Toon posts:

DFI Lanparty UT 250gb boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een paar dagen geleden een DFI Lanparty UT 250gb, 3400+ en 2*512mb Geil Value Ram gekocht alleen ik krijg bij het opstarten allemaal blokken te zien.

Ik heb de mobo op dit moment kaal op mijn bureau liggen met alleen de cpu,mem en mijn Sapphire 9800 Pro erin (Antec 380w PSU van Sonata case).

Ik heb op de dfi-street forum en google gezocht en vond (vooral op dfi-street) dat er meer mensen waren met hetzelfde probleem maar kon nergens een oplossing vinden.

Het is me al een paar keer gelukt om normaal te booten en tot de bios te komen (1 keer op de 30) maar ik krijg em onmogelijk stabiel. Iemand hier een idee ? =]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zien die blokken er uit als een soort van schaakbord? Dan lijkt het de videokaart, heb je een PCI videokaart liggen? Probeer die eens. Bios reset?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Probeer inderdaad een andere videokaart. Het hoeft niet persé een PCI kaart te zijn al is een PCI model wel "veiliger".

Indien je een oudere AGP kaart gebruikt, let dan wel op dat je er geen AGP2x kaart insteekt. Deze zijn niet compatibel met AGP8x sloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12076/full.gif
Het AGP verhaal, de afbeelding is klikbaar

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 15-01-2005 01:39 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

hmm, bij mij doet de tnt2 het wel gewoon in een gigabyte k8t800. ditis ook een agp 8 mobo, en de tnt2 is agp2, en het doet het ook gewoon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst ook dat het de gfx card was maar die doet't prima op mijn oude MSI mobo (via kt266)
Het is me vanochtend gelukt om een paar keer tot de bios te komen maar dan moet ik na het opstarten van de mobo heel snel weer uit en dan weer aan zetten, anders lukt't niet :|

Ik stuur em morgen terug en ruil em om voor een asus k8n-e (ze hebben geen DFI in vooraad meer en volgende levering komt pas over 10-12 werkdagen).

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:35:
Probeer inderdaad een andere videokaart. Het hoeft niet persé een PCI kaart te zijn al is een PCI model wel "veiliger".

Indien je een oudere AGP kaart gebruikt, let dan wel op dat je er geen AGP2x kaart insteekt. Deze zijn niet compatibel met AGP8x sloten.

[afbeelding]
Het AGP verhaal, de afbeelding is klikbaar
Hoe kan ik zie wat voor V mijn gfx card is ?
de connector van mijn Sapphire 9800 Pro 128mb (r360 core) lijkt op het eerst plaatje (AGP 3.3v graphics card) maar dan andersom: eerst een 'lang' stuk en dan een 'kort' stuk :|

Ik weet wel dat de DFI (en de ASUS) alleen overweg kunnen met 1.5V kaarten. Maar hoe kom ik er achter wat mijn kaart is ? Ik heb op de site en forum van Sapphire gezocht maar kan weinig info vinden en niks over V's.

edit: helaas heb ik geen andere gfx card meer liggen om te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~golen005/agp.gif

ik heb dus een "AGP 3.0 Graphics Card (1.5V, 0.8V)"

edit: ik las op de forum van nforcershq het volgende:

"I had problem until I was informed that you need at least 26 amps on the 12 volt rail for amd 64 boards so i went out and bought a Tagan 480 watt which supplies about 28amps, since then i have had no problems"

Klopt dit ? mijn antec true power S (van Sonata case) levert 18a op de 12v.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een ASUS K8N-E ter vervanging gekregen en draait zonder problemen.
Pagina: 1