Toon posts:

koelpasta voor videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar koelpasta voor een 6800GT videokaart, en een manier om de oude koelpasta van de NV5 die erop zat te verwijderen. arctic silver 5 schijnt erg goed te zijn, maar dat geleid stroom dus als die op je kaartje komt :X dan krijg je kortsluiting en allemaal nare poep. dus ik zoek pasta, voor videokaart (moet hoge temps aankunnen) die geen stroom geleid :) ik hoop dat iemand hier een goede pasta kan aanraden? en een manier om de NV5 schoon te maken. _/-\o_

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

_Ernst_

Mark It Zero!

schoonmaken: met alcohol of wasbenzine (wasbenzine schijnt een klein laagje achter te laten maar werkt bij mij altijd goed, nooit last van gehad)

Voor pasta kun je gewoon de plaatselijke computerzaak binnen lopen en voor een euro witte koelprut kopen.
AS5 geleid overigens geen stroom onder normale omstandigheden dacht ik, alleen onder hele hoge druk (die dus niet voorkomt in computers).
En als je een beetje oplet met het aanbrengen en niet te veel gebruikt hoeft dat dus niet voor problemen te zorgen.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
de NV5 schoonmaken met alcohol dus, is spiritus ook goed? da zou wel makkelijk zijn :)
op de arctic silver site stond dat het stroom geleid maar da was een tutorial voor een CPU niet voor een videokaart :/ (niet dat het wat uitmaakt qua stroom geleiden)
ik zoekt koelprut die niks aan het kaartje kan beschadigen (dus zekerweten geen stroom geleid) en van goede kwaliteit is :) ik kan wel naar de winkel stappen een koelprut kopen, maar ik wil wel goede koelprut dus welke moet ik hebben :P

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
De koelpasta die bij de NV5 zit is Arctic Ceramique, Arctic Silver 5 is niet beter hoor anders hadden ze dat er wel bij gedaan.
Ik heb Arctic Cooling een keer gemaild en volgens hen is op een gladde headsink (zoals op een NV5) Arctic Ceramique zelfs beter dan Arctic Silver 5.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
shin etsu ;)

Verwijderd

de NV5 schoonmaken met alcohol dus, is spiritus ook goed?
Officieel moet het met Isopropylic Alcohol. Dat is gewoon bij de apotheek te halen, met een flesje (30ml) doe je een leven lang, het kost geen drol. In ieder geval niet van drinken, en niet open laten staan, het verdampt héél erg snel.

Verwijderd

Topicstarter
arctic ceramique dus, maar kan je de NV5 gewoon met spiritus schoonmaken? heb al eerder een core schoongemaakt met spiritus en dat ging goed maar hoe moet het met de onderkant van een nv5 :P
Pagina: 1