Hoe sluit ik mijn internet mail aan op exchange???

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Hoe sluit ik mijn internet mail aan op exchange???

bv
Internet mail:
@mijnbedrijf.nl

Wat ik heb staan:
windows2000 server
Exchange 2000 op win2000 server.
IDNS router.(Net connectie gaat via ISDN router-Dus geen vaste verbinding)
Client win98 met outlook express.

Wat moet ik doen zo dat de exchange server de mail box van @mijnbedrijf.nl bij de ISP leeg trekt en dan op de lan onderverdeelt naar de users:
Glenn@mijnbedijf.nl
Petra@mijnbedrijf.nl
enz

Ik heb dit gevonden maar dit is een how-to voor een vaste verbinding en is ook niet echt duidelijk voor een persoon zonder mcse:
http://www.microsoft.com/technet/exchange/inete2k.asp

Thy will see the light...

• 7th
c'mon waar zijn die l33t netwerk-beheerders nu?
Dammit ik heb effe hulp nodig guys.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

POPBeamer gebruiken om je mailbox van het internet leef te trekken en in je exchange te gooien... De verdere distributie in exchange weet ik niet zo snel, maar dat kan nooit echt moeilijk worden...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• 7th
Ja hoor heb je een 3e party prog nodig op een super deluxe win2000 server met exchange 2000?????

Als ik popbeamer dingen lees op het net dan word alleen exchange genoemd,niet exchange 2000.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
believe it.. Exchange is een complete mailserver, en is niet gemaakt om als pop-client te dienen.. Je moet je ISP's instructie geven de mail te forwarden naar je Exchange server, als deze een vast ip heeft. Er is altijd nog een fallback host die mail opvangt als je offline bent, en de mail doorstuurt als je online komt. (zie ETRN)
Exchange heeft alleen een Internet Mail Connector (SMTP) en geen POP-Connector.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Je zou denk ik wel via bsmtp kunnen werken (Batched SMTP)

Op die manier wordt alle mail van xxx@domein.nl naar je isp gestuurd, zodra je bak online is wordt die mail allemaal doorgepleurd naar jouw IP, alsof je zelf een VASTE mailserver hebt (dus kan exchange vrolijk alle mailboxen sorteren)

WideXS heeft o.a. deze mogelijkheid.

vanaf WideXS.nl helppagina:
bSMTP is een uitbreiding op een mailserver zodat een klant zelf thuis of op de zaak een mailserver kan draaien zonder dat deze 24 uur per dan online hoeft te staan.

Widexs zorgt voor de opslag van de mail waarna u dmv het ETRN commando de mail ophaalt en door uw mailserver verder laat verspreiden.
een bekende mailserver is bv. Exchange van Microsoft.
U kunt bSMTP aanvragen op service.widexs.nl
de kosten van bSMTP zijn fl. 25,- per jaar.

Wat heeft u nodig
1. Een werkende mailserver
2. Een vast ip aan deze mailserver
3. * Een domainnaam op de nameservers van widexs.nl

Hoe haal ik dan mijn mail op?
U moet via telnet inloggen naar bsmtp.widexs.nl
gebruikt u port 25 ipv telnet
(telnet bsmtp.widexs.nl 25)
daarna typt u :
HELO mailman
ETRN uwdomain.nl
Het kan zo zijn dat er geen output op het scherm gegeven wordt maar de commando 's komen wel over.

Nu gaat de widexs mailserver direct uw mail probleren te versturen naar uw vaste ip.
Voor Linux is ook een mooi script te krijgen om de mail op te halen.
bSMTP kunt u hier aanvragen

*Als u zelf DNS draait kunt u de mail exchangers zelf configureren (let op de punten)
domain.nl. IN MX 10 pop
domain.nl. IN MX 20 bsmtp.widexs.nl.
pop IN A vastip.van.de.mailserver

Let op! bSMTP is een vervanging voor de pop-accounts & mailalias hier. Dat moet allemaal op uw eigen mailserver geregeld worden
Suc6!

Verwijderd

Demon kan ook smtp doorsturen. Overigens ben ik geen fan van exchange, zeker niet met smtp. Maar het werkt wel.... (na lang tweaken)

CC

• 7th
Thx voor de info.
Ik ga het maandag effe checken.

• 7th
Kan dus wel zonder 3e party prog???:

Exchange Connector for POP3 Mailboxes:

We have Exchange set up to retrieve mail from a single POP3 mailbox via the Exchange Connector for POP3 Mailboxes. In lieu of modem pools, we have a dial-on-demand router. For the past couple of months, event viewer has indicated a large number of failed mail download attempts. After much head scratching, it was noted that the failed attempts always occurred when the Exchange Server was attempting to trigger the internet connection at the router. Attempts to retrieve mail when a connection already existed were always successful.

To solve this problem, we use the D4 (Net Time) program to run as a router trigger. This program establishes an Internet connection and exits, all in a few seconds. A secondary benefit is that our Network Clock is always very accurate.

• 7th
Wat ik wil kan wel met official MS tools:
Lees maar:
http://www.microsoft.com/TechNet/sbs/tools/getstart.asp

Hier heb je die pop3 tool:
http://www.microsoft.com/SBSERVER/deployadmin/POP3English.htm

Dus je heb geen 3e party pop beamer crap nodig.

• 7th
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH
Dat werk niet op win2000 met exchange 2000:
Preinstallation Requirements
Before installing Microsoft Exchange Connector for POP3 Mailboxes on your Small Business Server computer, your system must meet the following requirements:
Server Computer
Operating System Small Business Server 4.5 with Windows NT 4.0 with Service Pack 4 or higher
Mail Server Exchange Server 5.5, and Internet Mail Service (a built-in Exchange Server connector)

Krijg een error bij instal:Only for small business server 4.5

GGGGGGGRRRRRRRRR
:(
Bomb aanslag...............

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ff om een vraagje hierbij te stellen over popbeam, hij haalt keurig de mail op, maar verdeelt deze daarna niet verder onder de users van exchange 5.5 Het versturen gaat wel goed. Iemand een idee?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• 7th
Hoe haal ik met een client de mail van de exchange server af die de exchange server bij mijn isp ophaalt?
BIj virtual server een masquerade domain opgeven ofzo?

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Kijk voor de perfecte oplossing bij http://www.gfi.com en dan bij mail essentials voor Exchange 2000.

Dit stuk software haaltje je mail op verstuurd deze, dit alles via exchange. Er zit ook een virus checker bij, kijk ook naar hun fax software voor exchange is ook super.

• 7th
Het is mij bijna gelukt met die popbeamer prog alleen nu kan ik niet de mail van mijn popbeamer naar exchange sturen.
Dan krijg ik een error:
Error: No AUTH command in EHLO found, Authentication failed [140]

Mijn exchange default smtp server staat al op alow anonymous access.

• 7th
Nu doet die het wel.
Good old reboot.

Verwijderd

Persoonlijk gebruik ik altijd vpop www.pscs.co.uk, werkt perfect !!!
Voor hulp bij installatie kan je altijd even en berichtje sturen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik ben zelf nogal fan van Mdeamon kan hetzelfde als Exchange (en nog wel meer )en is niet van MS :-) http://www.altn.com

Ik haal hier domain popboxen mee leeg / user popboxen bij de provider en verdeel het over 4 domeinen en het heeft webmail die kijkt naar de domeinnaam waar die op aangesproken wordt

webmail.domein.nl en ik log in met user wordt dat automatisch user@domein.nl

webmail.domein1.nl en ik log in met user wordt dat automatisch user@domein1.nl

Doe ik het ip en ik log in met user dan wordt het Error user does not excist / pwrd error

Hij is trouwens ook nog openrelay proof.

Maar daar zal je wel achterkomen als je een mailtje krijg van ordb.org (lang leve mail servers)

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 11-03-2003 00:09 ]

• axis
7th schreef op 08 januari 2001 @ 12:16:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH
Dat werk niet op win2000 met exchange 2000:
Preinstallation Requirements
Before installing Microsoft Exchange Connector for POP3 Mailboxes on your Small Business Server computer, your system must meet the following requirements:
Server Computer
Operating System Small Business Server 4.5 with Windows NT 4.0 with Service Pack 4 or higher
Mail Server Exchange Server 5.5, and Internet Mail Service (a built-in Exchange Server connector)

Krijg een error bij instal:Only for small business server 4.5

GGGGGGGRRRRRRRRR
:(
Bomb aanslag...............
idd.. er is ook een SBS2k versie, maar je moet wel SBS hebben.. Ik heb thuis PopBeamer draaien naar mijn Exch2k bak, draait als een zonnetje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Verwijderd schreef op 06 januari 2001 @ 00:05:
Demon kan ook smtp doorsturen. Overigens ben ik geen fan van exchange, zeker niet met smtp. Maar het werkt wel.... (na lang tweaken)

CC
Exchange 2000 is helemaal gebouwd rond het SMTP protocol, en gebruikt deze voortaan voor alle inter- en intranetcommunicatie.. Hoezo tweaken? Gewoon installeren en het werkt hoor.. :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Predator

Suffers from split brain

Ouwe }:O

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.