Toon posts:

[Laptop] Budget tot 1100 Euro met Centrino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor iemand anders met een budget van ongeveer €1100. Ik heb natuurlijk al heel veel rond gekeken hier, maar ben er nog niet helemaal uit. Daarbij lees ik ook dat er een tweede Best Buy Guide zou uitkomen in september vorig jaar, maar die kan ik niet vinden. Daarin zou namelijk ook een budget laptop in zijn opgenomen.

Ik ben dus op zoek naar:
- Intel Centrino snelheid niet van belang (begint vanaf 1,4 GHz?)
- 512 MB geheugen
- min 40 GB harddisk
- DVD-speler / CD-speler/brander (Combo)
- Liefst 15/15,1" (liever geen 15,4" breedbeeld)
- WLAN 802.11g (54Mbit) (Zou standaard moeten zijn bij Centrino)
- Moet wel stevig zijn
- Wordt gebruikt om Office op te draaien, internet, MSN (geen spannende dingen iig)

Ik heb al gezien dat Acer wel goedkoop is maar daarom ook minder van kwaliteit is, is dus geen optie. Zelf zat ik te denken aan:

Toshiba Tecra A2 €1129,31 (incl btw)
Intel Pentium M 725 [Dothan 1.6Ghz; 2MB L2 Cache]
40GB Harddisk 4200RPM
512MB DDR333 SDRAM (1 x 512) [Uitbreidbaar naar 2 x 512]
DVD/CDRW Combo Drive
15"XGA TFT (1024 x 768)
Interne W-LAN 54Mbps
Windows XP Professional (NL/UK/FR)
1 jaar carry in garantie [Uitbreidbaar naar max. 3 jaar onsite]

Asus M6700R Centrino/Dothan 15.4WXGA DVD+/-RW  € 1087,66 (incl btw)
Intel Centrino 1.4Ghz 1MB L2 Cache
40 GB Harddisk 4200RPM
512MB DDR SDRAM
8* DVD+/-RW DL
Radeon? 9100 IGP, shared system memory 128MB VRAM
15.4" WXGA TFT (1280 x 800)
Interne W-LAN 11 - 54Mbps
Gratis Draagtas/ Optische Muis
2 jaar pick up & return garantie

Dell 510M  €987.31 (incl btw, ex verzendkosten €75)
Intel® Pentium® M Processor 710 (1.40 GHz, 2MB L2 Cache, 400 MHz FSB)
15,0" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
Aktie : 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (+ EUR 35.70 EUR)
Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) (+ EUR 22.61 EUR)

HP Compaq nx9030 Business notebook pc (PG574ET)(€1108,- incl btw)
Intel® Pentium® M 725 1,6 GHz
512 Mb
40 Gb
Dvd/cd-rw vast
15" TFT XGA

Andere opties:
Asus A3500N Pentium M 15TFT CDD €1207 (buiten budget)
Asus M6700-Ne Centrino/Dothan ATI 9700 64MB 8* DVD+/-RW DL 15.4"WXGA TFT €1206 (buiten budget en breedbeeld)

Welke laptop kan ik nu het beste nemen. Van de Toshiba Tecra A2 valt niets te vinden op GOT. Terwijl het mij een goede laptop lijkt gezien de prijs/kwaliteit/specificaties verhouding.
Ik ben er nog niet zeker of het een Centrino wordt, maar het topic daarover geeft mij wel de voorkeur.
Wie kan mij verder helpen om de keuze enigszins te beperken. Wat kan ik beter nemen of beter niet (graag met onderbouwing). Of zijn er andere mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien? Ervaringen zijn natuurlijk met merken en/of typen zijn ook welkom. Van de Asus M6 weet ik gezien het ervaringstopics hier weinig slechts valt te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:11:
Van de Toshiba Tecra A2 valt niets te vinden op GOT. Terwijl het mij een goede laptop lijkt gezien de prijs/kwaliteit/specificaties verhouding. .
als je specs naleest zie je dat A2 met weinig extra's wordt geleverd -
ampers software; geen tv out; geen firewire; "slechts" 2x usb en in de meeste gevallen geen dvd schrijver

in ruil daarvoor krijg je een laptop die stiller is dan de meeste dells & fsc's. steviger aanvoelt dan acers en de meeste fsc's, in de regel wxpro preinstalled heeft ( no sp2!) .....

strikt genomen is een A2 zo saai is als een laptop maar kan zijn ....

Maar ja, JIJ gaat dan nu ook wel direct de reviews op zdnet, pcwelt.de of de gebruikerservaringen bij guenstiger.de checken ... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tecra A2 heb ik een paar maanden geleden gekocht voor een kennis. 't apparaat voelt stevig aan, doet behoorlijk lang op de accu en is idd erg stil, ook als de fan draait (wat ie nauwelijks doet). Beeldscherm vind ik een beetje matig (kijkhoek is niet echt geweldig), maar er is wel op te werken.
Accutijd kan ik weinig over zeggen, ik schat rond de 4.5 tot 5 uur internetten met wlan (heb de tijd niet bijgehouden).
Er is een progje bijgeleverd wat de cd/dvd drive afremt zodat hij niet storend bromt, erg handig. DVD kijken kan prima zonder dat het apparaat ook maar een piepje geeft.
Er zit een hele berg Toshiba software bij en een soort lite versie van Office, meer niet.
Geluid is prut natuurlijk, maar dat vind ik niet echt een punt. UIt een laptop kan gewoon geen mooi geluid komen, daar is geen ruimte voor.
Indeling van het toetsenbord viel me niet echt positief op, ik weet alleen niet meer wat er nou mis mee was :X
Hij is wat kaal uitgevoerd, maargoed, zo'n ramp vind ik dat niet (gebruik toch maar 2 usb poortjes, 1 voor een muis en 1 voor een camera of printer).
Ik heb als 't goed is nog foto's ervan, die kan ik evt nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Je kan heus voor de Acer TM 4000 seriegaan. zéér degelijke laptops met veel eraan (zie topic hier @ got) Ik heb hem en ben zeer blij ( 60gig HDD, 512, 1.4 ->1.6 (model afhankelijk), S-video, 3xUSB, Firewire, DVD-brander, 54mbit wifi, micro, 5uur accu....)$. Top laptop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb al gezien dat Acer wel goedkoop is maar daarom ook minder van kwaliteit is, is dus geen optie.
Waar haal je die onzin vandaan :? Wij hebben zelf ook 'n Acer (TM291LCi) en die zit echt degelijk in mekaar hoor. Bij mijn vader op de zaak zijn ze helemaal overgegaan van Dell naar Acer (TM600x-serie) vanwege het grotere gevoel van degelijkheid en een uitstekende (de beste?) prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zou lekker voor de TM4001(W)LMi gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:18:
Indeling van het toetsenbord viel me niet echt positief op, ik weet alleen niet meer wat er nou mis mee was :X
grappig, dat jij dat noemt. Ik heb ook al diverse keren ruzie gehad met het klavier.
Het is in ieder geval niet de aanslag, die bevalt me uitstekend.
Ik denk dat het met name komt, omdat de [Fn] en [Ctrl] omgewisseld zijn en ernaast ligt geen ["win95"] knop - die zit rechts boven naast de F-keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:18:
Er is een progje bijgeleverd wat de cd/dvd drive afremt zodat hij niet storend bromt, erg handig. DVD kijken kan prima zonder dat het apparaat ook maar een piepje geeft.
Welk programma'tje is dat?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet zo op plastic. Vandaar dat ik ook zelf een iBook heb dus dan praat je over iets andere kwaliteit. Zo ver ik weet maken Apple en IBM de meest stevige laptops. Ik heb met Acer geen ervaring dus ik moet mijn gevoel dan laten spreken, vandaar. Ik kan ook wel andere merken opnoemen waarvan ik niets zou kopen ondanks dat het goed spul is. Ik heb mijn keuze dan ook al min of meer beperkt tot de bovenstaande 4 merken.
Het gaat mij dus ook de voor en of nadelen van die modellen of merken.

Dat de laptop niet uitgebreid is maakt niet uit. 2 USB poorten zijn genoeg. Van software die er allemaal bij zit gaat de prijs alleen maar van omhoog, dus het gebrek daaraan in geen probleem. Ik zoek ook naar een goede betaalbare no-nonense laptop.

Kan iemand een foto maken van het toetsenbord van de Tecra 2 aangezien ik dat wel een belangrijk punt vindt. De plaatjes die ik heb gezien heb, laten het toetsenbord niet goed van bovenaf zien. Als ik het goed begrijpen zie dan heb je Ctrl-Fn-Alt-Spatie in plaats van Ctrl-Windowstoets-Alt-Spatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/tobo.jpg

'k heb geen idee hoe dat cd afrem progje heet, 't zit bij de enorme berg toshiba software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:26

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:57:
[afbeelding]

'k heb geen idee hoe dat cd afrem progje heet, 't zit bij de enorme berg toshiba software.
Brrr toshiba, slechte herrineringen aan...
Met name die rampzalige software die er bij zit ja...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Software maakt niets uit, aangezien ik niet van plan ben om software te gaan installeren van de fabrikant van de laptop tenzij het echt nodig is.
Heb je op het gebied van hardware dan problemen met Toshiba? Is dat nog recent en waarmee precies. Anders kan ik misschien beter voor de Asus, Dell of HP gaan.

Ik kwam in de handleiding het volgende plaatje tegen. Is toch net iets anders.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.rietberg1/keyboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog aanvullingen heeft of opmerkingen? Omdat het niet voor mezelf is moet ik wel zeker weten dat ik een goede keus maakt.
Pagina: 1