al gereboot hebt om dat ding uit te sluiten?

Mogelijke oorzaken:

- Brakke netwerkkabel
- Brakke netwerkkaart
- Brakke TCP/IP stack in windows.

Laatste komt regelmatig voor en is (vrij) eenvoudig op te lossen:
http://www.djsmiley.com/wsock/wsock.reg en http://www.djsmiley.com/wsock/wsock2.reg op de probleemPC importeren en rebooten. Of googlen op WinsockXPfix, die doet exact hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 14-01-2005 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat kopieren niet gaat vanuit dos venstertje even wat overtik werk, kunnen dus fouten in zitten :D

Windows IP- Configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

verbindingsspec DNS-achtervoegsel:
autoconfiguratie IP adres : 169.254.84.219
Subnetmasker : 255.255.0.0
Standaardgatewag :

c:\Documents and Setttings\Steve Vos>Ping 192.168.1.1

Pingen naar 192.168.1.1 met 32 byte gegevens:

De doelhost is niet bereikbaar.

Pint-Statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketen verzonden=4, ontvangen=0, verloren=4 (100% verlies).

Dat is de ping+ipconfig.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
inderdaad je krijgt geen ip van de dhcp

naast de mogelijkheden die net zijn genoemd kan het ook zijn dat er een mac-adres block op de router is ingesteld.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net die tool die hierboven staan beschreven laten runnen, en zonder resultaat, het mac adres wordt niet geblokeerd want heb mijn router gereboot dus die zijn allemaal weg, netwerkkabel licht het niet aan, want op mijn laptop werkt het perfect. En de kaart is zo'n onboard kaartje van asus normaal werken die dingen wel fijn.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jou laptop was toch wireless? hoe weet je dan dat het niet aan de netwerk kabel ligt?
weet je zeker dat je kabel niet gewoon gaar is?
of dat je in je router maar een x aantal ip laat leasen?
zeker weten dat het geen mac block is?

iets anders zou ik zo ook niet kunnen verzinnen. miss kun je het met een static IP kunnen proberen??

Verwijderd

Topicstarter
laptop is idd draadloos maar dat wil niet zeggen dat je er geen utp kabel in kan protten om te testen ;).

Het probleem is opgelost, ik heb er een ander netwerkkaartje ingestoken en nu doet hij het weer, blijkbaar toch iets met de onboard kaart dus.

Thnx voor de hulp allessinds!

Verwijderd

stel je snelheid is in op 10mbit full duplex

ik denk aan een rotte kabel of verkeerd geknepen kabel

Verwijderd

(hetzij met een bekelde pc minder),
wtf is dat?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:29:
laptop is idd draadloos maar dat wil niet zeggen dat je er geen utp kabel in kan protten om te testen ;).

Het probleem is opgelost, ik heb er een ander netwerkkaartje ingestoken en nu doet hij het weer, blijkbaar toch iets met de onboard kaart dus.

Thnx voor de hulp allessinds!
Check voor de zekerheid eens de netwerk-poort van die PC optisch (met een zaklamp bijschijnen), het is mij al eens gebeurd dat één van de verbindingsdraadjes in de poort scheef zat, resulterend in geen verbinding.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
ik denk dat een bekelde pc een bekabelde pc moet voorstellen...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal morgen de poort wel eens grondig bekijken, maar het werkt allessinds nu.
Pagina: 1