Toon posts:

Asus radeon a9550, tvout en kloonmodus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Van de week heb ik een nieuwe videokaart, de asus radeon a9550 aangesloten en ik heb nu een klein probleempje bij het afspelen van films. De videokaart werkt verder naar behoren, ook de kloonmodus doet het gewoon.

Probleem: Ik krijg soort van storingen in mijn tv-beeld, maar niet op mijn monitor, bij het afspelen van films. Het type codec heeft verder geen invloed; films met verschillene codecs tonen dezelfde problemen. De storingen zijn moeilijk te omschrijven; het lijkt een beetje op interferentie, alsof het beeld heel kort niet op alle plaatsen 100% gelijk loopt. Daardoor verschijnen soort van strepen op het beeld,zo lijkt het in ieder geval. De storingen lijken verder voor te komen als er veel veranderingen in plaats vinden, als bijvoorbeeld niet alleen een persoon in beeld beweegt, maar als de camera beweegt (en dus het hele beeld veranderd).

Het vreemde is dat als ik de kloonmodus instel op cinema (tv scherm is dan automatisch full-screen), ik geen storingen kan waarnemen. Ook als ik alleen mijn tv instel als ontvanger kan ik geen storingen waarnemen. Aan de kabels lijkt het ook niet te liggen; ik heb zowel s-video als composiet gebruikt. Verdere gegevens pc: AMD XP1700, 512 mb intern.

Heeft iemand een idee waar de oorzaak van dit probleem ligt? Ik wil de kloonmodus het liefst instellen op "identiek", maar dan logischerwijs zonder die vreemde storingen. Alvast bedankt voor eventuele reacties! _/-\o_

Groeten van Jos :)