Upgrade Northwood 2.6C -> 3.4C zinnig?

Pagina: 1
Acties:

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35
Ik hoor de laatste tijd dat Intel de kraan heeft dichtgedraaid op de Northwood P4's, en zie ook dat de 3.4GHz-uitvoering vrijwel nergens meer te vinden is.

Is het nou zinnig om het letterlijke uiterste te halen uit m'n PC (865 chipset en kan alleen nog maar Northwoods aan), of is het verschil met 2.6GHz, wat ik nu heb, niet zo significant? Dit voornamelijk ook met het oog op HL2 en andere spellen, die wel veel van de CPU vreten.

Of zal het wel meevallen met de beschikbaarheid, en kan ik de 3.4C de komende tijd nog halen (voor een gedaalde prijs)?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:30

OMD

overklocken naar 3.0 Ghz ???
zou een mogelijkheid zijn. Is met FSB denk net zo snel als een standaar 3.2/3.3/3.4

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

games zijn vooral afhankelijk van en snelle videokaart, de cpu is vaak van ondergeschikt belang, vooral bij fps (first person shooters). :)

[ Voor 10% gewijzigd door Koekje op 14-01-2005 19:46 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

865 chipset kan wel de presscott aan hoor s478 dan. heb zelf een 865 PE neo 2 van msi met een Presscott 3.0Ghz er op.......

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35
Thanks for the replies, guys.

Ik heb een Shuttle XPC, en mijn model kan geen Prescotts aan, en zie het overclocken niet zo zitten. (Vooral ook niet vanwege m'n SFF-kast.)

'k Vraag me nu af of ik het verschil echt zal merken (met Windows--Office en een beetje DVD encoden en spellen)... en of ik zsm eentje moet opsporen of ermee kan wachten...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Je zal het wel merken, maar je betaalt wel een flinke prijs en of dat het waard is :?

Onthoudt nl. wel dat de Northwood ook weer meer warmte maakt. Je kunt dan beter de 2,66GHz overclocken zonder het voltage op te hogen. Je krijgt dan een licht opgevoerde CPU die vrijwel geen extra stroom verbruikt t.o.v. een standaard model op dezelfde frequentie :)

Als het mijn situatie was had ik het niet gedaan.

Als je die 2,66GHz gunstig kunt verkopen veranderd dat misschien de zaak. Het ligt er maar net aan wat je voor die 2,66GHz kunt krijgen en wat je voorde 3,4GHz moet betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 14-01-2005 20:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik was overgestapt van Pentium 4 2.5 400 Mhz fsb naar een 3.4 Ghz northwood en ik moet zeggen dat dat een hele verschil was..ik heb die nou verkocht en heb voor 70 euro een Celeron D gekocht.. die loop nou op 4Ghz en ik merk tot nu toe echt géén verschil.Ik zou die Proc. gewoon overclocken en kijken hoever je komt.Het verschil zal minimaal zijn. En die dingen zijn nog behoordlijk duur ook.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:02
Hij heeft een shuttle PC dus dat zal wel erg warm worden met ocen? Ik denk dat je het verschil wel zult merken maar ik zou het geld besparen en over een tijdje hele nieuwe pc aanschaffen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:04:
Ik was overgestapt van Pentium 4 2.5 400 Mhz fsb naar een 3.4 Ghz northwood en ik moet zeggen dat dat een hele verschil was..ik heb die nou verkocht en heb voor 70 euro een Celeron D gekocht.. die loop nou op 4Ghz en ik merk tot nu toe echt géén verschil.Ik zou die Proc. gewoon overclocken en kijken hoever je komt.Het verschil zal minimaal zijn. En die dingen zijn nog behoordlijk duur ook.
jij hebt een vette kaart maar guess what? Ik heb een S3 Savage met 4 MB mem passive cooled!
Modbreak:Post on-topic en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 15-01-2005 12:29 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:24:
[...]

jij hebt een vette kaart maar guess what? Ik heb een S3 Savage met 4 MB mem passive cooled!
Gefeliciteerd.
Maarre, wat heeft je S3 Savage met dit topic te maken :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1