Toon posts:

[ADSL] Geen netwerkadres aan de computer toegewezen

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleem met een Tiscali ADSL verbinding. Als ik windows aanmeld, heb ik geen internet, en geeft de LAN verbinding de volgende error: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden - netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer toegewezen". Als ik dan de stekker van de adsl-modem erin doe en er uit trek, dan maakt hij wel verbinding en blijft de verbinding in stand. Opnieuw opstarten, en de verbinding is weer niet aanwezig en ik kan weer de modem resetten.. :X

Ik heb al even gezocht op GOT, maar ik kwam er niet uit, omdat het gewoon een ethernet-verbinding is en geen USB (las dat daar wel eens problemen mee waren). Splitter etc. is ook goed geinstalleerd volgens beschrijving. Helpdesk schiet niet op, ze geven vage tips over firewall uit, netwerkkaart stuk (helpt allemaal niet). Computerwinkel heeft netwerkkaart getest en verwijst weer door naar Tiscali.

Modem: Sagem F908

Netwerkcontroller: Nvidia nForce

Hulp zeer welkom! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 23:15 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25

slaay

Natuurbeleven.com

Blijkbaar krijg je geen ip van je modem/router uitgedeeld.

Kijk eens in je modem voor de DHCP instellingen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19

nhanssen

QVL is non-tweakers

Stel je IP gewoon vast in ben je meteen van dat gezeur af ;)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Vermoedde al dat het iets was met ip.. hoe stel ik die vast in en welke moet ik dan hebben (hoe kom ik daar aan)? Thnx.

En mmm inloggen op de modem.. heb zelf kabelinternet van netwerk en weet wel hoe ik daar in moet loggen.. eens ff kijken hoe ik op de adslmodem in kan loggen..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:43 ]

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een soort gelijke error bij mijn oom gehad en toen was zijn TCP stack naar de klote. Als je dat wilt fixen moet je een soortgelijke machine hebben en daar keys van exporteren en die weer op je eigen machine importeren. Maar via google moet je daar meer info over zien te vinden, maar laten we het hopen dat het met een vast IP adres is opgelost.

There is no knowledge, that is not Power!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19

nhanssen

QVL is non-tweakers

Nou ga naar:

Netwerkverbindingen->lan adapter->rechterknop->eigenschappen->TCP/IP protocol->staat standaard op automatisch, deze vervangen door het volgende.

Op die zelfde lan adapter staat met rechterknop->status->wopa! de instellingen van je huidige configuratie.

die even invoeren bij handmatig ip, subnet, gateway en DNS...

Dus wordt zoiets als IP: 192.168.0.2
SUBN: 255.255.255.0
GW : 192.168.0.1 (router)
DNS : 192.168.0.1

of 10.0.0.x range of 172.16.x.x range... :)

Succes. (met plaatje zo ik het nog beter uit kunnen leggen maar helaas, ik heb geen zin om me webserver online te zetten. ;)

edit:
BTW kan ook zijn dat je problemen heb met de NVidia Nforce (hardwarematige Firewall) wat er volgens NVidia in zou zitten/te configureren valt

Zie: http://nvidia.com/page/nf2_features.html

Kopje: NVIDIA Firewall Technology

Weet ik alleen niet compleet zeker/geen zin om in te verdiepen(hier ook Nforce)

Mmm, naar nader inzien is het wel interresant (webbrowser etc...) FF checken..

[ Voor 30% gewijzigd door nhanssen op 14-01-2005 21:10 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Afloop (wel zo netjes om even te melden):

*DCHP instellingen checken kon niet, het is basic modempje
*vast IP heeft geen zin want Tiscali werkt met dynamische

--> helpdesk gebeld, die bleven benadrukken dat het iets met compu was.

Ik heb mn eigen compu er even aan gehangen en die deed het vervolgens wel. Toen een realtek kaartje in de eerste compu gehangen en hij werkt nu naar behoren. Blijkbaar was het toch de nForce on-board LAN-kaart die gezeik gaf, hoewel de computerwinkel die meerdere malen gechecked had.

Nog bedankt voor de hulp! Gooi deze tent maar dicht.. :+

Verwijderd

Je haalt volgens mij iets door elkaar, het ip adres van je computer is niet hetzelfde als het toegewezen ip adres van je provider.

Je computer kan dus wel degelijk een vast ip adres hebben

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:49:
Je haalt volgens mij iets door elkaar, het ip adres van je computer is niet hetzelfde als het toegewezen ip adres van je provider.
Als je je modem zonder router rechtstreeks aan je PC hebt hangen, is het IP adres van de PC wel degelijk het publieke IP wat hij van zijn ISP aangerijkt krijgt.....

Pas op het moment dat je een NAT router gebruikt, is je interne IP anders dan je publieke IP. Blijkbaar is dat in dit geval niet van toepassing....

Verwijderd

Topicstarter
Nee zit inderdaad geen router tussen. Heb zelf wel kabelinternet met router.. dan heb je idd vast ip

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Croga schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:57:
[...]

Als je je modem zonder router rechtstreeks aan je PC hebt hangen, is het IP adres van de PC wel degelijk het publieke IP wat hij van zijn ISP aangerijkt krijgt.....

Pas op het moment dat je een NAT router gebruikt, is je interne IP anders dan je publieke IP. Blijkbaar is dat in dit geval niet van toepassing....
ZO ongeveer alle adsl modems zijn routers.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:49:
Nee zit inderdaad geen router tussen. Heb zelf wel kabelinternet met router.. dan heb je idd vast ip
Welk IP adres krijgt je PC dan? Toch niet een die met 192.168 of met 10.0.0 begint he?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Oke, voor de duidelijkheid, het probleem is dus opgelost ;)

maar ik heb idd als ip 192.168.1.1, en ja, dat is niet het adres van de ISP. Maar dat gaat over mijn eigen kabelverbinding. Het adsl-probleem is bij iemand anders.

Van de adsl verbinding is de ip 82 nog wat, van de isp (tiscali)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:52:
Oke, voor de duidelijkheid, het probleem is dus opgelost ;)

maar ik heb idd als ip 192.168.1.1, en ja, dat is niet het adres van de ISP.
Dikke lol! Dat is het IP wat je van je routermodem krijgt toegewezen 8)7.

Laat die gast maar naar www.whatismyip.com gaan, dan zie je je echte IP

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS ik zie je vaak in het AV-forum, en waardeer je postings zeer, maar je haalt nu ff 2 dingen door elkaar, namelijk 1 het ADSL probleem, en 2 mijn eigen kabel+router setup.. ;) lees maar ff terug dan snap je het :z

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

JvS schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:49:
[...]
ZO ongeveer alle adsl modems zijn routers.
Zijn modem niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Punt 1: ik heb zelf geen adsl-modem
Punt 2: er zit maar 1 ethernetaansluiting op die adsl modem dus noem ik het maar een modem, en geen router
B) :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 11:35 ]

Pagina: 1