Hoi,
Ben bezig aan een applet die communiceert met een database. Nu werkt de onderstaande functie volgens mij wel, maar als ik hem aanroep, is de array leeg, terwijl de select query goed is, en de database vol gevuld is. Zie iemand hier een fout? Of is er iets wat ik overhet hoofd gezien heb?
Bij voorbaat dank!
*edit: owja de database verbinding werkt ook gewoon, want mijn insertquery werkt gewoon
Ben bezig aan een applet die communiceert met een database. Nu werkt de onderstaande functie volgens mij wel, maar als ik hem aanroep, is de array leeg, terwijl de select query goed is, en de database vol gevuld is. Zie iemand hier een fout? Of is er iets wat ik overhet hoofd gezien heb?
Bij voorbaat dank!
*edit: owja de database verbinding werkt ook gewoon, want mijn insertquery werkt gewoon
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| private Statement stmt; private ResultSet resSet=null; public String[][] select(String selectQuerie) { String str = ""; String[] dataKolommen; String[][] aData = null; if(stmt != null) { try { resSet = stmt.executeQuery(selectQuerie); ResultSetMetaData md = resSet.getMetaData(); int cols = md.getColumnCount(); dataKolommen = new String[cols]; for (int i = 1; i < cols; i++) { dataKolommen[i-1] = md.getColumnName(i); } aData = new String[cols][]; int q = 0; while (resSet.next()) { for (int k = 1; k < cols; k++) { Object obj = resSet.getObject(k); aData[q][k-1] = "" + obj; System.out.println(aData[q][k-1]); } q++; } } catch (SQLException sqlex) { System.out.println(sqlex.toString()); } } return aData; } |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:04 ]