Toon posts:

[java] String[][] - Sql Query

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben bezig aan een applet die communiceert met een database. Nu werkt de onderstaande functie volgens mij wel, maar als ik hem aanroep, is de array leeg, terwijl de select query goed is, en de database vol gevuld is. Zie iemand hier een fout? Of is er iets wat ik overhet hoofd gezien heb?

Bij voorbaat dank!

*edit: owja de database verbinding werkt ook gewoon, want mijn insertquery werkt gewoon :S

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
  private Statement stmt;
  private ResultSet resSet=null;

public String[][] select(String selectQuerie)
  {
    String str = "";
    String[] dataKolommen;
    String[][] aData = null;
    if(stmt != null)
    {
      try {
        resSet = stmt.executeQuery(selectQuerie);
        ResultSetMetaData md = resSet.getMetaData();
        int cols = md.getColumnCount();
        dataKolommen = new String[cols];
        for (int i = 1; i < cols; i++)
        {
          dataKolommen[i-1] = md.getColumnName(i);
        }
        aData = new String[cols][];
        int q = 0;
        while (resSet.next())
        {
          for (int k = 1; k < cols; k++)
          {
            Object obj = resSet.getObject(k);
            aData[q][k-1] = "" + obj;
            System.out.println(aData[q][k-1]);
          }
          q++;
        }
      }
      catch (SQLException sqlex) {
        System.out.println(sqlex.toString());
      }
    }
    return aData;
  }

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:04 ]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
aData = new String[cols][];
Nou heb je een aData[0..cols-1] van het type String[], en ze bevatten allemaal null. Waar stop je een String[] in elk van die elementen? En waarom gebruik je vervolgens aData[0..onbekend][0..cols-2]?

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:20:
[...]

Nou heb je een aData[0..cols-1] van het type String[], en ze bevatten allemaal null. Waar stop je een String[] in elk van die elementen? En waarom gebruik je vervolgens aData[0..onbekend][0..cols-2]?
Aha kijk dat helpt al een stuk. Het probleem ligt dus aan het aData = new String[cols][]. Maar hoe kom ik erachter hoeveel rows ik heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:49:
[...]

Aha kijk dat helpt al een stuk. Het probleem ligt dus aan het aData = new String[cols][]. Maar hoe kom ik erachter hoeveel rows ik heb?
Bijvoorbeeld het laatste resultaat (md.last()) van de resultset opvragen en daarvan het row-nummer op te vragen door gebruikt te maken van md.getRow().

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:58:
[...]
Bijvoorbeeld het laatste resultaat (md.last()) van de resultset opvragen en daarvan het row-nummer op te vragen door gebruikt te maken van md.getRow().
Ej das slim :) Danku Smazy!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:58:
[...]
Daar zit ik ook mee, is er geen makkelijkere manier zoals getRows ofzo?
[url=http://http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/sql/ResultSet.html] Java uitleg over resultset [/url]

Ik vind dit nogal omslachtig....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:24:
[...]

Daar zit ik ook mee, is er geen makkelijkere manier zoals getRows ofzo?
[url=http://http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/sql/ResultSet.html] Java uitleg over resultset [/url]

Ik vind dit nogal omslachtig....
Vast wel. Maar ben je zelf al aan het zoeken geweest voor iets makkelijkers? Dan heb je vast wel wat gevonden? Was dat niet bruikbaar?

Als je hier echt over door wilt gaan, open dan een nieuw topic. Let daarbij wel op P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.