[VPN + 2003SBS] Verbinding komt tot stand alleen niets werkt

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Situatie:

Windows 2003 SBS
RAS server geconfig (gewoon standaard)

Router
500 UDP (IKE)
1701 UDP (VPN Gateway L2TP)
1723 TCP (VPN Gateway PPTP)
4500 UDP (IKE NAT Traversal)
(volgens mij zijn dat ongeveer wel alle poorten die ik "zou" kunnen gebruiken) O-)

VPN Client (standaard VPN verbinding in windows)

Als ik verbinding probeer te maken geeft hij netjes de melding dat het aanmelden lukt en dat hij me registreerd in het netwerk, Vervolgs krijg ik ook een IP adres.

Echter ik kan verder helemaal niets. Als ik de server probeer te benaderen vb: "\\10.0.0.2\$omfg" lukt niet. Ook krijg ik de exchange server niet benaderd.. (zelfde server)

Ik neem aan dat de router goed gemapped is. (omdat ik wel een verbinding krijg)

De gebruiker die inlogt heeft optie INBELLEN TOESTAAN aangevinkt.

Iemand een idee waarom ik WEL een verbinding krijg maar niets kan doen?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Heb je nog een lokale firewall op de server zelf draaien?? Krijg je een ip adres uitgedeeld die ook in de range van de server valt? Wat voor VPN verbinding maak je? PPTP of L2TP? Voor pptp moet je volgens mij ook nog protocol 47 toestaan.

• Alpha_Mouse
Janus2700 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Heb je nog een lokale firewall op de server zelf draaien?? Krijg je een ip adres uitgedeeld die ook in de range van de server valt? Wat voor VPN verbinding maak je? PPTP of L2TP? Voor pptp moet je volgens mij ook nog protocol 47 toestaan.
Ik heb echt geen idee. Tis gewoon de standaard RAS server van windows2003.

Any Way de verbinding is er en het IP dat gegeven wordt is van de server. er draaid geen firewall of iets dergelijks

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Heb je al gekeken naar je WINS server? Ook eventueel naar de DHCP instelling voor het toekennen van het WINS adres. Kan je trouwens de server wel pingen? Als je hem wel kan pingen gaat het namelijk fout bij het omzetten van de naam naar adres. Dan is het een kwestie van je DNS server goed installeren.

• Alpha_Mouse
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:39:
Heb je al gekeken naar je WINS server? Ook eventueel naar de DHCP instelling voor het toekennen van het WINS adres. Kan je trouwens de server wel pingen? Als je hem wel kan pingen gaat het namelijk fout bij het omzetten van de naam naar adres. Dan is het een kwestie van je DNS server goed installeren.
Ik kan de server ook niet pingen

• Alpha_Mouse
DHCP wordt gegeven door de [2003]server (niet de router)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Hoe heb je de ping gedaan, op IP basis of of naams basis.

Ik zie dat je IP range van de server 10.0.0.X is, wat is het subnet van je netwerk daar en hoe ziet je thuis netwerk er precies uit (qua IP range).

Zou kunnen dat beide netwerken op de zelfde IP range zitten
Pagina: 1