Met java files op een remote server storen

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik wil voor iemand het volgende in elkaar zetten:

Hij moet de mogelijkheid krijgen om via een webbrowser naar een pagina kunnen gaan waar hij een aantal bestanden (+20mb) kan versturen naar de server. Dit gaat dus niet via een web interface/webserver, want meestal zijn die dingen begrensd tot 2mb.
Ook gaat het niet via een webserver omdat ik dat hij een mooie interface ziet wanneer hij aan het uploaden is (progressbalkje e.d.).

Dit alles moet het liefst wel online dus.

PHP/ASP icm een of andere webserver vallen dus al af.
Een java-applet volgens mij ook, want daar kun je toch geen bestanden mee wegschrijven op de server?

Is het wel mogelijk zoiets te maken via een of andere applicatie-server (jboss bv.) waar ik dan een java-applicatie op draai die dit mogelijk maakt?

Of wat zouden jullie me aanraden, ben een beetje vastgelopen nu met mijn ideeen namelijk :)

Iemand nog enige ideeen hoe ik zoiets mooi in elkaar kan zetten?
Alvast bedankt!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Een java-appletje i.c.m. FTP zou prima moeten werken.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Rodyman
drm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:59:
Een java-appletje i.c.m. FTP zou prima moeten werken.
Het mag ook de lokale server zijn, dus een ftp connectie hoeft nog niet eens. Kan ik met java applets wel files op de server storen dan?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Rodyman:
Het mag ook de lokale server zijn, dus een ftp connectie hoeft nog niet eens. Kan ik met java applets wel files op de server storen dan?
Da's nou juist typisch iets waar je FTP voor gebruikt ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Rodyman
drm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:03:
[...]
Da's nou juist typisch iets waar je FTP voor gebruikt ;)
Toch zegt me iets dat dit niet de veiligste manier is ;) Ik weet niet waarom, maar ik zou liever hebben dat ze rechtstreeks op een server geplant worden.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rodyman schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:48:
Hij moet de mogelijkheid krijgen om via een webbrowser naar een pagina kunnen gaan waar hij een aantal bestanden (+20mb) kan versturen naar de server. Dit gaat dus niet via een web interface/webserver, want meestal zijn die dingen begrensd tot 2mb.
Dat hangt helemaal van de gebruikte software af. PHP heeft standaard zo'n limiet geloof ik, maar als je bijv servlets gebruikt is daar geen sprake van.
Ook gaat het niet via een webserver omdat ik dat hij een mooie interface ziet wanneer hij aan het uploaden is (progressbalkje e.d.).
Waarom configureer je niet gewoon WebDAV op je webserver, dan kan ie z'n bestanden gewoon benaderen met explorer/konqueror/whatever. En hoef je geen regel code te verzinnen.

• Rodyman
Onno schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:11:
Dat hangt helemaal van de gebruikte software af. PHP heeft standaard zo'n limiet geloof ik, maar als je bijv servlets gebruikt is daar geen sprake van.
Als ik het goed begrijp kan ik met een servlet ALLES wat ik ook met een applicatie zou kunnen of niet? Maar een die dan via een web interface aangeroepen wordt? Dus een progressbar bv zou ook mogelijk zijn?
Waarom configureer je niet gewoon WebDAV op je webserver, dan kan ie z'n bestanden gewoon benaderen met explorer/konqueror/whatever. En hoef je geen regel code te verzinnen.
He klinkt interessant, ga ik eens bekijken, thnx!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Rodyman schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:10:
[...]

Toch zegt me iets dat dit niet de veiligste manier is ;) Ik weet niet waarom, maar ik zou liever hebben dat ze rechtstreeks op een server geplant worden.
Er bestaat niet zoiets als 'rechtstreeks op de server planten'. Je zult het op een of andere manier moeten oversturen. Je kunt het domweg via HTTP proberen, maar das nogal onzinnig als je de mogelijkheid hebt tot het openen van een FTP verbinding...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:24:
Je kunt het domweg via HTTP proberen, maar das nogal onzinnig als je de mogelijkheid hebt tot het openen van een FTP verbinding...
Iets als WebDAV (puur HTTP) kan een stuk makkelijker zijn dan FTP anders.. FTP is een onhandig protocol met firewalls, en FTP met SSL wordt niet zo algemeen ondersteund als HTTP met SSL.
Pagina: 1